Горещи новини
- Изтребител падна зад борда на американски самолетоносач
- E-7A Wedgetail може да се зарежда с гориво от KC-46A Pegasus
- General Dynamics подписа споразумение за производство и доставка на танкови боеприпаси
- Начало на курсантските полети в 24-та авиационна база през 2025
- Министърът на отбраната Атанас Запрянов: Поредицата „Българските генерали 1878 – 1946“ запълва сериозна празнина
- ВА „Г. С. Раковски“: Церемония по завършване на курса „Общ български език за чуждестранни обучаеми“
- Сухопътният аташе в посолството на САЩ в Република България посети химиците в Мусачево
- Денят на храбростта и празник на Българската армия в столицата ще бъде отбелязан с водосвет на бойните знамена и знамената-светини и военен парад
- Перспективите за насърчаване на икономическия обмен и инвестициите между България и Полша обсъди президентът Румен Радев на среща във Варшава с представители на Полско-българската търговска камара
- Клиничната лаборатория на ВМА с уникална за България апаратура
otbrana.com
Вицепремиерът Ивайло Калфин иска още промени по отношение на т.нар. ранно пенсиониране. Финансовият министър Владислав Горанов не се е отказал от намерението си за намаляване на социалните придобивки в армията и спецслужбите.
Спирдон Спирдонов
Дебатът се е провел по време на последното заседание на правителството. Той е по повод на представените от вътрешния министър Румяна Бъчварова промени в Закона за МВР и съответното им одобрение от Министерския съвет.
Ивайло Калфин
смята, че има очаквания в останалите сектори от сектор „Сигурност“ да се направят промените, заложени в Кодекса за социално осигуряване, свързани със статута, т.е. „да се разделят държавни служители от специализирана администрация и т. н.” Тук, уточнява вицепремиерът и министър на труда и социалната политика, става въпрос основно за Министерството на отбраната и агенциите – разузнавателната, ДАНС, НСО и т. н. Там, допълва той, имаше поставен срок, който изтече към края на януари, да бъдат направени подобни действия в специализираните закони.
Действително има такъв текст. В поправения през лятото Кодекс за социално осигуряване депутатите записаха следната разпоредба: „В 6-месечен срок от влизането в сила на този закон ръководителите на ведомствата, за чиито служители е приложим чл. 69, правят пред Министерския съвет мотивирано предложение за промени в нормативната уредба за диференциране на длъжностите по съответните закони съобразно характера и особените условия на труд с оглед ползване на права за ранно пенсиониране от лицата, които ги заемат.” Този чл. 69 от КСО се отнася, както за военнослужещите, така и за спецслужбите. Срокът за реакция на МО и ръководителите на службите обаче не е изтекъл, защото той почва да тече от 1 януари 2016 г.
Владислав Горанов
е съгласен със заложения в законопроекта принцип за намаляване на някои социални придобивки, но смята, че той трябва да се разпростре върху отбраната и останалите служби. „В допълнение към казаното от вицепремиера Калфин, аз също освен две-три технически неща, които ще споделя по закона, смятам, че принципът трябва да се спазва по отношение на всички ведомства, които работят, така да се каже, в сферата на отбраната и сигурността и този принцип, свързан с отделните решения в Закона за МВР, да бъде разпрострян и върху останалите служби.” Вероятно това, смята той, „би могло да стане и в рамките на парламентарния дебат, но слаба позиция би било, ако само в едно от ведомствата се разпрострат тези принципи и не се разположат и върху останалите служби.”
От съобщението на
правителствената информационна служба
за промените в Закона за МВР (ЗМВР) става ясно, че се предлага намаляване на обезщетението при прекратяване на служебното правоотношение на държавен служител със статут по ЗМВР от 20 заплати на 12. Това ще важи за тези, които постъпват на работа след влизането в сила на закона. Предлага се също и намаляване на размера на платения годишен отпуск за държавните служители от 30 на 25 дни. Не сме забравили, че при приемането на Закона за държавния бюджет за 2016 г. министър Горанов искаше точно това да направи за Въоръжените сили, МВР и службите, което създаде и социално напрежение в тези сфери.
Какво ще се случи
в армията,
би трябвало да разберем от очакваните сериозни промени в Закона за отбраната и Въоръжените сили. Според законодателната програма законопроектът трябва да бъде внесен в Министерския съвет за съгласуване и одобрение през февруари. До края на месеца остава една седмица, но информация дали МО има готовност няма. Не е известно, а то няма и време, промените да бъдат предоставени за обществено обсъждане. МВР например спази необходимия срок и качи на сайта си законопроекта на 3 февруари, за да бъде обсъден на правителствено заседание на 17 февруари. Няма да бъде добре, ако МО остане вярно на принципа си да прокарва решения във възможно последния момент. От стенограмата на правителственото заседание в сряда не личи да е имало реакция на изказванията на Ивайло Калфин и Владислав Горанов от страна на министъра на отбраната или негов заместник.
Други публикации
Напиши коментар
Спрях ли ти тока... Бях ли жестока...
Горанов и Калфин да си направят реформата, като освободят военнослужещите - пенсионери. А след това да се прецизира кои могат да са държавни служители, защото навсякъде са се навъдили такива - и в армията, и в специалните служби.
Какво се сърдите на Калфин, напълни армията с млади пенсионери. Х.я трябва да му целувате, а не да го плюете.
Във всички щабове и специални служби в МО трудно можеш да откриеш нормален военнослужещ. Всичките са пенсионери, а цивилните са държавни служители, които са се пенсионирали като военнослужещи и след това са си девоенизирали длъжностите.
Реформите не се заключават в съкращения, намяляне и орязване на каквото и да било. Не се ли научиха тези неграмоти дебили (Владислав Горанов). Стига бе тъпани. Писна ми да чета напъните на този и онзи калъф, който с намазан с вазелин задник е стигнал до дадена позиция в тази държавица. Стига бе!
що ревете пак бе.
Скъпи полу-пенсионери, сига ривете, а ‘га ядахте кифтетата, не ривахте
Призовавам всички военнослужещи да подадем колективен иск в съда. От МО продължават да нарушават законите на страната. Щом искат професионални войници, трябва да им дадат възможност да се пенсионират. Иначе не може да се нарича професия. И не само войнишкия състав, но и младшите офицери.
Хе-хе, защо ревете против работещите пенсионери? Защото вас не ви огря и ви боли? Ами, пукайте се тогава от завист. Аз съм на кон.
Изтрито. Админ. Без обиди.
Към №10 върви ти бе лешперин да пазиш границата,но ти и войник може да не си ходил,така че извикай да пазим жената ти,защото ти едва ли я опазваш.
Общо взето правилни въпроси се поставят но и отговора на тези въпроси не е труден;Сменяйки статута образно казано на новоназначените чиновници и ли самите полицаислед влизане на ЗИДЗМВР т.г. с Реформата ще се стигне до идеотски ефект.Ще бъде много смешно ако не е тъжно .Един до друг една и съща дейност да вършат с различен статут само затова че единия постъпил преди ЗИДЗМВР а другия след това.Реално Реформата ще се осъществи напълно с пенсиониране на последния полицай постъпил преди змвр от 2016.
Крайно време е да вземе държавата да спазва закона при определяне на заплатите на военослужещите! Процента от стредната заплата за страната който трябва да получава всеки военослужещ е закован на една сума която няма нищо общо със средната заплата в страната, ако вземе да се спазва това, тогава нека да намалят придобивките. Примерно скоро беше оповестено че средната заплата се е повишила и в момента е около 940лв. това значи че примерно основната заплата на един сержант трябва да е 1598лв. + прослужено време и други добавки максимум ще достигне бруто 2237лв. -10% данък = 2013лв чисто, когато спазят закона, тогава да си говорим за рязане на отпуски и придобивки.
Ще цъфнеш и ще вържеш, като уволниш пенсионерите. Ако някой пенсионер ти спира развитието и с уволнението му ще се издигнеш, значи и чеп за зеле не става от тебе. Аман от ограничени тъпунгери, дето не виждат по-далече от носа си, за тва сме на тоя хал.
до14 KAK не му се спира развитието като няма длъжности са него бре калъф??!!!
Не може един военнослужущ да получава заплата,колкото един пазач,,охранител,,в EVN,да има в пъти повече ограничения колкото цивилния гражданин и да му намалят социалните ,,придобивки,,РЕВОЛУЦИЯ ЩЕ СТАВА
До 11- Ти си уникален тъпанар,срам ме е че съм военен
Тези, които са се възползвали от параграф 49 и са си пуснали документите за пенсия, по никакъв начин не ощетяват който и да е калъф, чакащ да им седне на стола. Трябва да сте много тъпи, за да не го разберете. Ако го нямаше този параграф 49, който им дава право да получават пенсия и заплата, то те просто нямаше да се възползват и щяха да продължат да си работят. Така че не виждам за какво роптаете. Единствено, защото ви е яд по български. Ами задавете се от яд тогава.
Едва ли ще посетя точно тази страница за да прочета коментарите. Впрочем като повечето от Вас.Искам обаче да кажа, че по-голямата част военни бяха родолюбци и държавата ги накара сами да напуснат арнията. Като мен. Когато виждаш, че всички са против теб и се бориш с години и виждаш, че не работи и само те мачкат някакви номенклатурчета виждаш. Няма смисъл напускаш "кораба" и започваш отново.
Чак ми се плаче, като чета некъдърни коментари. А искаме хора извън системата, да познават болните теми и даги оправят. Срам господа "разбиращи"
И да дам мало тема за расмисъл на популиски настроените кадрови войници- Нали знаете че армията има определена численост. А къде сте вие когато определени политици въведат наборбата служба. Нали не си мислите че наборните войници ще са извън тази бройка. Въведат ли наборна служба, зада се запази бройката на войниците, кадровите войници изчезват от схемата.
Ай стига се им се вързвали на политиците. Нищо което са отрязали от БА не се е върнало към нас.
Пишейки този коментар съм наясно, че съдържанието му ще бъде подменено така както на коментар 1, или изтрито. IP адресът ми ще бъде блокиран и съответно пан недостъпен за мен. Причината това да се случва, е че разбрах какъв е пан - проводник на чужди интереси, свързан с олигархията и слугинаж на организираната престъпност. Целта на пан е да всява смут в обществото и така да осигури на горепосочените по-лесно ограбване на българския народ. Истината ни прави свободни, нали Преславе.
Освалдо го е казал много точно, макар и малко грубо...
Ще добявя само. че през април ще излезе регистъра и ще видите колко ,мпго места ще има в София...
Който иска да ходи...Ама защо ли от провинцията почти никой не ще да годи в столицата...
Така че не пишете глупости, че пенсионерите пречили на някой...На никой не пречат, а другото си е чиста злоба...
Ще добавя още нещо...
Броят на пенсионерите по параграф 49 щеше да е по-гплям ако не беше страха, че това може да се използва като пречка за кадровото развитие или направо за уволнение...
Само в България може да има подобна тъпа ситуация...
когато имаш някакво законно право да се страхуваш да го ползваш понеже може да има някакъв капан...
И тук голяма вина има нашето висше ръководство, в лицето на министъра и НО, които трябваше отдавна да кажат официално да кажат ще има ли някакви последствия за ползвалите параграф 49...
Ама те мълчат като...
Задайте си въпроса защо приема в НВУ тази година е три пъти по-голям от средния? Отговор - защото.........
"но информация дали МО има готовност няма. Не е известно, а то няма и време" Да се сцепиш от изрази ПАН-ски! Социално напрежение в армията имало.А кога ще се прояви социалната сила на тока в армията,която е дадена на късо?
"Искам обаче да кажа, че по-голямата част военни бяха родолюбци и държавата ги накара сами да напуснат армията." Прав е 19-тият.Съгласен съм с него.
До 13- заплатите ни отдавна не са вързани със средната работна заплата, а с една база в закона за бюджета, която уж всяка година трябва да бъде определяна, а всъщност я определиха през 2008 и от тогава не е мърдала
До Петя-2015 тази база стана 380.
Да ви светна за некои неща.Има служби и службички за свои хора.Та те за вторите ми е думата.Който е такъв и е по чл.49,се е прекарал жестоко.
До №29
Базата стана 380, защото минималната стана 380 и в крайна сметка от средна заплата като основа паднахме на минимална.
Вече в закона спокойно могат да напишат:
Чл.212.....
(3) Базата за определяне размера на основното месечно възнаграждение за най-ниската длъжност се определя ежегодно със минималната работна заплата на Република България, като месечното възнаграждение се увеличава с коефициент спрямо базата, както следва:
1. за офицери - не по-малко от 2,2; и т.н
Ако не го направят, значи скоро основата ще падне под минималната.
До №30
Според мен не си прав. Няма вечно и пълно щастие.
До мрънкачите, които ни обвиняват, че ревем - Да ние ревем като лъвове не плачем като мрънкачи, за които гроздето е високо.
Младите искат да растат, но по места. Армията е с "пирамидална" структура, няма как всички да се изкатерят до върха. Който иска да служи, напъва яко и се развива на място, който не иска да опъва, отива в друг град, в столицата или напуска.
Ако решат да издухат всички пенсионери по §49 то ще си заминат около 5000 човека, от тях офицерите са над 3000. В момента има над 1500 свободни места. Сметнете сами какво ще остане от армията.
Тогава младите пак ще са недоволни, защото работа ще има за всички и по много.
Дедо ви Йоцо е прав, вижте регистъра и помнете, че не е пълен. Нали противника ще разбере колко точно сме некомплект. (е не, че има някакво значение)
Много ми е интересно, как ще издухат тези, по параграф 49. Адвокатите и те са хора, и те хляб трябва да ядат.
А това, за растенето по места, е абсолютна гламотория. Който иска да расте и да се развива не може да се обвързва с родното си място. То при цивилните не е така, някои глупаци искат в армията да е.
и да намалят нещо много важно важното е да ми върви и пенсииката и заплатката още 5 години
#32,
по общото законодателство. Щом вече си пенсионер и получаваш пенсия, могат да те освободят по всяко време.
ЗОВС - " Чл. 164. (Изм. - ДВ, бр. 16 от 2010 г., в сила от 26.02.2010 г.) Договорът за военна
служба може да се прекрати и военнослужещият да се освободи от военна служба, като
министърът на отбраната, съответно оправомощените от него длъжностни лица по чл. 161,
т. 2 и 3 отправят до военнослужещия 6-месечно предизвестие при:
1. организационно-щатни промени или при пълна или частична ликвидация въз
основа на акт на Министерския съвет или при съкращаване числеността на въоръжените
сили или на отделни техни формирования по решение на Народното събрание, освен ако в
това решение е определен друг срок на предизвестие;
2. (изм. - ДВ, бр. 16 от 2010 г., в сила от 26.02.2010 г.) промяна в изискванията за
заемане на длъжността по Класификатора на длъжностите на военнослужещите в
Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на
отбраната и Българската армия, на които военнослужещият не отговаря;
3. (изм. - ДВ, бр. 16 от 2010 г., в сила от 26.02.2010 г.) изтичане на максималния срок
за престояване в старши офицерски звания и невъзможност на военнослужещия да се
предложи длъжност, изискваща по-високо военно звание и съответстваща на
образованието и професионалната му квалификация;
4. изтичане на максималния срок за престояване в длъжност и невъзможност да се
предложи длъжност, съответстваща на образованието и на професионалната квалификация
на военнослужещия;
5. придобиване право на пенсия при условията на чл. 69 от Кодекса за социално
осигуряване"
Интересно какво ще направят адвокатите, като има законов текст, който дава възможност да се освободи всеки, придобил право на пенсия!
Така че не бъди толкова спокоен, защото другия месец поправките в ЗОВС ще решат точно този въпрос.
Армията е пълна с Освалдовци.
Каква е ролята на жената в армията , че тази Петя орева орталъка.
Явно реве за нещо друго, а това може да го намери само в армията защото те не правят нищо друго освен да се .............
До НАГЛЕЦА Освалдо :
"колега" "офицер",
-първо всички в Армията знаем,че капитан е последното мъжко звание, т.е. майор,подполковник и особено полковник и генерал са Наши момчета ( почти винаги потомствени шапкарчета) и калинки;
второ: в пост #35 много на място ти цитират ЗОВС чл.164 т.5.
трето; Не така презрително към военнослужещите ,които не сме връзкари и ви носим цял живот на гръб,за да можете да растете,да пирувате и кадрувате...
А поправките на КСО миналата година бяха цинични,защото нямаше никакъв Истински гратисен период-например за моят випуск 1994г. заради 8м. недостигащ стаж,пенсионирането се отдалечи с 10-11г.,което на практика го прави е непостижимо!
По този начин боко-тиквата и калфин разцепиха още веднъж Умишлено армията!
Интересно,че на Коледа бях Аз дежурен,на Нова година други като мен-простосмъртни военослужищи,а военните - "пенсионери"(по параграф 49) се скатаха(нали са наши момчета и калинки)!
РЕВОЛЮЦИЯ!
В армията, както и в цивилизацията има всякакви, и освалдовци и тъпаци, които си въобразяват, че са прокурори. Нали армията е част от народа и е произлязла от него.
Ето сега специално за скимтящите прокурори.
Заповед ОХ-100/04. 02. 2016 ОТНОСНО: Определяне на реда за назначаване и преназначаване на военнослужещи на длъжности
в Министерството на отбраната, структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и Българската армия през 2016 година.
VI. ...
8. До 18.11.2016 г. командващият на Съвместното командване на силите, командирите на видовете въоръжени сили и ръководителите на структурите на пряко подчинение на министъра на тбраната да извършат анализ на окомплектоването на подчинените им формирования и структури
с личен състав и да предложат вакантни длъжности за заемане чрез провеждане на конкурс за приемане на военна служба на лица завършили граждански училища.
Ето как ще бъде решен въпроса с вакантните места.
Сега е момента всички мрънкачи да подскочат за да видят "сладко" ли е гроздето.
Е, то е ясно, че повечето от тях не могат да скочат толкова високо, но се надявам поне да спрат да подсмърчат от злоба и завист тук в сайта.
Жените нямат място в армията освен като цивилки или при наличието на командир-женолюбец ... Айде махайте пенсиите, та да се освободят местенца, разни грюшовци, мицки, горчета, желчета, ташлета, митета,шИшета и др. незнайни "военни", пускайте кокала и се пръждосвайте ...
Тази точка 5 от чл. 164 я има от години, но досега никой не я е прилагал освен при съкращения (тя и затова е сложена). При съкращения да си отиват първо пенсионерите, което си е най-справедливо.
Сега пак ще е така...
до 37
Йовов, естествено, че на Коледа и Нова година са дежурни младите, старите кучета сме си минали по реда вече няколко пъти...Стига си плакал...
И стига с тези призиви за революция...Изобщо знаеш ли какво е революция и какво следва след нея...Аман от новобранци...
А и миналата седмица парламента прие на първо четене, по предложение на Реф. блок, да може да се освобождава от работа всеки работещ пенсионер под 65 годишна възраст, с едномесечно предизвестие. Не знам дали това се отнася и за военнослужещите пенсионери.
Петя дали са такозя изотзадзе? Дале?А?
до 39
Мите, какво ти пречат жените...Че те, половината от тях се държат по-мъжки и от мъжете...И според статистиките са около 15 %, не са чак толкова, че да ти пречат...
Дядо Йоцо спинка здраво следобеден сън. Точно тази точка от ЗОВС се прилага и то много често за да се разкарат именно меркантилните дебелогъзи полковници, които не стават за нищо.
до 44
Дядо ти Йоцо още не спинка...:)
Не съм чувал за случай, когато тази точка се е прилагала индивидуално към определен човек...
Прилагала се е само при организационно=щатни промени (съкращения)///
Ако знаеш за друг случай, кажи го...
нАЙ НЕПРОДУКТИВНАТА ПРОСЛОЙКА В ОБЩЕСТВОТО, НАЙ АРОГАНТНАТА И С НАЙ МНОГО ПРИВИЛЕГИИ, ТОВА СА ВОЕННИТЕ.
Ами, прав си. Като им гледаш коментарите на повечето, изводите се налагат от само себе си.
До дядо Йоцо : Другарю,кои са старите кучета...,
тези дето търкате столовете в МО-то,или полезни изкопаеми военизирали се на 33г. и направили после 18г. като склададжии(военните - "пенсионери"(по параграф 49)...?
Като напиша истината и полковниците Ревът,бил съм новобранец,с над 21г. служба..,а вашите калинки с полвината ми служба са вече майорки(на лизинг и смукинг)!
АНТИ-КОМУНИСТИЧЕСКА РЕВОЛЮЦИЯ ИСКАМ,
НЕКА 10-ТИ НОЕМВРИ СЕ СЛУЧИ НАЙ-НАКРАЯ!
До #46 НАРОДЕН ЧОЛОВЕК : надявам се,че си искал да кажеш шапкарите,които по грешка наричат военни,но които са над 80% от жалката ни армия!
до 46
Освен че си народен човек, ти явно не си и много умен човек и ще ти е трудно да разбереш, че армията произвежда продукта "Сигурност", чиято цена е трудно да се определи в мирно време, но като стане напечено се сещаме, че има и такава стока и я търсим кой я произвежда...Пресен пример е охраната на границата...:) Дано си ме разбрал...
до 48
Йовов, стари кучета има и в МО-то и навсякъде другаде по частите...Може да сме изкопаеми, но поне сме полезни, а ти щом с 21 години служба си още капитан, това е доста красноречив факт и причината не може да са само големите началници, които ти редовно споменаваш...Не са ти виновни другите, причината си е само в теб...Разбери го най-после и се вземи в ръце...
И кажи, с 21 години служба, на каква длъжност си сега и за каква длъжност се бориш...скоро излиза регистърът, ще прочетем какви са възможностите...
До 16
Извинявам се, да от 358 през 2008 до 380 през 2015 голямо увеличение.
До 36, 39 и 42
Незнам поради каква причина си мислите, че ще направите повече от мен за армията и за държавата след като не ме познавате. Вярно, че понякога имам нужда от помощта на колегите, без която не бих се справила с някой от задълженията си, но така като гледам не можете да ми стъпите и на малкия пръст нито като интелект, нито като знания, нито като култура. Може и да съм жена, но никога не съм се възползвала от това и се гордея, че не лижа задници, за да си запазя местенцето. На мен акъла и ръцете никой не може да ми ги вземе, не се страхувам да напусна. Недоволството ми е срещу постоянните атаки срещу военните и разсипването на армията.
До дядо Йоцо: дедо,тези регистри са за калинките и роднинките,а не за простосмъртни военни...!
Мен няколко пъти ме съкращаваха за да останат на служба полковническите синковци,ако настояваш,ще им кажа имената ...
Ела да видиш какви са старите кучета по поделенията : завършили 1 или най-много 2 години преди мен...,ще си позволя да ги опиша (има разбира се и изключения,но рядко):
пияници,олигофрени,психари,некадърници,но всичките са оцелели по времето на дългата рИформатЪ в БА Неслучайно(яки връзкари и педали). В България и в БА си е яко шуробаджинащина и корупция+комунистически- Андрешковски и Бай Ганьовски манталитет!
Ние воюваме сами срещу себе си, ако няма Революция,ще се затрием като нация(като овце без история)!
Аз съм за РЕВОЛЮЦИЯ и за ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИКА!
до 53
Йовов, от това, което си писал е вярно. че наистина човек с 20 години служба може да се счита за старо куче...Но ти наистина имаш разсъжденията на новобранец...
И друг път си писал, че регистрите не са за простосмъртните военни... Отдалече си личи, че нищо не си разбрал от дългата си служба...
Ще ти ти кажа, че точно регистрите са за простосмъртните военни, защото връзкарите се уреждат между регистрите...Никой връзкар не чака на регистъра, защото там е божа работа какво ще стане и как ще се завърти колелото на късмета...:):):)
Така че не се оправдавай, че регистъра е за калинки и роднинки, а наистина се вгледай в себе си и потърси причината там...
Надявам се емигрантската инвазия която предстои тази пролет да обърка не само сметките на копеленцето Горанов, и на киака Калфин,но да им обърка и срането. . бането няма да им се обърка защото отдавна тия са меки еврогейски пишки.
който може да се спасява,тези "лешпери" няма да си седнат на гъза!! нали бяха много силни преди няколко месеца? бяха тръгнали да махат 20-те заплати,но като видяха че няма да остане почти никой, и прииждащата имиграндска вълна се кротнаха!!! мъжки курви......
В момента БА е основно само щабове. В София и югозападна България служат и работят около 12000 човека. Които са наясно ще направят проста аритметика колко са истинските военнослужещи. Всичко останало е администрация, която създава безсмислена работа на подчинените звена. Навремето 500000 действаща армия е командвана от Министерство на войната, което и сега е на "Дякон Игнатий 3". И не е имало модерни комуникации и прочее. А сега LOGREP, не знам какви други репове и в две огромни сгради е пълно с безделници. Да реже Горанов, а Калфин да си взима пенсиите.
До Бивш полицай!!!
Колега,Реформата не е местене на човечета от едно квадратче в друго и закичването им с различни наименования,без значение кой кога е започнал!
Реформа трябва да има в главите на абсолютно всички,от гл.секретар,до последния сержант на портала! Защото как ти се струва в един от големите областни градове след 17.30ч. да не можеш жив служител да намериш или като поръчаш техник от сервиз за бяла техника,в дома ти да пристига служител когото познаваш от доста години,с отверка в ръката,за да ти извърши съответната услуга?
Към #54
Не можаx,да разбера,аР МИЯ тa е за простосмъртните военни или е за връзкари?
``..че точно регистрите са за простосмъртните военни...защото връзкарите се уреждат между регистрите... е божа работа..``
p.s
Или Църква
До № 50 Дядо Йоцо!
Много ми е интересно как ти минава един работен ден, какво правиш за сигурността, моля те опиши ми го подробно, защото аз имам доста наблюдения повярвай ми , но не съм го забелязал.
Благодаря и дано не се налага такива като тебе да ни защитават.
Уважаеми бивши колеги, вече като човек извън системата чета и се чудя кога ще спре тази завист, тази злоба и това гледане в чуждото канче. Как някой не се замисли какво самият той е постигнал, как да подобри положението си, как да направи верния избор, за който се иска много кураж и сила, да се опита поне малко да реализира мечтите си, а не само да мрънка колко взимал другия, да не е "на кон", че от него се пада лесно, изобщо тези простички неща... Хайде, бъдете смели, никой не иска да рискува нищо и после само реве как не бил добре. Ами няма да е. Живот има и извън армията и чакането на 20-то число, който иска да го разбере, да рискува. Който не, да се примирява със съдбата си и това е. В България скоро мангалите и бежанците ще са мнозинство, уви. Навсякъде царуват такива като Кардашевска, как искате да е по-добре. Замислете се и излезте от черпуките си. Хватката не лесно раздадените заеми преди години тепърва се затяга, всеки трепери за мястото си, според мен това бе умишлено направено. Моят личен избор беше това - на 44 години разбрах, че оправия няма, напуснах системата и скоро събирам куфарите и заминавам за Европа. Работа има, само да ти се работи. И спечелих нещо, което не се купува с пари - спокойствие. Упех на всички, вдигнете глава и се огледайте, може да видите нещо по-добро за себе си.
Армията в този си вид е едно голямо лайно и за да се промени е необходимо РЯЗАНЕ, голямо РЯЗАНЕ, но не на военни формирования, а на дебели гъзове по щабовете по жълтите павета.
Какво ревете колеги. Такава власт ни се падна...такава реформа ни врътна, че сега от януари сме с колегите на 3 бона(пенсия и заплата). То хич не било зле бре. Как се справят кадровите войници с 600 не знам. Да са живи и здвави Калфата и Горанката. Направиха ни бели хора.
до 59
Трябва отдавна да си разбрал, че в армията има всякакви-и връзкари и простосмъртни...
до 60
Работните ми дни минават по различен начин и това му е интересното...
Понякога са по 8 часа, понякога по 24 часа и се случват различни неща, които не са за толкова широка аудитория...
Едно време в армията имаше един лаф.``Трудно е да накараш лейтенант да почне работа,kapitan да се откаже от чужди жени и полковник да се пенсионира``.
p.s
И както някой е написал``Направиха ни бели хора``
От моя страна е без коментар.
до 66
Тоя лаф и сега е верен, не мислиш ли...
А ти от кои си/бил? :):):)
``Трябва отдавна да си разбрал, че в армията има всякакви-и връзкари и простосмъртни .``
Тогава за какво е армията.
Зная какво е връзкар,но сметката ми не може да покрие ,всички нужди на вашите желания.
Затова трябва пълен потоп и създаване на нещо ново,т.е създаване на друг род армия или войска.
```А ти от кои си/бил? ``
Никoй.
Помолих един Кадровик от бивша II армия,да махне нещо!
Отделно баща ми/нали съм връзкар/.
p.с
Ако има нещо,то е старо инфо
Има връзкари и скатавки, защото модела за кариерно развитие при нас е збъркан и много от написаните правила не се спазват.
Създават се комисии, разкарват се хора, изхабява се тон консумативи, а най-често решението е предварително е взето.
Ето как Гърците са решили този въпрос, пък и те много добре знаят къде се намира Гърция на картата на света, затова "хранят" своята армия.
Срокът на обучение на курсантите в гръцките военни училища е 4 години. След завършването им се присвоява звание лейтенант, подреждат се по успех и им се дава пореден номер от списък, който е продължение на списъка от предишните випуски. По този номер се определя старшинството на офицерите по време на цялата им служба, като офицер с по-голям номер не може да бъде командир (началник) на офицер с по-малък номер. - See more at: http://www.pan.bg/view_article-49-26147-KAKVI-KOMPENSACII-IMA-V-GRYCKATA-ARMIQ-I-KAK-SE-PENSIONIRAT-TAM.html#sthash.VdbEaSAr.dpuf
``А ти от кои си/бил```
Сега си припомних.
Едно време си гледах НОМС-Наставление или Наредба за Отчет на Материалните Средства а не ЗОВС.
Защото аз и бившите ми колеги за това отговаряхме.
p.s
Още през 1988 г.се запознахме с една германка.
При 4-ри курс.на обучение``педикюр,маникюр,фризьорство и година стаж.``
Cалон cи отвори без връзки.
До 31
не знам ти колко си се напъвал 31, но едно е да се напънеш в логистиката , а друго е да се напъваш в пехотата има огромна разлика ,а по принцип в БА расте този който е с връзки и се скатава успешно , това е истината!!!
до 71
До преди 10-15 години и ние спазвазме стриктно НОМС-а (Наставлението), а не само да го гледаме като теб...Тогава "накладна" звучеше гордо...:)
Ясно ми е как ти е минала службата, щом като единственият докумрнт, който цитираш с гордост е НОМС-а, от който едва ли си чел повече от 20-тина страници с нарочно подчертани редове...
до 65
Как да го разбирам 8 часа въртиш синджирчето и политиканстваш в този сайт или 24 часа дремеш като дежурен или даваш наряд. Много трудно и сложно , голямо усилие и теч на мозък и мисъл се иска.....
Ти цена нямаш , отиди чистач на летището, поне нещо ще свършиш
до 74
Ти явно много ги разбираш военните работи, затова обясни ми каква според теб е разликата да си дежурен и да даваш наряд...понеже аз не виждам разлика, но ти явно си имал много теч на мозък и мисъл :) и виждаш такава разлика...Дано от многото теч да ти е останал мозък и да обясниш ...
Колеги дайте да гледаме реално. дават ми възможност да взимам някякво време и пенсия и заплата. Взимам я. Никой в тая държава няма да го откаже. Поемам си риска. Ако някой младок кандидатсва за моята длъжност аз излитам. Всички по чл 49 вече сме трета категория. Ако след време тръгнат да режат пенсии като в гърция например може да съм прецакан. А инак друго глеса бай Хасан с бинка отгоре...няма спор.
Изчетох всички коментари и съм отвратен от такива охлюви-специалисти като дядо Йоцо. Направи ми впечатление саркастичния му коментар към един от пишещите, че щом за 21 год. служба все още е капитан значи за нищо не става.
Дядо Йоцо, а моето мнение за теб е, че ти си един голям лизгар и използвач и ако още утре с нещо се накърни финансовото ти благополучие в армията ще избягаш с 200 от системата.
Има разлика между дежурен и наряд. Има дежурни по командване примерно (дърти капути като теб) дето си седят в къщи и им звънят като има проблем, но те бързо затварят телефона и после не го вдигат като разберат, че трябва да поемат отговорност в дадена ситуация. Характерно е за капутите от ВВС и Бояна.
до 77
Я кажи пак, с колко ще избягам от системата...:):):)
до 78
Дежурен означава да изпълняваш определено дежурство от денонощния наряд във военно формирование...Стоенето в къщи не е никакво дежурство и за военнослужещите няма такива дежурства...Има само за някои цивилни...
Дежурният по командване (там където го има) също трябва да дежури в поделението, а не вкъщи...макар че аз мисля, че това е напълно излишно и ненужно дежурство и от него има някакъв смисъл само на отдалечени или много отговорни обекти......
Дядо Йоцо спри да пишеш, защото вече започваш да се излагаш! Явно не си толкова компетентен за колкото се мислиш.
Дядка Армията си я обичам,.Научи ме на много работи.
``Тогава "накладна" звучеше гордо```
Едно време влизах в ```руска концервация``за получаване на техника``
Сега си плащам,Здравни,социални,квартири,хотели,винетки,курви,пиене,интернет,всичко без да тежа на никой.
Бивш военен без пенция и заплата.
Какво мислиш по въпроса?
http://pris.government.bg/prin/document_view.aspx?DocumentID=3Qps%2bVx0O3Rbsf9y4HuMIg==
Глупости.
Сега чета за .
``
Виктор Орбан е завършил право и е протестант-калвинист по вероизповедание, поддържа добри отношения с всички религиозни общности в Унгария,
http://cao.bg/виктор-орбан-силни-са-страните-с-чувст/
к