НАРУШАВА СЕ ЗАКОНА ЗА ЗАПЛАТИТЕ НА ВОЕННИТЕ! 100 МИЛИОНА ОТ ФОНДА СЕ ГУБЯТ, И ТЯХ НЕ СА ГИ ВЗЕЛИ ВОЙНИЦИТЕ ИЛИ ОФИЦЕРИТЕ...

Pan.bg 01 юни 2016 | 01:00 views (17151) commentaries(31)
img
Николай Цонев

Преди да обещае заплата от 2500 на войниците, Ненчев обеща, че ще повиши коефициентите, които са в закона за отбрана. Само че преди да го обещаят, те трябва да изпълнят тази част от закона, която е вкарана по времето, когато аз бях министър. Там има едно увеличение от 33% за войниците и 25% за сержантите. В бюджета фонд работна заплата за последните 7 години не се е променял.

Тоест тези пари, които са 100-на милиона от фонд работна заплата се губят. Използвани са не за военнослужещите, а за нещо друго.А това си е нарушение на закона отвсякъде, добавя бившият министър на отбраната Николай Цонев.
Един министър за да вземе някакво решение и го обещае, трябва да се обоснове и мотивира.А по-смешното е, че в цялата история негов съветник обяснява, че министър Ненчев се изказал емоционално за заплатите на военните..Малко прилича на случая с Радан Кънев, който налага президента за кандидат президент. Ако това беше станало при мен, то този човек щеше да престане да ми бъде съветник. Съветниците, когато искат да кажат нещо, би трябвало да се консултират с министъра. Министър Ненчев смята ген. Запрянов за коппетентен по военните въпроси, защото е бил в НАТО, но той няма елементарни понятия за отбранителни способности. така коментира случая с изказване на съветника ген. Запранявов, който заяви пред журналисти, че изказването на министър Ненчев за заплати на военните от 2500 лв. било емоционално и условно.


Преди да обещае заплата от 2500 на войниците, Ненчев обеща, че ще повиши коефициентите, които са в закона за отбрана. Само че преди да го обещаят, те трябва да изпълнят тази част от закона, която е вкарана по времето, когато аз бях министър. Там има едно увеличение от 33 процента за войниците и 25 за сержантите. В бюджета фонд работна заплата за последните седем години не се е променял. Тоест тези пари, коеито са сто -сто и пет-шест милиона от фонд работна заплата се губят. Използвани са не за военнослужещите, а за нещо друго.А това си е нарушение на закона отвсякъде. И сега след като тези пари не са дадени на военнослужещите, изведнъж казват, че ще увеличат коефициентите, което значи, че се търси начин за отклонение на средства от фонд работна заплата за някакви други цели. Ще напомня, че новите вертолети бяха платени няколко месеца по-рано от датата предвидена в договора, обясни Цонев.

Самите военни и то военните от ГЕРБ коментират, че ако не съм предприел необходимите мерки на времето/ за окомплектоване на армията, вдигане на заплатите и др./ вече нямаше да имаме армия. Повтарям, това коментират гербаджийските военни. Ние предприехме тези мерки, защото ни беше ясно що е то професионална армия, допълни той.

Бившият министър на отбраната коментира и участието на армейскиш подразделения в охраната на границата от бежанци. Днес армията се разглежда като някакъв придатък, който харчи пари от бюджета и не носи никакви приходи на държавата.Има някакво решение военните да участват в охраната на границата. Но те военните само гледат страшно.Самият факт, че тези бежанци, които са минали Кулата и са ги хванали в Бургас говори, че МВР си върти бизнеса с бежанци, а министерството на отбраната опира парсата за охрана на границата, категоричен е Николай Цонев.
frognews.bg
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 31

  1. #1
    Приятел 01 юни 2016, 05:10
     
    28
     
    1

    Ген. Запрянов се смята за по-умен и по-важен от Министъра!!
    Бил се изказал Ненчев емоционално, това все едно означава: нали го знаете Министъра, че не е много в час и... Се по изпуснал, защото Кардашевска и Аз не сме били до него да му кажем.... :))

  2. #2
    грозю 01 юни 2016, 08:48
     
    29
     
    1

    "ген. Запрянов бил компетентен........" ХАХАХАХААА по-голям виц не бях чувал.
    Той не просто е НЕКОМПЕТЕНТЕН, ТОЙ Е ИМПОТЕНТЕН по отбранителни способности.
    Достигнал е прага си на момпетентност още като капитан и от там на сетне всичко е извън възможносгите му. И това е всеизвестно.

  3. #3
    Teraflop 01 юни 2016, 09:01
     
    21
     
    2

    "Тоест тези пари, които са 100-на милиона от фонд работна заплата се губят. Използвани са не за военнослужещите, а за нещо друго.А това си е нарушение на закона." Ненчев.....

  4. #4
    Щилиян Петров 01 юни 2016, 09:11
     
    21
     
    2

    Ген Запрянов е съветник за заплата.Той е на този пост да урежда негови протежета на високи постове в МО, а не да съветва министъра по военни въпроси. Той Запрянов и да иска не може да съветва, тъй като няма акъл за това.Градил е Военна кариера на гърба на подчинените си и по политическа линия а не по компетентност.

  5. #5
    Щилиян Петров 01 юни 2016, 09:16
     
    71
     
    4

    P. S. Забравих да благодаря на Н. Цонев за времето когато беше министър. Той е единствения военен министър, който мислеше за военнослужещите и техните права. Уверявам Ви, че почти всички военнослужещи милеят за Великия Н. Цонев, изяден като министър от Мутрафонията в България.

  6. #6
    Ум Белия Делфин 01 юни 2016, 09:51
     
    16
     
    0

    Откривам виртуалните залагания за % увеличение който ще решат днес.От мен: 10%:-)

  7. #7
    Щилиян Петров 01 юни 2016, 10:00
     
    8
     
    0

    Отговор на коментар: #6

    Съгласен с теб + максимум още 2% и то диферинцирано по категории.

  8. #8
    darling 01 юни 2016, 10:36
     
    39
     
    3

    Цонев - отново Министър!

  9. #9
    SUH 01 юни 2016, 10:55
     
    9
     
    1

    При новия коефициент редник от 609 на 646 което е 9,4%
    Това е ...

  10. #10
    до 9 01 юни 2016, 12:12
     
    11
     
    0

    Отговор на коментар: #9
    При коефициент 1,7 заплата за редник 1 клас 608 лева и база 380 става 646 лева което е 6,25 %
    За най - ниската сержантска при к 1,95 се получава от 665 на 722, което е 8,5 %.
    При този вариант офицерите не ги хваща, защото 380х2,3 е 874 а най ниската лейтенантска 916.

    Когато базата се изавни с минималната за страната 420 лева, числата ще са други и най вероятно това ще е индексация под формата на увеличение.

    Друг е въпроса колко ще помогне за решаване на кадровия проблем

  11. #11
    поправка 01 юни 2016, 12:18
     
    1
     
    1

    По-горе съм въвел неправилно коефициента за сержантите не е 1,95, а 1,9. иначе числата след това са верни.
    Заплатите в момента от ДВ брой 56 от 24.07.2016
    ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 184
    ОТ 17 ЮЛИ 2015 Г.
    за заплатите на военнослужещите и на ци-
    вилните служители по Закона за отбраната
    и въоръжените сили на Република България

  12. #12
    SUH 01 юни 2016, 13:04
     
    2
     
    0

    608:646*100 колко е?

  13. #13
    SUH 01 юни 2016, 13:16
     
    6
     
    0

    Пък в ЗОВС пише не по малко от...
    Вдигат на войската до коефициента може и малко повече, на останалите хвърлят леко прах в очите и после се бият в гърдите ние ви вдигнахме заплатите. Ако си спомняте и Аньо го направи този номер.

  14. #14
    До 12 и 13 01 юни 2016, 13:34
     
    4
     
    0

    608 / 646 * 100 = 94,11
    Процента се смята така(646-608)*100/608=6,25 %
    Нещо май имаш проблем с математиката?

  15. #15
    разочарован 01 юни 2016, 14:58
     
    13
     
    0

    Военните палащат модернизацията чрез заплатите си.

  16. #16
    обективен 01 юни 2016, 15:21
     
    25
     
    2

    За каква база равна на минималната работна заплата говорите? Ако си спомняте преди да се въведе термина база тово беше средната заплата за страната......... А именно за тази година 960лв. За страната и около 1200лв. За софия. Айде сега смятайте по коефицентите. Не се подвеждайте със сегашната така наречена база. На каква база се смята депотатската заплата, на съдии, на прокурори и незнам си още какви "заслужили"

  17. #17
    и какво решиха 01 юни 2016, 15:56
     
    5
     
    1

    И в крайна сметка днес имаше ли съвет по отбраната и какво решиха?

  18. #18
    скъд**** 01 юни 2016, 16:19
     
    10
     
    1

    16-ти и аз това казвам, но кой ли ме слуша.....тук на повечето пишещи и 10% увеличение да им дадът ще са доволни те са си оплели вече "кошницата"...те си имат Пенсия+Заплата......другите ....като мълчахме когато въвеждаха базата, пенсионна реформа и т.н така ще е, сега недостиг 20% догодина 40% -- ГАРАНЦИЯ гарантирано от герб.
    Но тези който, се задоволяват на 10% увеличение - пенсионираха с 25г. служба, купиха си жилище от фонда на МО, и ТЯХНАТА ПЕНСИЯ се изчислява на база заплата която от своя страна е производна на середната бюджетна заплата. НЕ НЕ ИМ ЗАВИЖДАМ и не злобея такива са били условията...НО ЗАЩО СЕ ПРИМИРЯВАТ ЗА СЛЕДВАЩОТО ПОКОЛЕНИЕ СЛЕД ТЯХ да ГО....ДУХ*МЕ.....така е ...Всичко това гарантирано от ГРОБ..

  19. #19
    SUH 01 юни 2016, 16:49
     
    5
     
    0

    #14 прав си моя грешка, ама все тая. Поста ми #13 остава в сила, няма да видим увеличение, докато ме се промени базата

  20. #20
    Pishmana 01 юни 2016, 19:05
     
    10
     
    3

    Ще вдигнат...данък сгради, такса смет, гражд. отг., а вече набузиха винетките! Толкова увеличения не ви ли стигат? Нахалници, ще ми искат още пари...

  21. #21
    антиНоев 01 юни 2016, 19:47
     
    9
     
    1

    Бойко Ноев е против закупуване на нова техника. Ами да го питам със сега съществуващата колко години още ще се изкара? И след това и стара техника и обслужващ персонал - вън на боклука. Явно продължава да играе старата си роля за разсипване на армията, но сега се е маскирал като загрижен за хората.

  22. #22
    антиЦонев 01 юни 2016, 21:45
     
    9
     
    19

    Нека Цонев да обясни връзките си с Алианц-България и защо изпращаше емисари преди време да агитират консултантските фирми да убеждават военнослужещите и полицаите да не си прехвърлят средствата от втория фонд към НОИ.
    Да обясни с какви пари построи къща на три ката в Горна баня на парцел от 2 000 кв. м. и не на последно място колко от парите които получи от осъждането на прокуратурата дари за Армията.

  23. #23
    bgbgbg 02 юни 2016, 10:01
     
    17
     
    4

    Отговор на коментар: #22 антиЦонев
    Не ме интересува какви връзки има Цонев с който и да било, каква къща си е построил, с какви пари и колко е откраднал !!!
    Интересува ме това, че той беше единственият Министър на отбраната който направи нещо за хората в армията !!! Всички други след него само крадат !!!

  24. #24
    срам 02 юни 2016, 12:33
     
    0
     
    7

    Отговор на коментар: #23

    Имаш манталитет на птеродактил, а не на военен.

  25. #25
    и аз не знам... 02 юни 2016, 13:08
     
    3
     
    3

    Отговор на коментар: #24

    И аз не знам и не разбирам как хората може да са толкова късогледи. Някой си направил нещо за военните ама окрал от общото в пъти повече и не е осъден благодарение на хубавата ни съдебна система. А после това което беше "дадено" на военните им се взе по друг начин, но малцина се усетиха.

  26. #26
    така ли... 02 юни 2016, 20:22
     
    0
     
    0

    Отговор на коментар: #23

    А след години дали ще те интересува ако се окаже, че средствата ти във втория фонд са окрадени и е фалирал?

  27. #27
    Чоко 02 юни 2016, 21:23
     
    6
     
    2

    Когато чета определени коментари се сещам ,че тези "надъхани за служба "колеги могат да участват в едно актуално предаване заедно с министъра на отбраната - "България търси таланти". Основните коментари са за тези които са се възползвали от промените в КСО. Точно тези колеги са минали по същият път по който и ние вървим, но в пъти по-труден и съпътсван от лишения особенно за семействата им, газили са в калта, стоели са по корабите и в кабините на самолетите да носят бойно дежурсво, без да вземат и стотинка повече към заплатата си и компенсация за това. Тези пенсии са си ги изкарали. Да му мислим ние и да гледаме в нашето канче, че този министър няма да го напълни и ще трябва всеки да вземе информирано решение за себе си и да продължи живота си. Все пак никой не се е оженил за БА. Успех на всички.

  28. #28
    SUH 03 юни 2016, 11:44
     
    2
     
    0

    #27 свалям ти шапка за коментара. Някой наистина не разбраха и няма да разберат че тия хора са си заслужили парите. И не са само полковниците и генералите. Там са всички между 87 и93 випуск на ВУ, майори, подполковници и капитани има също. На не говорим че има полковници 94 випуск а те не са с пенсия.

  29. #29
    Офицер 03 юни 2016, 13:24
     
    4
     
    1

    "Заслужили са си го" кое по-точно- пенсия и заплата? Ами защо за мен няма да има пенсия та 27-та година? Защо няма да има евтино жилище на нищожна данъчна оценка? А пенсия+заплата ще има ли? Истината е просто-заради техните придобивки ние всички ще ядем дървото...Ама чакам да се срине системата, щото първото с което почват е рязането на големите пенсии- справка Гърция. Ще се смеем и като почнат да излизат по митинги с радост ще гледам как полицията ги налага с палките...ненаядоха се ей

  30. #30
    Атина 03 юни 2016, 18:14
     
    1
     
    0

    Отговор на коментар: #29

    Много е неправдоподобно да сравняваш пенсионерите в Гърция с нашите с таван от 910 лв. Отделно в Гърция взимат взимаха допълнително по пенсия за великден, коледа, а отделно за работещите освен тези две им се полагаше и допълнителна заплата за годишния отпуск. Така че не завиждай на българските пенсионери, но за наглеците с пенсия+заплата особено по щабовете си прав.

  31. #31
    Офицер 03 юни 2016, 22:25
     
    2
     
    1

    Ама нагри са бе. Днес един такъв тюфлек, дето трепери кво ще прави в цивила ми вика "парите ми са от НОИ, не от теб". Ами алаанколу как са ти от НОИ , като НОИ от тошово време е продънено и всеки месец се дофинансира, щото малко работят а мтого пенсионери! И тези уж пенсии, дет са си чисто увеличение на заплатата, идват от парите на всички нас.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка