Има подразделения, където некомплектът от офицери и войници достига до 40-50%!!!!!!

Pan.bg 26 юни 2016 | 00:18 views (8992) commentaries(45)
img
Какво е моментното състояние на СВ по отношение на кадровата обезпеченост?
Ген. Боцев: В момента в Сухопътни войски ситуацията по отношение на вакантните места за офицери е тревожна, а вакантните места за войници направо е много притеснителна. Некомплектът от офицери при нас е около 17% и около 27% от войници. Имаме подразделения, където некомплектът от офицери и войници достига до 40-50%, което на практика ограничава изпълнение на задачите, които се поставят. В армията е много тревожно положението. Този въпрос го повдигам вече от две години и настоявах да се обяви конкурс, което не се случваше по една или друга причина. Преди три месеца поставих въпроса на Съвет по отбрана, направих анализ и след това по разпореждане на министъра на отбраната се свика нов Съвет по отбрана с единствена точка анализът на окомплектоването с личен състав на видовете въоръжени сили, което е тревожно.

БГНЕС: Колко души не достигат?
Ген. Боцев: Над 3000 души е некомплектът само в Сухопътни войски. Не по-добро е състоянието и в другите Видове въоръжени сили. При нас всяка година около 600 – 700 души напускат по различни причини, така че ние периодично трябва всяка година да обявяваме конкурси минимум за толкова хора. Най-големият некомплект в момента е в трите бригади: Втора Тунджанска механизирана бригада, 61-ва Стрямска механизирана бригада, и 68-а бригада „Специални сили“, като в Специални сили положението е тревожно. Най-голямото текучество беше през 2012 г., след като се приеха промените в закона с възрастта за пенсиониране. Тогава основно си заминаха старши офицери – майори, подполковници и млади полковници. И в момента ние имаме един дисбаланс между званията. Според анализа ни, ако попълваме армията с мерките, които сме взели евентуално до 6-7 години ще попълним като количество, но за постигане на нужното качество са необходими 10 години, и то, за да се стигне до нивото отпреди 4-5 години.

БГНЕС: Тези 3000 души какъв процент са като некомплект от целия състав на сухопътни войски?
Ген. Боцев: Някъде около 23-24%, което не е нормално. Некомплектът би трябвало да е десетина процента.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 45

  1. #1
    Гост 26 юни 2016, 00:32
     
    64
     
    4

    Само да попитам: Къде са стотиците, чакащи на портала да заемат местата на тези които напуснаха?

  2. #2
    Гост 2 26 юни 2016, 06:26
     
    39
     
    3

    Има поделения, които се откриха преди години с предизборна цел (във Враца например), има и поделения, които не изпълняват никакви функции (не само в СВ), но стоят на хартия за да оправдават съществуването на началници по горните щабове и командвания.

  3. #3
    mincho 26 юни 2016, 08:29
     
    26
     
    6

    Да тези духови музики за какво са на СВ? Само дават наряди и се скатават по цял ден.

  4. #4
    Кашик 26 юни 2016, 08:43
     
    21
     
    25

    Строяват до всяка машина екипажа. Там където няма екипаж-закриване на длъжностите. След това команда "По машините" и марш до някоя точка на 1000 метра извън поделението. Машините които не потеглят или не излязат от поделението да им закрият екипажите. Накрая ще знаем, че това което е останало като техника и обслужващ персонал си струва. После спрямо наличните хора и техника се тръгва с резачката по щабовете.

  5. #5
    гражданин 26 юни 2016, 09:24
     
    42
     
    0

    Така е заложено в програмата, преди 4 години ни закриха длъжностите заради "реформиране" въпреки явното безумие, места не ни предложиха, вън и толкова. Миналата година възстановиха длъжностите и хайде да търсим нови хора. Действията на МО са национално предателсто, защото не мога да повярвам, че просто са тъпи.

  6. #6
    Ред по ред 26 юни 2016, 09:31
     
    38
     
    1

    Отговор на коментар: #5

    Тъпи са, повярвай го. Но освен тъпи са и надменни.

  7. #7
    дядо Йоцо 26 юни 2016, 09:31
     
    13
     
    5

    Отговор на коментар: #4
    Недей с лошото де...:):):)

  8. #8
    narod 26 юни 2016, 09:36
     
    19
     
    12

    Във ВВС и офицерите и останалите военнослужащи са прекалено много видно е и всеки го знае, защо не ги преместят в СВ, по този начин ем най- накрая от ВВС ще видят как се служи, ем и заплатите им ще паднат и по-този начин държавата ще спечели

  9. #9
    Кашик 26 юни 2016, 09:40
     
    17
     
    5

    Отговор на коментар: #7

    Дядо Йоцо, това е практично, нищо че за някой ще е лошо. Но все пак да си припомним какво е армия и за какво служи, защото в последните години май БА е по-скоро благотворително дружество и е приютило некадърници, които навън ще ги бият и изгонят от работа на втория ден.
    И да не се налага скоро армията да демонстрира способности в реални условия, че жална и майка на България.

  10. #10
    до narod 26 юни 2016, 09:46
     
    23
     
    1

    Отговор на коментар: #8

    Ако визираш Командване на ВВС и База КУН - ДА така е, но за бойните формирования - НЕ си прав.

  11. #11
    pan4o 26 юни 2016, 10:05
     
    7
     
    0

    Пали дядо Беловласи искаше това с Бялата ктига! Та той е стратега от 10 години не за едно и две правителства! Нали по този начен и обществото ще се отсъхне от тежестите на своята армия, нали когато освободиха Лили Маринкова от работа, поради пенсиониране- цялата 4 -та "власт" скочи! Та за едни майка за други мащеха! ЗАПОМНЕТЕ НАЦИОНАЛНАТА СИГУРНОСТ НЕ Е ТОВА КОЕТО БОРИСОВ ИЗГРАЖДА - ТОЙ ПРАВИ 0,50 ГРАМА ОТ НЕЯ! И Я ПРЕДСТАВЯ БЕЗ ИКОНОМИКА, БЕЗ ТРАНСПОРТ, БЕЗ БАНКИ, БЕЗ ХОРА В АРМИЯТА, БЕЗ ПАРИ ЗА ТЕХНИКА И МНОГО ДОМУЗ! сега кой ще ни каже, дали е така, след като влизаме в дългова спирала, без горката Британия, а и без Меркел, а може би и без ЕС?! Да тях също ще ги няма!- тези които я издоиха!

  12. #12
    Air Force 26 юни 2016, 10:58
     
    14
     
    5

    За състоянието в СВ са си виновни само и единствено хората назначени да ги управляват. Положението в цялата БА не е цветущо и да се обвинява вид въоръжени сили, че видите ли много им били началниците, нищо не правели и т.н. безпочвени обвинения и нападки е просто непрофесионално. Защо ли толкова много хора, ХОРА искат да сменят цвета на униформата??? Много май се усладиха зелените пари на зелените униформи, но всяко начало си има и край и започна масовото бягство. Отделно докато се управлява по старому с викове, крясъци и други отживели, с извинение, зли кашишки методи положението ще си е все същото.

  13. #13
    SUH 26 юни 2016, 11:17
     
    18
     
    1

    Абе кашиче, нали последните 15 години точно това се прави бре. Що техника нарязаха, продадоха, що народ изпосакратиха. И сега имаме малка, немодерна и небоеготова армия. Като си се кръстил кашик я ми кажи колко е ЛС на едно мех. отделение и какъв му е бойния ред в отбрана, какъв фронт отбранява и т.н.
    По твоята логика ако в един взвод има едно читаво отделение то ще свърши работата на целия взвод!?!

  14. #14
    дядо Йоцо 26 юни 2016, 11:35
     
    11
     
    0

    Отговор на коментар: #9
    Както виждаш, накрая на текста съм сложил усмивки, т.е. това е на шега...
    Иначе си прав напълно...

  15. #15
    Кашик 26 юни 2016, 13:24
     
    7
     
    2

    Отговор на коментар: #13

    ...Абе кашиче, нали последните 15 години точно това се прави бре. Що техника нарязаха, продадоха, що народ изпосакратиха.
    Това, че нарязаха боеготова техника, а техниката която оставиха не я поддържат по ред причини е нещо съвсем различно.
    Това, че изгониха цели випуски кадърни момчета, а оставиха на служба ЛЕШПЕРИ е нещо съвсем различно.
    А по твоята логика, ако в един взвод няма нито едно читаво отделение, има ли смисъл от съществуването на този взвод?

  16. #16
    разочарован 26 юни 2016, 13:41
     
    2
     
    4

    Спокойно, вярвайте на Бойко, той знае какво прави, ако пък не знае има добри съветници, бивши генерали. Те ще му казват. Докато Бойко е на власт съм спокоен. :)

  17. #17
    SUH 26 юни 2016, 14:07
     
    7
     
    0

    #15 грешиш за моята логика. Моята е следната: от БА се иска да изпълнява определен брой и вид задачи, те могад да се изпълнят със съответния вид техника въоръжение и ЛС. Съответната техника следва да се експлоатира от разчети, екипажи и отделения, съгласно ръководствата за бойна работа, инструкциите за тех. експлоатация и т.н. съоъветно техника + необходимия ЛС = боеготови единици = изпълнени задачи. Всичко останало е моментното състояние.
    Ако измислят някаква БМП която може фа покрие огневата мощ на едно отделение нонфа се обслужва от 2 души, ОК отделението да е от двама. Има си стандарти в боя от които не може да се бяга.

  18. #18
    Духови музики 26 юни 2016, 14:13
     
    13
     
    1

    До коментар 3 или т.н. Г-н "mincho'' Неуважаеми Г-не,още през 1879г.,когато се е създавала Българската Армия,едни мъдри хора са решили че трябва да има военни оркестри които да бъдат втъкани в церемониала на Българската Държавност! Слава богу,че тогава са се вслушвали в думите на мъдрите хора,а са игнорирали,дори осмивали глупаците.В днешно време за съжаление е точно обратното и затова сме на това дередже.Но вие може да бъдете спокоен-с вашият безсмислен въпрос, показахте,към коя категория жалки съществуватели принадлежите...само с две изречения разкрихте пред всички нас,какво ограничено комплексирано същество сте,изтъкано от простащина,злоба и завист към другия...днес към "духовите музики",утре към лекари,химици,сапьори,разузнавачи,или всички останали категории колеги от СВ...или може би и ВВС и ВМС са ни в повече? Момент,там също има...истински ужас...навсякъде са плъзнали тези "духови музики".Колкото и да сте разочарован г-н "mincho",докато има Държава България,Знаме,Герб и Химн,ще има оркестър,който да го изпълнява!!!

  19. #19
    Teraflop 26 юни 2016, 14:30
     
    6
     
    0

    "Да се свика нов Съвет по отбрана с единствена точка анализът на окомплектоването с личен състав на видовете въоръжени сили, което е тревожно." По-бързичко,де!Морето и чужбините ги оставете за после.

  20. #20
    не съм номер 3 26 юни 2016, 14:33
     
    2
     
    4

    Отговор на коментар: #18

    Не съм номер 3, но ще защитя позицията му, въпреки разочарованието което лъха от Вас (може би не без основание, защото не сте виновен за финансовия и морален крах в БА), но номер 3 иска да каже в прав текст, че е дошло време да се реже на месо за да се спаси болния организъм от разрастване на гангрената.

  21. #21
    Гост 26 юни 2016, 15:06
     
    12
     
    0

    Според анализите, в следващите 6-7 години количественото натрупване няма да доведе до качествено изменение поради простата причина, че след 10 години трябва да сме на нивата отпреди 4-5 години... С две думи: през 2025 година трябва да имаме способности като през 2010!

  22. #22
    Кикимора 26 юни 2016, 15:15
     
    9
     
    0

    Отговор на коментар: #19

    Тера, Тера виж кои влизат в съвета по отбрана и ми кажи тези тикви дали са в състояние да вземат смислено решение.
    Към министъра на отбраната се създава Съвет по отбрана, който е колегиален съвещателен орган на министъра на отбраната и включва заместник-министрите на отбраната, началника на политическия кабинет, постоянния секретар на отбраната, началника на отбраната и неговите заместници, командващия на Съвместното оперативно командване, началниците на Сухопътните войски, Военновъздушните сили и Военноморските сили.
    Не вярвам СОК като са станали СКС да са поумнели - напротив.

  23. #23
    Офицер 26 юни 2016, 15:17
     
    11
     
    6

    Истината е, че без ВВС ВМС и всякакви други продукти притурки, няма да има проблем за нац.сигурност. не съм видял проблем в съществуването на Македония, Черна гора, Босна, Словения и Хърватия без ввс и вмс. Ама заради това, че за 10 самолетчета и 2 кораба се блажи мощно, те се развиват, а ние сме осъдени на бавна агония. Реалност. Намерете си начин да оцелеете инак само си тровите нервите. Аз съм го измислил-имитацияяя от сутрин до вечер. И добре ставаа....

  24. #24
    Teraflop 26 юни 2016, 15:29
     
    6
     
    0

    Кики,не ме друса.Трябва да се взимат спешни мерки за спасяването на бойните възможности на армията.Куршумът не се интересува какъв си,а умееш ли да се биеш.Подготвените кадри бяха изритани насила,пак ще повторя.Заплатите са ужас,за униформи,обувки и логистика не ми се говори.Вирее само "нашият човек". На това трябва да се сложи край! Въпроси,въпроси......

  25. #25
    Факти 26 юни 2016, 16:01
     
    13
     
    1

    Факт е, че преди 25 години беше даден старт на физическото и морално затриване българската армия.
    Факт е, че поддръжниците на този процес продължават да блажат, кой от депутатска банка, кой от кабинет в МО и ни заливат с високопарни слова всеки ден, а разсипията е вече необратима.
    Впрочем аз все още очаквам ген. Попов да излезе с позиция относно отправените му обвинения, но може би съм един голям наивник и все още не съм разбрал какви хора са начело на армията.

  26. #26
    Сержант 26 юни 2016, 20:17
     
    13
     
    6

    Духовата музика може и да не е под пагон. Без това военните въпроси са им доста далечни.

  27. #27
    stefan ivanov 26 юни 2016, 21:19
     
    5
     
    2

    to edni voinici male male ot dobar po dobar

  28. #28
    zdr 26 юни 2016, 21:44
     
    23
     
    0

    Не само безпаричието е виновно. Заплатите не са толкова лоши. Но с това управление хора няма да има. Поне във втора бригада се нагледах. Тан офицерите играят всеки срещу всеки. Сержанти стават само жените и любовниците. Никой не дава на командира на ротата примерно да си избере хора и да ги издигне за сержанти. Спуска му се някоя шунда, щото е жена на някой или си ляга с точния човек. Мога да говоря с имена, но да не ставам груб. Докато оня е на власт така ще бъде. А и мисиите спряха, как да ги задържиш тези хора? С това отношение към хората, ще бягат разбира се. Никой няма да търпи да го унижават. А и самите хора не се подкрепят, ако някой реши да се бори със системата веднага му обръщат гръб и му подливат вода. Аз поне затова избягах, с такива колеги врагове не ми трябват.

  29. #29
    Пияния чичко 26 юни 2016, 23:17
     
    1
     
    1

    Така си е #28. Щом мен ме уволниха, а ме хванаха само с 2.7 промила. Иначе съм прост и некъдърен селянин ама командира на ЗРДН/ 61 мбр ме пазеше. Обаче защо аз съм дисциплинарно, а предните пияници с катастрофи са с рапорти и обезщетения за прослуженото време? Баненския бог да каже! Ама нали съм прост овчар заведох дело. И аз искам мангизи. Ама нали съм прост бивш сержант от няколко дена искам да питам- другите пияни братя, съученици, любовници и овцевъди като мен, носещи сержантски пагони, кога ще ги застигне моята съдба? Не е честно, аз само с 2.7 промила, а някои от тези са перманентно с 3.0 и нагоре.Карай- рибари лизачи и барбекю майсторки са на мода.И понеже съм прост говедовъд, на мен ми е ясно,че съда няма да ме върне, но да повлека колкото може повече с мен за да разбере, че щом за Кольо и Ангел може, трябва и за мен да може. И онова джудже да вади информацията. Сега е момента за спасителната лодка.Той е съучастник. Ако си каже всичко без бой може и да му дадат да напусне с рапорт, а не като мен

  30. #30
    Ум Белия Делфин 27 юни 2016, 13:48
     
    7
     
    0

    #29
    Силата на описанието Ви е по разтърсваща от произведение на Достоевски,и по ярка от картина на Йеронимус Бош....

  31. #31
    военен 27 юни 2016, 13:58
     
    3
     
    5

    къде са ви хората бе??? всеки ден се оглеждам но на "ПОРТАЛА" не виждам никой???? СМЕШНИЦИИИИ.....Нали щяхте да увеличавате заплатите??!!!

  32. #32
    бивш военен 27 юни 2016, 16:53
     
    4
     
    5

    Отговор на коментар: #31

    Ти по цял ден седиш на портала и ревеш с пълно гърло ли? А ако ти е малко заплатата, ходи за повече пари навън.

  33. #33
    Шурей на баджанака 27 юни 2016, 21:34
     
    0
     
    0

    Къде да ходя "навънка" ? Чувал съм, че там (навънка), мрат от глад. Нема бизнес, нема паре и за две цигаре. Освен това, ако не работиш, не получавш заплата. Затова, докато шурея е командир, а баджанака - началник на щаба, не си подавам носа извън портала. Тук до мен са жената, балдъзата, снахата и още неколко сгодни девойки.

  34. #34
    Оня, с коня 27 юни 2016, 22:53
     
    2
     
    0

    На туй, му казвахме "Разделяй и владей" по римско време. От не се сцепите, не на СВ, ВВС, ВМС и СКС, ами и на "кашони", "туби", "черпаци - баки", "кемафи", "изгорели бушони", "сапове", "любопитни кашици", "отметки за ЗРВ", "хартилерия", "краставичари /за невзрящите ЗРВ/" и други знайни и незнайни прякори на родове войски.
    Да погледнем реалността. Сцепиха сектор сигурност на МВР и МО, за денсарите не говорим щото ДС само прибави помежду си "АН", но ако погледнете има абсолютно същите да не кажем и по рестриктивни функции. Та сега на ред е цепенето отвътре, да се настройват видовете ВС един срещу друг. Защо смятате за ВВС и ВМС одобриха проекти но за СВ не се и чу аргумента за модернизация? Ами, то е ясно! "Разделяй и владей!". Ще прелеем от СВ във ВВС и ВМС където месечното обещетение за служба под знамената скача с 50-100 лв. и като се свикне с "убавината" секира за наглеците да вземат парички. А СВ ще ги снабдим с младо, крехко "пушечно месо", че като гледам, бой се задава. и ще трябва неграмотни да се жертват.

    Спирам до тук, че ако ви отворя очите за необозримото бъдеще на нашия Роден край но без начало, ще хванете фърчолета от терминал 2, още вчера. Да ни е честита новата ера на робство и наздраве.

  35. #35
    Коня до Оня 28 юни 2016, 06:45
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #34

    Краставичари викаха не на ЗРВ, а на ОТР, ако помниш, че имаше и такива войски. А ти чакай да скочат заплатите с 50-100 лв. оптимисте. Да не ти е Кунева вуйна?

  36. #36
    Скитник 28 юни 2016, 09:51
     
    1
     
    1

    А има и такива поделения:
    .....Действията на генерал Груди Ангелов се потвърждават от негово изявление пред целия щаб по отношение на главната си психоложка майор Павлина Тошева. Без да се притеснява от присъстващите (главно мъже), пред всички той се обръща към нея с думите: „Сутрин е слънцето и след това си ти“.

  37. #37
    Типично 28 юни 2016, 13:41
     
    2
     
    0

    Типичното поведение на типичен Маришки кадър. Все едно, че Люцканов е още на служба.

  38. #38
    edna 6ynda 28 юни 2016, 17:37
     
    2
     
    0

    do 28 ne govori taka za vsi4ki jeni v armiqta az napusnax predi dve sedmici zaradi takiva 6undi no ne vsi4ki sa takiva imam 12 godini izgubeno vreme v armiqtq

  39. #39
    28 юни – заседание на Мин 28 юни 2016, 17:55
     
    0
     
    0

    27. ПРОЕКТ НА РЕШЕНИЕ ЗА ОДОБРЯВАНЕ ПРОЕКТ НА ЗАКОН ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ОТБРАНАТА И ВЪОРЪЖЕНИТЕ СИЛИ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

    Внася: министърът на отбраната



    28. ПРОЕКТ НА РЕШЕНИЕ ЗА ОДОБРЯВАНЕ ПРОЕКТ НА ЗАКОН ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ВОЕННАТА ПОЛИЦИЯ

    Внася: министърът на отбраната



    29. ПРОЕКТ НА РЕШЕНИЕ ЗА ОДОБРЯВАНЕ ПРОЕКТ НА ЗАКОН ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА РЕЗЕРВА НА ВЪОРЪЖЕНИТЕ СИЛИ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

    Внася: министърът на отбраната

  40. #40
    Въпрос 28 юни 2016, 18:36
     
    0
     
    0

    Отговор на коментар: #39

    И какви са промените в тези предложения?

  41. #41
    номер 40 28 юни 2016, 18:50
     
    0
     
    0

    Аха намерих ги.

  42. #42
    Kashona 28 юни 2016, 21:27
     
    0
     
    0

    Пенсия и заплатка му е майката! Не се бойте!

  43. #43
    Краставица 28 юни 2016, 21:32
     
    3
     
    0

    Отговор на коментар: #42

    И возия на задната седалка на Миг-29.

  44. #44
    Ум Белия Делфин 28 юни 2016, 21:45
     
    3
     
    0

    Решавал се бил статута на курсантите....хахахахаххххххх,и как точно се решава?!?!?!
    Пак ще са най- безправната,експлоатирана,притисната част и от армията,и от цялата младеж......
    Ще намерят кандидати да ги правят на маймуни 5 години ама на Връбница в петък.....
    Голямо шоу ще е анализа на тазгодишната кандидатска кампания в НВУ.

  45. #45
    антеичо 28 юни 2016, 23:03
     
    1
     
    0

    те воените станаха и доктори брат ми оди при началнико да го преглежда и тогава му се чита болничноят

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка