Горещи новини
- Два руски Ту-95МС патрулираха над Японско море
- Boeing ще произведе 184 вертолета Apache за СВ на САЩ и международни клиенти
- Bloomberg: ВВС на САЩ ще поискат $73 млрд за бомбардировач B-21 и МБР Sentinel
- Медии: В Запорожие прогърмя мощен взрив
- /ВИДЕО/ Песков: Между Путин и Си Дзинпин се състоя много сериозен разговор
- В Москва: Свалихме американския дрон заради подозрения, че подготвя нападение срещу руско пристанище
- Китай протестира срещу посещението на президента на Тайван в САЩ
- Шолц разказа за телефонните си разговори с Путин
- Вашингтон обсъжда с Пекин възможността за посещение на министри на САЩ в Китай /ВИДЕО/
- Посланикът на РФ в САЩ: Помощта на САЩ за Киев увеличава риска от пряк сблъсък между Русия и НАТО /ВИДЕО/
Warning: getimagesize(http://static.blitz.bg/documents/thumbnails/520/201511/20151125.zxplhlbbjb.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197

Щурманът от Су-24 разказва също, че след като се приземил, не е могъл да премине границата.
За самата атака Мурахтин споделя еднозначно: "Турците не ни предупредиха по никакъв начин и не се свързаха с нас".
Думите му потвърждават твърденията на експертите, които веднага коментираха, че всичко случващо се е провокация от страна на Турция.
По думите на щурмана, той самият не е видял ракетата, която е поразила бомбардировача на височина 6000 метра.
По-рано стана известно, че Константин Мурахтин е предложен за награда за мъжество. Посмъртно е награден и загиналият командир на Су-24 Олег Пешков ( със звезда Герой на Русия) и морският пехотинец Александър Позинич (Орден за мъжество), който взе участие в операцията по спасяването на летеца.

loading...
Други публикации
Напиши коментар
Пан оправете си статията - провокация от страна на Турция не на Русия
абееееееееее резаците тепърва ще ръбят дървото .....такова безпардонно поведение скоро никоя държава не беше проявявала....
Гледах интервю с пилота по RTД. Каза още, че изобщо не са разбрали за ракетата и ги е ударила в опашната част. Някой специалист може ли да обясни не са ли били облъчени и СУ24 няма ли с какво да покаже, че е прихванат. Или може би само от наземни средства..?
Су-24 няма система за предупреждение за прехват с топлопеленгатор. Няма как да засече ракета с топлинно насочване.
Коментарът е цензуриран, заради обиди /нецензурни изрази/ груб тон/ разпространяване на неверни твърдения/ не е по темата. Admin
И как с топлинна ракета ще го прехванат от такава дистанция?
То нормално. Да сте чули някъде, турчин да е предупреждавал преди да забие нож в гърба. Там по Анадола имат обичаи да налитат само отзад и то тихомълком.
Както каза някой, тука руснаците се предовериха на подлият плъх Ердуган.
@Geocom: Струва ми се, че провокацията може да не е от страна на Турция, а от страна на САЩ. Те може да са насъскали Турция, за да внесат раздор между Турция и Русия. Ако съм прав, САЩ ще сипят още гориво в огъня, като потвърдят че самолетът е бил ударен над Сирия.
Какво очаквате да каже за да се оправдае за нарушение на въздушно пространство на турската държава,което кой знае колко пъти са нарушавали ,то затова бяха предупреждавани и за капак бомбардират обикновеното местно население както правят в конфликта с украинците,питайте и грузинците,но соц .промивката е оказала голямо влияние в собствено ,,мислене,,на българина които е съгласен ,,мечка,,да го гъзи...всякак..по всяко време...
"Су-24 няма система за предупреждение за прехват с топлопеленгатор" да, но Су-24М има ...
Атакували от зад за. Аууууууууу. А сега някой да ми обясни как се прехваща изтребител от друг изтребител в някоя друга полу сфера освен от задната, за прехванатия и предна полу сфера за прехващащия. И още един момент който не ми е ясен за радио оборудването на съветска летателна техника. От къде НАТОВЦИ могат да знаят на каква радио честота си общуват руските пилоти като тя се сменя непрекъснато освен международната аварийна честота на която не се включва радиото освен в случай на търсене на помощ
Следя почти всичко което се изписа и изговори по нашите и чужди медии по повод свалянето от турски F-16 на руския фронтови бомбардировач Су-24 и от няколко дни не мога да си намеря място от яд. Крайното ми недоволство е породено от тоталната дезинформация и организираната кампания по манипулиране на обществото за случилото се с руския самолет. Опитах се да се обадя и да се включа в ефира на няколко публицистични предавания по националните медии, но безуспешно. В тези предавания се канят и се изказват избрани гости, като правило политически ангажирани, не специалисти в областта на военната авиация и отявлени русофоби.(само в шоуто на Слави бе поканен за коментар о.з. м-р Иван Милов- военен пилот).
И по същество това което искам да споделя като мое скромно мнение на специалист по въпросите на военната авиация. Операцията по сваляне на руския самолет е предварително плнирана и Су-24 е свален от засада. Доказателствата за това са видни на видиото на падащия самолет и на картата с маршрутите на полетите на Су-24 и F-16 показана от турските власти(допускам че е истинска). Руският самолет е летял на 6000м. в район на окло 40км северно от базата в Латакия(изходо положение за започване на заход за кацане на боен реактивен самолет) очевидно след завършване на бойната си задача в режим на заход за кацане с малка скорост ( IAS- приборна скорост около 500-550 км/ч и крило на положение малка стреловидност). На 6000м истинската скорост на самолета е оклоло 700-740км/ч. При това пложение дори и да е пресякъл турската граница на мястото на което твърдят турците(според тях Су-24 е навлязъл на около 2,8км в тяхна територия и е пресякъл участък с широчина около 1,8км) руският самолет е напуснал турската територия след 8-10 секунди, а не както твърдят турците за 17 секунди. (трябва да лети с 230-240км/ч ,което е невъзможно).Очевидно за това време не може да се извършат всички процедури по ерполисинг и да се вземе на момента решение за сваляне на самолета. При засичане на самолет нарушител има доста международно приети и задължителни за изпълнение процедури, като свалянето на самолета нарушител е крайна мярка. Първо трябва самолета нарушител да се опознае, да се определи неговия вид и принадлежност, да се направи опит да се установи радиовръзка, ако не оговаря самолетът прехващач се доближава до него и му подава визуални сигнали с които да го накара да го последва или да напусне територията, ако и при това самолетът нарушител на се подчинявя прехващачът дава предупредителни изстрели с оръдието си и най- накрая се иска разрешение за сваляне на самолета нарушител. Разрешение за използване на оръжие екипажът на прехващача получава от пункта за управление след като това е разрешил министъра на отбраната и по-нагоре.
От картата, публикувана от турците се вижда ,че техните F-16 са се намирали в близост до границата в зона за дежурство и постоянно са следили руския самолет като само са чакали той за секунда да наруши тяхното въздушно пространство. Разрешение за стрелба турците вече са имали и са стреляли незабавно. Ракетата е поразила руския самолет вече над сирийска територия. Не е имало никакви предупреждения към руския екипаж, а това което пуснаха турците като запис на радиообмен е доста зле скалъпено( звука на двигателите който се чува като фон е нехарактерен за кабината на самолет а е шум от двигател на летище).
Единственото нещо което може да служи за оправдание на Турция пред Русия, но не и пред междунарадното право, е че турските пилоти са помислили руския Су-24 за сирийски МиГ-23, защото отдалеч наистина двата самолета могат да се объркат.
Това са фактите и моите наблюдения за свалянето на руския самолет.Всеки сам може да си прави изводи.
До номер 12
Ти нищо неразбираш от самолети! Тоя педал дето него трият или магическия67 (или нъкакъв такъв соросоиден промит мозък) ще трябва да ти проведат обучение. :)