АРМИЯТА ПОРЪЧВА ДРЕХИ ЗА 20 МИЛИОНА ЛЕВА! БОЙЦИТЕ НИ ИСКАТ КАМУФЛАЖИ КАТО АМЕРИКАНЦИТЕ! ЧИНОВНИЦИТЕ ОТ МО ОБАЧЕ ВЪРТЯТ ИГРИ

Pan.bg 29 яну 2016 | 16:17 views (15362) commentaries(55)
img Чиновници от МО въртят игри на гърба на армията

Войската поръчва полеви
дрехи за 20 млн. лв.

Подзагл: Бойците ни искат камуфлажи

като американските

в.Талиграф, Евгени Генов


Висшето командване на армията заяви полеви униформи за 20 млн. лв., като желанието на бойците е да са като на нашите рейнджъри в Афганистан, а преди това и в Ирак, научи „Телеграф”. Поръчката е за 25 000 бр. и ще се изпълнява 3 г. Предпочитанието на генералите, базирано на анкетни карти, попълнени от бойците, е те да са 100 % полиамид с мембрана тип „горетекс” за зимните дрехи и полиамид - памук за летните. От 2009г. МО доставя такива полеви облекла само за контингетите ни зад граница. Анкетите тогава са правени през два месеца и близо 90% от войниците искат именно такива дрехи, като отричат старите. Причината е, че полиамидните униформи са 2 пъти по-здрави и леки , когото вали дишат 2-3 пъти повече, съхнат 5 пъти по-бързо, 5 пъти са по-износоустойчиви и 3 пъти издържат повече на проникване на вода. Освен това са и значително по-евтини.
До 2009 бойците ни зад граница са носили униформи от полиестер - памук и са крайно недоволни. Те започват да си купуват униформи от американските магазани в базите, защото са разработени по новата технология и са в пъти по-добри от нашите. Такива униформи от мембранни платове са въведени в близо 30 армии в НАТО и по света, сред които САЩ, Германия, Великобритания, Франция, Испания, Швейцария, Италия, Турция, Гърция, Норвегия, Дания, Португалия, Русия, Хърватия, Япония, Норвегия,Румъния и др.

image

През 2008г. ведомството стартира т.н. проект 24 за новите униформи, за цялата армия, като за образец са избрани американските, защото са предпочитани от войниците. Те са с т.н. камуфлаж „мултикам”, покриващ 80% от изискванията за всяка среда и са от полиамидни платове с мембрана. Ведомството няколко години хвърля пари за тази разработка. Докато цялата ни армия и до днес все още е оборудвана със старите полеви униформи - памук/полиестер.
Този месец директорът на Институтът по отбрана на МО праща докладна до Николай Ненчев, като предлага в т.2 новият образец камуфлажни облекла да се шие от някаква „алтернативна” тъкан от памук-полиестер, която е почти като старата и е отречена. Доката генералите и войската настояват за полиамидни облекла, което е стандарт в НАТО. Запознати твърдят, че министърът се вбесил, че „генералитетът го лъже и върти далавери с облеклата” и искал да го изобличи чрез медиите. Затова пратил висшия контролен орган – Инспектората на МО да направи проверка. На 19.01.2016. главният инспектор депозира доклад до министъра, в което предлага да не се изпълнява т. 2 от предложението на директорът на Института, а да се вземат предвид предложенията на висшето командване на армията за осигуряване на войската с нов образец камуфлажни облекла от полиамид с мембрана. Тоест, контролният орган, който е дясна ръка на министъра, казва, че не лъжат генералите, а друг го подвежда. Освен това един комплект камуфлажни облекла от полиамид ще е с 200 лв. по-евтин от планираните от Института. А това означава, че МО ще спестява по 5 млн. лв. от всяка доставка.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 55

  1. #1
    Наско 29 яну 2016, 16:52
     
    41
     
    2

    Крайно време е агента-директор на института да си ходи.

  2. #2
    до всички пишещи 29 яну 2016, 17:53
     
    3
     
    3

    Няма връзка с темата. Изтрито. АДМИН.

  3. #3
    Христев 29 яну 2016, 18:02
     
    35
     
    0

    Кой ще шие тези облекла? Интендантско обслужване, което втора година не може да ми ушие една фуражка и един строеви костюм, - два пъти им го връщам. Ама кой ни пита нас.

  4. #4
    до 3 29 яну 2016, 18:08
     
    28
     
    4

    Нали този , който шие облеклата Ганчо Караджов е агент на ДС и го хванаха с далаверата в Карлово за 1 милион. Изучил се е и сега му дават 20 млн.

  5. #5
    войник 29 яну 2016, 18:22
     
    52
     
    4

    Истината е една и няма друга бедните и малки армии няма нужда да разработват свои униформи просто като много умни армии които нямат средства взимат американската униформа слагат отличителните белези на БА и си решават проблема. Американските униформи са многократно по добри във всяко едно отношение от този измислен образец на института наричан в БА - институт за кражби и разпродажби. Нали никой не се съмнява че нашия институт с тези специалисти и с този бюджет няма как да измисли нещо по добро от американския.Трябва също да им се напомни на нашите специалисти - така ги наричаме защото не им знаем имената че американските униформи поръчани на дребно са по евтини от този нов боклук който е поръчан при нас на едро - някой да успори това твърдение. Питаите хората които носиха експерименталните униформи на какво заприличаха за няколко месеца носене макар че цената им да е извън земна. АА да не забравяме тази мембрана била по добра от американската само дето пуска водата вътре но пък за сметка на това не я пуска да излезне на вън абе страхотия. Някой ако иска може да направи експеримент как този страхотен образец гори като бензин преставете си какво ще стане с бойците в една машина запалена от РПГ или от нещо друго.

  6. #6
    Чичо Ото 29 яну 2016, 18:28
     
    13
     
    16

    Проблема е че МАК Габрово не могат да докарат отражателните коефициенти на памук -полиамида. И за това техните хора в МО дават най-доброто от себе си да отпадне за сметка на памук -полестъра. Иначе цялата статия е рядко неграмотна. Видно е че който я е писал грам не разбира от униформени облекла :) къде набъркахте гортекса с основната униформа? И сегашната униформа е 100 % памук.

  7. #7
    един 29 яну 2016, 18:37
     
    17
     
    0

    В новия образец няма към основната униформа шуба. Шубата представлявала единствено тази мушама която е с качеството на бабината ми мушама на кухненската и маса. Е кой да им обясни че гортекса или там каквато е мембрана се слага само когато вали дъжд .

  8. #8
    До Чичо Ото 29 яну 2016, 18:41
     
    19
     
    3

    Абе чичовото, кое е от памук. На дядо ти чорапите, а шубата е от памук -полиестер. А иначе далаверата е в Института. Няма полиция.

  9. #9
    мда 29 яну 2016, 18:41
     
    27
     
    0

    както и предните униформи образците ще са качествените а масовото производство с най евтиния плат от съседна турция, а цените като за Армани

  10. #10
    еньо 29 яну 2016, 18:44
     
    35
     
    7

    Най големия смях е че на полковниците в МО не им харесва американската кройка която е възприета от страшно много армии в света защото не ставала за хора с големи шкембета - Аз се питам какви са тези военни с големи шкембета аз на тези хора ли плащам заплатата.

  11. #11
    до чичо 29 яну 2016, 18:50
     
    16
     
    0

    Чичка в новия образец няма зимен клин от памук и зимна шуба памук а според тях зимния комплект трябва да се състои от мушама и полар който между другото е пълна трагедия за справки носилите тази смешка наречена униформа.

  12. #12
    Чичо Ото 29 яну 2016, 19:09
     
    11
     
    9

    Зимният комплект се състои (не и у нас) от soft shell Level 5, влаго - ветро защитен комплект (гортекс) - Level 6 и "пухенка" с прималофт - Level 7. Това заедно с двата слоя бельо и полара Level 3. Ама половината чепик тия работи не ги е виждал дори на картинка :) Та носете си убавить стари униформи , а чичо ви ще си перка в ECWCS Gen 3 :)

  13. #13
    човека с въшкарника 29 яну 2016, 19:28
     
    26
     
    2

    Върнете си първите камуфлажи ,хем бяха удобни ,хем евтини.

  14. #14
    mincho 29 яну 2016, 19:30
     
    21
     
    4

    Шкембета ще има докато не се промени начина на изпитване: Пишат се оценките формално.

  15. #15
    aladin 29 яну 2016, 19:38
     
    16
     
    2

    Е по сергиите има камуфлажни уноформи по 10-20 лв комплект,като не ви харесва.Шкембаците са отпред :Д

  16. #16
    До всички 29 яну 2016, 19:49
     
    17
     
    1

    Абе кой си шие дрехи. Да дадат някой лев за винетки.

  17. #17
    Dovolen 29 яну 2016, 20:18
     
    23
     
    2

    Тази година Военната Полиция си уши камуфлажи от полиамид с мембрана - по- леки, по- здрави, по- евтини .

  18. #18
    мръсна измет 29 яну 2016, 20:43
     
    20
     
    1

    Закриване на администрацията в мистерството и оставяне на един тъпан за министър. Закриване на института по отбрана, инспектората и агенцията за техниката с отпаднала необходимост. Едно общо командване и бойните поделения, това е армия а не администрация и часмакчии в София.

  19. #19
    Логистик пехотинец 29 яну 2016, 20:52
     
    21
     
    0

    Може ли някой да ми обясни защо служба ВП има различни облекла по кройка вид тип и материя от тази на видовете Въоръжени Сили? Говоря за тази като на СВ и ВВС, защото тя освен по цвят по друго не се различава. Лимита за облекло на всички видове ВС по категории е един и същи и от години не е мърдал нагоре. Онзи ден намерих една МЗ от 2009 същата като тази от 2015 и сега уж и тази за 2016, а да не говорим за цените във ВЕДОМСТВЕНИЯ магазин. Където би трябвало печалбата на фирмата изпълнител да бъде само в онази цена която е ДДС на фирмата и продажната цена.

  20. #20
    До всички 29 яну 2016, 21:06
     
    11
     
    0

    Знае ли някой имената на отговарящите от Института

  21. #21
    Redhammer 29 яну 2016, 21:25
     
    13
     
    0

    До #19 Логистик пехотинец

    Абе то и със заплатите е същото пложението като с лимита - станаха като числото "Пи" няма мърдане, твърда константа. Даже искат ако може и да не ги получаваме нищо, че вменяват всяка година нови и нови простотии при съпътстващо намаляване на личния състав.

  22. #22
    Архелон 29 яну 2016, 21:30
     
    6
     
    10

    Това с МАК ГАБРОВО беше смешно. Специално МАК произвежда униформи за редица армии и една от тях е БУНДЕСВЕР... Лично съм виждал платовете и готовите униформи за експорт, там се шият и за Хърватската, Френската, Сръбската и още доста др.

  23. #23
    До 22 29 яну 2016, 22:02
     
    15
     
    0

    Това е с техни материали -казва се ишлеме!

  24. #24
    stealth operator 29 яну 2016, 22:23
     
    13
     
    0

    До 22
    В голяма заблуда си. Това, което си видял е за такива "лапнишарани" като теб. Вярно е, че са кандидадствали за униформите на Бундесфера, но не са били одобрени. Единствено са спечелили търга за тъканите за камуфлажните униформи на македонската армия, но там са изпълнили изискването за полиамид и полиамид-памук. И всичко, което е написал №6 е самата истина.

  25. #25
    Архелон 29 яну 2016, 22:24
     
    1
     
    10

    НЕ Е ИШЛЕМЕ това си е чисто българско производство! Производството на платове в Габрово е на световно ниво.... Ишлеме има, но за произведени платове от МАК и продавани под други световни марки ;)

  26. #26
    Бг боец 29 яну 2016, 22:27
     
    13
     
    1

    Чували ли сте за "Ков Бои" негорима екипировка за танкисти ,а за "Бармица", да не говорим за "Ратник" с нишки издържащи на осколки 24 часа ЯХБЗ защита,но е скъпо за нашите стандарти,ние едни прости дрехи ги носим по 10години.Даже шарката не е сменяна поне, да не говорим за материята.Поне 4 разцветки за нашия географски пояс зима, лято,пролет, есен.Ние с една на парад с една чистим танка...ужас

  27. #27
    Bareta 29 яну 2016, 23:07
     
    17
     
    1

    До 22
    Ти си виждал ама аз съм носил на МАК световните униформи. Сух си докато не завали. А и като не вали пак си мокър - от пот.
    Ей тук виж им световното качество
    http://www.segabg.com/article.php?issueid=5530§ionid=2&id=0000402

  28. #28
    Bareta 29 яну 2016, 23:15
     
    15
     
    0

    До 22
    Виж световната алтернативна тъкан на Мак:
    "МВР разследва сделката за униформите на граничните полицаи" 6 април 2010 - в-к "Сега".
    Не можаха да ги пробутат на полицаите, а сега се опитват на нас.

  29. #29
    военния 123456789 29 яну 2016, 23:26
     
    7
     
    1

    като се замисля и дрехите за мисия пак не са качество , ако ги сравняваме с чуждите .. а що се отнася за нас и БА ми отдавна е преключила дейност няма кво да се пънете не в европа ами само в африка има армии който са по зле от нас ...

  30. #30
    Гол и бос 29 яну 2016, 23:39
     
    6
     
    1

    В понеделник вадят за обсъждане проектозакона за МВР.
    Отпуските от 30 на 25, заплатите за новоназначени от 10 на 12.
    То пазарлък върви като на чаршия.

  31. #31
    Bareta 29 яну 2016, 23:49
     
    14
     
    1

    Прав си 29!
    8 години тия от Института и Мак разработват нещо което в другите армии го имат от 20 години.
    Хората вече разработват адаптивни камуфлажи (променят се съобразно средата) и екзоскелети (позволяват им да скачат 3-4м нависоко), а на нас едни дрехи не могат да ни направят

  32. #32
    hoho 30 яну 2016, 04:59
     
    3
     
    5

    темата е сложна, не е за простаци

  33. #33
    НЕЗНАЙКО 30 яну 2016, 05:27
     
    4
     
    0

    Някой знае ли какво производство са униформите на албанската армия? Виж тук: https://i.ytimg.com/vi/Ng63vt5h-Wk/maxresdefault.jpg
    А на арменската? Виж тук: http://massispost.com/wp-content/uploads/2012/08/armmilitary1.jpg
    Полиестер или памук?
    И какъв тип им е камуфлажът?

  34. #34
    Ismailov 30 яну 2016, 05:42
     
    4
     
    6

    Тази статийка е платена и то много евтино - около 500 лева, напълно неграмотна като за генералско изпълнение....

  35. #35
    знайко 30 яну 2016, 07:49
     
    9
     
    0

    Абе №33,защо тогава Мак вкарва всичко от Турция? Не ми отговаряй - защото няма полиция. Ще те улесня - защото контрола/разбирай Института/ играе с тях.

  36. #36
    РАБОТЕЩ 30 яну 2016, 09:55
     
    11
     
    0

    Докато фирмите който шият дрехи за армията са на бивши величия от МО,дрехите ще са скапани и няма да стават за нищо.

  37. #37
    познавач 30 яну 2016, 11:39
     
    5
     
    5

    Всичката ни е наред, че опряхме до униформите.
    Кой ли ги носи ?

  38. #38
    Знаещ 30 яну 2016, 12:46
     
    12
     
    0

    37 -- Напълно си прав. Над десетилетие се занимават с глупости -- неколкократна смяна на униформи, обувки ...
    И не само. Закриване и откриване на поделения. Безсмислена смяна на наименования, вършили работа десетилетия. Не само безсмислена, но и безмозъчна, като това: формирование вместо поделение ... ако си направи някой труда да пресметне колко пара отиде за тази безмозъчна щуротия -- смяна на печати, нормативни документи, хартия... и каква мъка е когато се пише да се разбере за големината на т.н. формирование -- подразделение ли е, част ли е, съединение ли е ....
    Та, прав си 37, занимават се, занимават и другите, не със същината, с важните работи, а с маловажните -- и за тях харчат пари ...
    Дето се вика," ръководители, които не знаят какво да правят, правят каквото си знаят".

  39. #39
    Teraflop 30 яну 2016, 16:58
     
    4
     
    0

    в.Талиграф, Евгени Генов"Не е ли вестник Телеграф,Бе ПАН-ове?

  40. #40
    Ползвател 30 яну 2016, 17:04
     
    12
     
    0

    Тествах алтернативните дрехи на Мак. Мога да кажа че са пет пъти по-лоши от тези които ползвахме в Афганистан. Груби, твърди, неудобни. А след 15мин. дъжд бях абсолютно мокър. Защото са сложили хастар вместо мембрана за качулката. Тествал съм и американски и германски униформи. Мога да кажа, че са много по-добри от нашите.
    Не разбирам защо не обявят европейска поръчка та да ни направят дрехите.

  41. #41
    до №40 30 яну 2016, 20:11
     
    10
     
    0

    Не разбирам защо не обявят европейска поръчка та да ни направят дрехите.

    Ти в коя държава живееш, не си ли чувал за корупця, рушвети, далавери?
    Как виждаш бай ти Ганя, да се пазари с "немеца" или "американеца" за рушветче, след като ония и двамата си знаят цената и стоката и няма да му бутнат нито цент.
    Шанс за комисионна има само ако стоката е боклук или цената е изкуствено завишена. Последното е трудно, защото с два клика в гуглите и виждаш колко струва, а първото невъзможно, защото и американските и немските не са боклуци.

  42. #42
    Ismailov 30 яну 2016, 20:11
     
    8
     
    3

    Не всички генерали са боклуци
    Само издигнатите от Самандов
    Тук е разковничето за дрехите и за фирмите и за комисионните

  43. #43
    ri;dr. 30 яну 2016, 21:05
     
    8
     
    0

    закриване на института стига кражби закупуване на американския мултикам и точка това е положението най евтиния вариант и най доброто качество всичко друго ще е лъжа

  44. #44
    аполоН 30 яну 2016, 21:43
     
    7
     
    0

    Всичко е поръчково
    турски фирми да снабдяват армията
    турски самолети да пазят Българското небе

  45. #45
    brat 30 яну 2016, 22:22
     
    7
     
    2

    Докато тия идиоти от института не ги махнат, ще ходим с боклуци. интересуват се само от рушветите, нищо хубаво не са направили.

  46. #46
    Незнаещ 30 яну 2016, 22:37
     
    8
     
    0

    A защо пак Мак и Интендантско ще доставят униформите? Имало ли е обявена поръчка за тези 20 милиона?

  47. #47
    До№20 31 яну 2016, 12:26
     
    8
     
    0

    Началника на института и Ташев

  48. #48
    ДО№20 31 яну 2016, 14:40
     
    11
     
    0

    Началникът на института е Балабанов и е пенсионер ,но го държат за да прокарва далаверите като ги представя за научни открития!

  49. #49
    Далновиден 31 яну 2016, 17:47
     
    7
     
    1

    Никакви униформи да дават парите на ръка и да си ходим цивилни за заблуда на противника.

  50. #50
    дядо Йоцо 31 яну 2016, 19:41
     
    10
     
    0

    Язък, че няма да дочакам новите униформи... :)

  51. #51
    Милен 01 фев 2016, 10:13
     
    9
     
    0

    Габровската фирма "MIO" нещо от сорта беше раздаде кубинки "еднодневки" буквално за 13 ОХР Кандахар.До самото изпращане около 1 седмица се изпокъсаха 80% от кубинките на хората ето това е безобразие.

  52. #52
    дописник 02 фев 2016, 08:52
     
    5
     
    0

    Хайде, смениха шефа на Интендантско . Да е по вода. Дай боже и другите. После Перукан , Вени и тн

  53. #53
    Пистолета 03 фев 2016, 04:10
     
    4
     
    0

    Abe кой генерал си беше изпуснал пистолета ....? ????

  54. #54
    поръител 03 фев 2016, 15:44
     
    2
     
    0

    Поръча ги, ама не в Интенданско обслужване! Иначе как ще има комисионни?

  55. #55
    Пенсионер 24 окт 2016, 12:24
     
    0
     
    1

    Знаете ли какви униформи ще ви дам, празноглави военни такива! Да се закрива армията и вместо да се занимават с военни измишльотини да се хващат военните да вършат нещо полезно. Така или иначе не сме суверенна държава - Меркел да си праща войници да охраняват граничните и територии.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка