КОМЕНТАР НА ПОЛК.ЮЛИЯН РАДОЙСКИ ПО ПОВОД ИНТЕРВЮТО НА НИКОЛАЙ ЦОНЕВ

Pan.bg 20 юни 2016 | 16:07 views (12527) commentaries(46)
img Коментар на полковник Юлиян Радойски по повод интервю на Николай Цонев, публикувано в pan.bg на 14 юни 2016 г. и твърденията по отношение на действащ генерал от Българската армия

image

Много е лесно да се хвърля кал по всички и да се говори „Какво щях да направя ". Щом не сте успели да изпълните замисленото, значи не е лесно.
Закупуването и поддръжката на военна техника е продължителен и труден процес. Това е сложна компилация между желание, възможности, политическа воля и финансови средства. Въпроса не е да се вглеждаме в единичните пропуски на тези преди нас, а стъпвайки на постигнатото от тях да надградим и да постигнем повече. Въпроса не е и в това да оплюваме тези, които са на власт, за да трупаме политически дивиденти и да търсим път отново да сме на върха, защото властта е сладка и трудно се изпуска.

Имало инциденти?

Разбира се, че когато се лети - инциденти има. Който работи - греши, който не работи няма как да сгреши. Още при ген. Попов започна да се възстановява ритмичната летателна дейност, каквато преди това нямаше. Ген. Попов успя да възстанови учебно-бойните L-39ZA, което също едва ли е било толкова лесно – нужни са време и усилия в една посока на повече хора.

Не смятам, че непрофесионалист в областта на авиацията е в състояние да коментира летателната дейност и немедицинско лице може да оценява здравословното състояние на летателния състав (но това е типично по български). Нека да пуснем някакви „жълтини” по адрес на другите, пък те да му мислят как да се оправдават – това е манталитета на тези, които не могат по друг начин да се борят. Само да вметна, че ген. Попов има право да проверява целия летателен състав във ВВС.

Вярвам, че ген. Попов ще спре 20 годишната агония на българската армия и нека всички да работим в една посока, за да не се получи ефекта „орел, рак и щука”.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 46

  1. #1
    SUH 20 юни 2016, 16:52
     
    40
     
    3

    Въпроса е, вярно ли е това което е казал Цонев или не е? Годен ли е или не генерал Попов. Всичко останало вярно е подмазване.

  2. #2
    SUH 20 юни 2016, 16:53
     
    3
     
    9

    Или оплюване, съответно.

  3. #3
    Какво става бе 20 юни 2016, 17:28
     
    27
     
    0

    Нямам думи..... Голяма кал, голямо чудо. Ебати и държавата. А защо ген Попов сам не се защити? Сигурно разполага с някакви документи които удостоверяват това че има право да проверява летците. Сигурно има документи които удостоверяват че е здрав и годен да лети

  4. #4
    акробат 20 юни 2016, 17:36
     
    43
     
    3

    г-н Радойски това вашето се нарича плонж, но аз не познавам такава фигура от пилотажа!
    Сигурно се усвоява само в НАТО-вски училища.
    Айде нема нужда, щото ще накарате г-н Радев да ревнува от вас.
    А относно г-н Попов, мисля че той е достатъчно интелигентен и информиран, за да.се защити сам ако е жертва на клюки.

  5. #5
    ПОСЛЕДНО „СБОГОМ” 20 юни 2016, 18:07
     
    13
     
    0

    ПОСЛЕДНО „СБОГОМ” ЗА КЛИМЕНТ ВУЧЕВ

    Автор: gindev:

    На 15.06.2016 г. почина Климен Вучев, един от последните мохикани на българския Военнопромишлен комплекс, с огромен принос за неговото създаване и функциониране, за да надмине той по ефективност ( отношението средства за проектиране и производство / бойна ефективност на продукта) военната промишленост на САЩ.

    Климен Вучев тръгна от военната промишленост, за да мине през проектирането и производството на оръжие за страните от Варшавския договор, до ръководството на крупни производствени обединения и да завърши като министър на промишлеността на Република България в министерския съвет на Жан Виденов.

    Навсякъде и във всичко, което работеше, Климен Вучев остана високо идейно мотивиран човек, с ясното съзнание какво прави и защо го прави.

    В края на живота си той написа две чудесни автобиографични книги, които всеки трябва да прочете, ако иска поне нещичко да разбере за онова сложно, трудно, но героично време.

    Пишещият тези редове дължи много от своята научна и административна кариера лично на Климент Вучев и, докато е жив, няма да забрави това. Той е горд, че заедно с Климент Вучев е в редиците на ветераните от Студената война.

    Ние „воювахме” за едни нов, по-добър и справедлив свят и днес аз повече от всякога разбирам и усещам, че сме били прави.

    Вярно, че не победихме, но докато стария враг е още жив, нищо не се знае за бъдещето.

    Сбогом Клименте !

    Ние оставаме.
    Оз полковник Евгений Гиндев, професор, доктор на техническите науки

  6. #6
    Kalin 20 юни 2016, 19:16
     
    34
     
    0

    Още не започнал в Генералщабната академия да учи и с готовност генерал да стане! :)

  7. #7
    питащ 20 юни 2016, 19:17
     
    25
     
    0

    Абе защо военните, докато са под пагон са същи Матросовци и защитават началници и министри и при най-малката критика, а когато хвърлят пагоните изведнъж почват да ги критикуват?

  8. #8
    Мунчо 20 юни 2016, 19:19
     
    10
     
    8

    Разбира се, че ген. Попов има право да проверява целия летателен състав във ВВС. Той има право да проверява и целия личен състав на БА. Но само онова за което е годен.
    Ако поразпитате някой подводничар, ще научите, че за да могат да проверяват подводничарите, адмиралите са били подлагани на всички медицински прегледи и специални упражнения за подводничари.
    Адмирал Манушев го е правил.

  9. #9
    Библиограф 20 юни 2016, 19:21
     
    24
     
    3

    По някакъв график ли ще излизат тези коментари в подкрепа на ген. Попов и накрая в томове ли ще ги издадат?

  10. #10
    Гунчо 20 юни 2016, 19:48
     
    5
     
    2

    Абе Мунчо , нещо си разбрал, ама недоразбрал. Нищо вярно. Поинтересувай се. Няма да ти обяснявам, а и няма да разбереш.
    Аман от свиркаджии!

  11. #11
    Итс 20 юни 2016, 20:02
     
    28
     
    2

    Ех,Радойски Радойски!!От такива плонжове(може и да се каже с други думи) няма нужда!! Нито ще станеш командир на ВВВУ а и генерал може и да не станеш(то като гледам какви генерали излизат от там -боже упази)!! Гледай си УАГр. и не забравяй че преди тебе имаше човек който направи така че L-39 да летят!!

  12. #12
    Йово 20 юни 2016, 20:10
     
    17
     
    1

    Коце си вади очите с тия некадърни пиар акции :)
    А панчовците да проверят дали Коце може да прави инструкторски задачи. Ако им стиска :)

    ПП
    Радойски е пътник от Долна, ако не знаете.

  13. #13
    Мунчо 20 юни 2016, 20:10
     
    4
     
    1

    До #10
    Гунчо, прави си свирките и не се изказвай неподготвен!
    И не се заблуждавай, че всички са като теб. Огледай се, поразпитай, попрочети. Може и да стигнеш до истината щом си толкова открехнат. Ама май се надценяваш.

  14. #14
    Гунчо 20 юни 2016, 20:36
     
    4
     
    2

    Видно е, че ти си по тази част. Колкото до мен, знам нещата от първа ръка, а ти свирукаш на този, който закри подводния флот! Да ти е сладко!

  15. #15
    Космонавт 20 юни 2016, 20:45
     
    15
     
    0

    Очаквайте след референдума във Великобритания, английската кралица да излезе със специално обръщение в подкрепа на ген. Попов, а след нея чакат в околоземна орбита UFO посланици, които също искат да засвидетелстват подкрепа.

  16. #16
    Наблюдател 20 юни 2016, 21:18
     
    17
     
    1

    Полковник, един достоен висш офицер няма нужда да бъде защитаван, поне не и по този начин, защото това може да се нарече дори "меча услуга", ако разбира се е достоен.
    И знаете ли, прав сте единствено за надграждането на постигнатото от тези преди "поредните". Но въпросът е, къде точно видяхте стремеж за надграждане от всичките "поредни", и най-вече от последните, които мисля че достатъчно време имаха да надграждат, но разграждаха. Не зная колко още трябва да "надграждат", че от армията да остане само спомен, защото натам е тръгнало всичко, спомени за една армия и нейното добро въоръжение, което не "надградиха" а унищожиха.
    Добре че поне имате вяра за спирането на агонията, но мисля че е в погрешната посока, и доколкото разбирам, работите в правилната насока, но само вашата, лична. Бъдете жив и здрав, но бъдете и реалист, че на популисти се нагледахме.

  17. #17
    Томов Краси 20 юни 2016, 21:49
     
    21
     
    13

    Смешници са всички ВВС - педерали!

  18. #18
    Мomchil Lozanov 20 юни 2016, 21:50
     
    9
     
    19

    Нека да,,плонжирам,,в защита на изказването на моя командир полк.Радойски.Коментарът и анализа на моментното състояние на авиацията представено от него е вярно.Истината винаги особено днес боли.Полетите в Долна се изпълняват планово,въпреки проблемите от всякакъв характер.Командването винаги ни е помагало да се справим с проблемите които сме имали.Трябва да вървим и мислим в една посока.Да бъдем единни.Благодаря за вниманието.

  19. #19
    Мунчо 20 юни 2016, 22:10
     
    3
     
    0

    до #14 Гунчо
    Кух си като цава, синко. От тава, което си написал не става ясно, какво точно знаеш от първа и от втора ръка. По-скоро се разбира, че нищо не знаеш, ама много ти се иска, хората да си мислят, че нещо знаеш. Типично за кухи лейки, нали?

  20. #20
    Мунчо, Мунчо 20 юни 2016, 22:35
     
    1
     
    3

    Мунчоо, Мунчо. Попов всъщност има право да проверява дейността в подчинените му структури, но не и да се прави на инструктор за да лети/т.е.летателни часове/. Защо например не провери дежурния по КПП? НО е нещо голямо, значимо и той трябва или да го покаже или да го докаже чрез стила си на работа. В ЗОВС го пише.

  21. #21
    итс 2 20 юни 2016, 22:58
     
    15
     
    3

    Ех Радойски, Радойски, за една седмица в Париж са те научили да правиш още по добри св..ки!!!

  22. #22
    Мунчо 20 юни 2016, 23:11
     
    1
     
    1

    до #20
    Кото казвам, че си кух като цава, имам основанея да го правя. Чети внимателно пост #8, преди да пишеш глупости.

  23. #23
    Damyanov 20 юни 2016, 23:12
     
    6
     
    7

    Доколкото познавам ген.Попов е интелигентен и разбран човек. Поради това и не коменира клюките по негов адрес. Жалко е че се пишат само глупости по адрес на генералите във ВВС. Истината е че за тежкото състояние на ВВС са виновни политиците. Вярно е че самолетите L -39ZA започнаха да се възстановяват по времето на ген.Попов и негова е заслугата. Той спря тяхната ликвидация. Трябва да се отчитат заслугите а не само да се търсят кусури.

  24. #24
    Миро миротвореца 20 юни 2016, 23:54
     
    11
     
    0

    Прегледах коментарийте на колегите.
    Е, все пак да се опрем на фактите.
    Та, демократично е ,човек несъгласен с управителя на фирмата/началника си/ да си подаде оставката.
    Имам въпрос към колегите:
    Някой да е чул или видял оставката на полковника или на шефа му ген. Попов на лист харти?.
    Полковника не го познавам, ама познавам бившия комсомолски секретар ген.К.Попов./пак същия/.
    Иначе мнения много, ама, доказателства малко.
    Освен Радев никой не познава авиац. техника по-добре/ към момента/.
    Иначе такива юнаци като:
    1. ген, Михо Михов/депутат и шеф на комисията по отбран/
    2.ген,Симен Сименов- депутат
    3.вицето /админиралтейско от флота Лламен Манушев
    .и прочие депутарници с лопата да ги ринеш.
    Само 2на 2 за такива дирници.

  25. #25
    Диверсант 21 юни 2016, 07:02
     
    6
     
    13

    Цонев е голям боклук, не си заслужава да обръщаме такова внимание.

  26. #26
    Лозан Момчилов 21 юни 2016, 07:16
     
    8
     
    1

    Отговор на коментар: #18

    Момчиле, между изреченията се оставя интервал. Пиши грамотно, за да не излагаш полк. Радойски.

  27. #27
    Пич 21 юни 2016, 07:57
     
    13
     
    0

    Разбрах вече как се става началник и как се расте в службата. Всичко друго е плява.

  28. #28
    Бивш пешак 21 юни 2016, 08:42
     
    8
     
    7

    Отговор на коментар: #25
    Може да е боклук Цонев, но ако не са "цоневките" към заплатата на военните, не знам кой щеше да остане в армията към този момент/особено от войнишкия и сержантския състав/. Щото движещата сила и мотивация за работа в която и да е сфера на дейност на 99% е заплатата. Чак след това идва на ред кой е началник, кой е кадърен и кой на кого прави плонжове. А като няма личен състав да поддържа техниката и в частност самолетите, не виждам тези дето ще останат, на какво ще летят...

  29. #29
    До пешак 21 юни 2016, 09:50
     
    6
     
    3

    Отговор на коментар: #28

    Нещо ти се бъркат приоритетите. Цоневки__личен състав__поддръжка на техника. Хайде сега да погледнем от друг ъгъл: техника АУТ (по вина на политици и с мълчаливото съгласие и подкрепа на генерали), личен състав (демотивиран и напускащ поради проблеми с поддръжката на техниката и безкрайни реформи), цоневки (аз съм един от тези на които бяха дадени цоневки и в следващите години ми беше отнето много повече от даденото под формата на премахнати височинни, отдалечени и т.н.) и тук вече не става въпрос боклук ли е Цонев, а защо някой се правят на "пръднали" и не отговорят подобаващо на нападките. В случая е крайно време ген. Попов да отговори с факти годен ли е за полети или има медицинска забрана. Мълчанието е ясен отговор за всички ни.

  30. #30
    koi кoi e 21 юни 2016, 11:39
     
    0
     
    0

    От св...и,не се расте..., трябва и яко д..е гусин п-к, а Спондж Боб къси гащи -всички го знаем...

  31. #31
    Диверсант 21 юни 2016, 11:54
     
    4
     
    2

    Отговор на коментар: #29

    Това, което искам да ви покажа, е че материала на Цонев е една крачка към предстоящите избори. Нечестивите политици използват всякакви похвати, като в случая това е една лъжа. В никоя друга медия Цонев не може две свестни думи да каже , та да ги пибликуват.
    Колкото до това да му се отговари, считам, че всеки достоен и уважаващ себе си човек не трябва да се занимава с такова като Цонев. За да има просперитет в България мястото на такива като Цонев е на бунището. Ако ние не осъзнаем това и им се връзваме, повярвайте ми нищо добро не чака България.

  32. #32
    УВСъ 21 юни 2016, 12:28
     
    6
     
    5

    Прочетете си Уставът "УВС", увсе с увсе!
    Началника на Отбраната е пряк началник на всички военни и като заповяда да лети, значи трябва безпрекословно и по-най бързия начин да лети. Който не му харесва може да подаде жалба.
    Ха сега познайте, защо нито един войник, сержант, офицерски кандидат или офицер няма да подадат рапорт или жалба срещу генерал Константин Попов.

  33. #33
    Брях.... 21 юни 2016, 15:01
     
    4
     
    1

    Отговор на коментар: #32
    Нищо не си схванал. Може би и в УВС е записано, че генерал Попов е пожизнено здрав, прав и корав и може да лети въпреки лекарска забрана.

  34. #34
    УВСъ 21 юни 2016, 15:54
     
    2
     
    5

    Няма нищо за хващане в Устава, търси си да хванеш каквото ще те успокои на друго място - парад имаха тия дни, сигур ще ти дадат да ги хващаш по улицата и на голо.
    Заповедта си е заповед, какво има да умуваш - изпълняваш безпрекословно и по най-бръзия начин. Заповядал ти прекия началник да лети - изпълняваш.
    Ако откажеш да изпълниш заповед те снемат от изпълнение на задачата и те предават на ВП, какво има да схващаш и да хващаш. Ако имаше много за мислене щяха да са ви по-големи заплатите.
    Заповядал е генерал Попов, че ще инспектира в полет и са изпълнили заповедта. Той си носи отговорност за каквото е заповядал.
    Дали генерал Попов може да поема отговорност?!?
    Ами той заповяда войската да иде на границата, ако не си забелязал...
    Цонев загроби бъдещето на армията с тия негови инвестиции в сгради - от хотелчета докато беше шеф на агенцията за почивките, та до розовите БМВета ("Пепел от рози"?1?) и "Военното НДК". Можеше да вдигне заплатите двойно, защото заради нарастващите усилия в Афганистан отпускаха бюджет, а той опука парите по хотолиерска дейност и на военните даде трохички. А, и вместо изтребители със Симеонов купиха по един компютър за радарите, да станат НАТОвски.
    Колко бе, Цонев, колко милиарда загроби в хотели и "модернизация" на радари?

  35. #35
    Брях... 21 юни 2016, 16:04
     
    3
     
    1

    Отговор на коментар: #34

    Не коментирам Цонев (на повечето ни е ясна личността му), а коментирам неадекватното поведение на Попов и една дузина плонжиращи генерали и полковници около него. Та има ли забрана за полети Попов или не?

  36. #36
    УВСъ 21 юни 2016, 16:59
     
    2
     
    7

    Ей, казах ти, да четеш, ама ако си военен си за наказание, защото не познаваш Устава. Съгласно Устава, генерал Попов е заповядал, че ще прави инспекция или каквото там е решил, заповедта му е изпълнена.
    Уставът е заповядан от Министъра и е публикуван в Държавен вестник. Неизпълнението на заповед от военен е углавно престъпление по Наказателния кодекс, чети и него или ходи на адвокат, макар че си за лекар или поне психолог.
    Попов летя на самолета, който се разби на следващия ден. Същия, който Цонев казва, че струвал 40 млн.
    За здравето на Попов - ами излетял и кацнал, жив здрав, какво повече искаш... Айде пак, че питаш едно и също при наличие на отговор, или изпълняваш поръчка - излетял и кацнал нормално, какво те кара да си мислиш, че не не може да лети?
    То и на един друг пилот казвали, че не можел да лети, защото нямал крака - ранили го, отрязали ги. Ама ходи питай свалените от него врагове.
    България е застаряваща нация. Отразява се и на военните. Младите пилоти се притесняват за летателното си дълголетие, защото увеличиха годините за пенсиониране, едно време ги пенсионираха на десет години служба като боен пилот, сега не може по-рано от 45 годишни.
    Как генерал Попов да накара младите си колеги да вярват в летателното дълголетие?
    Кой има право да получава пари за летателни, плавателни? Защото е летял един път или е скочил с парашут един път или се качил на кораб един път?
    Кой има право да получава първа категория труд, докато е в майчинство, гледане на дете, ограничения за носене на военната служба докато детето навърши седем години?
    Кой има право на по десет заплати месечно, докато е на мисия зад граница?
    Тези въпроси ги решава Народното събрание.
    Ти нямаш акъл да преценяваш тези неща, можеш да гласуваш за съответния политик, който ти обещава нещо или да се търсиш друга държава, както правят милиони хора в този свободен свят.

  37. #37
    Plamen1 21 юни 2016, 17:12
     
    11
     
    1

    Отговор на коментар: #36
    Стига си писал глупости! Преди полета генерала трябва да мине през лекаря да го прегледа. Трябва да си представи и медицинската книжка, че е минал годишния си преглед в АЛК и там да пише годен да лети на еди каква си авиационна техника! Ако не го е направил е превишил правата си!

  38. #38
    Hristoоо 21 юни 2016, 17:33
     
    3
     
    1

    Интересно е също, дали от АЛК са изпратили документ в Командване ВВС за забрана за полети на К.Попов и кой му е пуснал Запод да лети на тоя ден?

  39. #39
    Todoroff 21 юни 2016, 18:51
     
    4
     
    1

    Кога е спрян генерала от полети, получавал ли е от тогава досега летателни? А стимулиращите 4 заплати годишно и тях ли е взимал? В това си физическо състояние не е ли заплаха за изпълнението на полета?
    Къде е Военна полиция?

  40. #40
    Один 21 юни 2016, 18:56
     
    8
     
    1

    " А пък вашия г.з другарю Генерал е най-сладък!"
    Ейййй така се работи - още преди да започнеш академията да се "сложиш" на някой. Ако е от големите още по-добре.

  41. #41
    Фон 22 юни 2016, 10:40
     
    0
     
    1

    Наблюдатю ти си и Звайко, ще ти кажа че в статията става за генерал, а не ца комбайнер! И ни правиш така нещата че по добре- отивай си на село!

  42. #42
    Deyzi 22 юни 2016, 19:56
     
    2
     
    0

    Браво, бе Радойчо, то бива плонжове, то бива свирки, ама ти надмина всички! Ашколсун, машшала, Полковник! Може и генерал да станеш, ама те знаем и познаваме! Само се питам, кой ти е написал думите, щото ти две приказки не можеш да вържеш??? По добре не се изцепвай и по добре се изказвай по-подготвен, щото това, което пише Цонев е вярно!

  43. #43
    Deyzi 22 юни 2016, 20:01
     
    0
     
    0

    Браво, бе Радойчо, то бива плонжове, то бива свирки, ама ти надмина всички! Ашколсун, машшала, Полковник! Може и генерал да станеш, ама те знаем и познаваме! Само се питам, кой ти е написал думите, щото ти две приказки не можеш да вържеш??? По добре не се изцепвай и по добре се изказвай по-подготвен, щото това, което пише Цонев е вярно!

  44. #44
    Щилиян Петров 24 юни 2016, 12:51
     
    8
     
    1

    Сега ще Ви светна. Ген. Попов се допуска до летене с Фалшив протокол, подписан от "верните кучета" на доц. Алексиев от ВМА. При инцидент или проверка, този протокол се подменя със строго пазения в касата на Алексиев истински протокол, със същия номер разбира се.Тази"черната работа" по подмяната я вършат " лекарите" на ВВС-Найденов и Лепоев. Тях само за това ги вържат на щат във ВВС, не че има нужда от тях. Така и вълка е сит и агнето цяло, както се казва. Лошото е че Алексиев, след 4 месеца се пенсионира, и става цивилен. Тогава не знам кой ще спасява Коцето Попов, който освен болно сърце има и две дискови хернии. Всичко тези болести, са абсолютни противопоказания за годност изобщо за Военна служба, та камо ли за летателна дейност. Та В. полиция и В. прокуратура, вместо да се занимават с лов на вещици, сред военнослужещите, е по-добре да се заемат със случаи като този, защото това може да коства нечии животи и после всичко е безполезно вече.

  45. #45
    Лозан 26 юни 2016, 20:59
     
    0
     
    0

    Момчиле, Момчиле... не знам какъв специалист си и колко добър си станал в работата, която вършиш, поне аз не съм чул нищо особено за теб, но като гледам не си се променил - бива те много добре във "френските ласки".

  46. #46
    paints down 28 юни 2016, 12:14
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #44
    Това е истината. И протоколът на Алексиев е в касата, щото и той е негоден, но въпреки това го повишиха. А докладът на Инспектората от април 2014 предлага да го отстранят от длъжност, но......седи на бюрото на министъра и толкоз. А от ноември се готви да стане цивилен шеф на експертизния център и така още 8 години, щото е единствен професор по авиомедицина. Боже, колко неправда има по света!

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка