Warning: getimagesize(https://www.mod.bg/bg/fn/uploads/01.JPG): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197

Изпратиха пилотите, които ще се обучават на новия боен самолет

Pan.bg 06 юни 2020 | 07:40 views (612) commentaries(3)
img ПАН.БГ





Министърът на отбраната Красимир Каракачанов и началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов пожелаха успех на пилотите, които ще се обучават на новия боен самолет


Изпращаме едни подготвени млади хора, за да се обучават на нова техника. Това е бъдещето на българската авиация. Това каза министърът на отбраната Красимир Каракачанов днес, 5 юни, на среща с първите четирима български пилоти, които заминават на обучение в САЩ за усвояване на новата оръжейна платформа - самолет Ф-16 Блок 70, която ще бъде въведена на въоръжение в българските Военновъздушни сили (ВВС). Това са майор Стоян Петков, капитан Александър Велинов, капитан Тодор Тодоров и старши лейтенант Симеон Георгиев от военното формирование 28 000 Граф Игнатиево. „При цялото ми уважение и с най-добри чувства към самолетите МиГ-29 и останалата ни бойна техника, бъдещето ни е друго и вече залагаме на нов тип боен самолет. Пожелавам им успех, да бъдат здрави, и съм уверен, че ще се справят с всички предизвикателства“, допълни още министърът на отбраната Красимир Каракачанов. Той подари на четиримата военнослужещи малки икони на Свети Георги, покровителя на българското войнство, с пожелание да ги закриля и да им дава сили и увереност.

Командирът на ВВС генерал-майор Цанко Стойков представи накратко четиримата военнослужещи и подчерта, че са отговорни и подготвени, за да преминат успешно през цялото обучение в няколко американски военни бази.

Началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов също пожела успех на първата група пилоти от ВВС, които заминават за обучението в САЩ. Той подчерта, че Щабът на отбраната и ВВС с подкрепата на Министерството на отбраната ще решават всички възникнали въпроси около престоя и обучението им, както на тях, така и на следващите пилоти, така че те да могат да се концентрират само в подготовката си.

Най-старшият от групата майор Стоян Петков заяви: „Отговорни сме, знаем, че това, с което сме се заели, е сериозно и ще се справим“.

Усвояването на новата авиационна техника ще се извършва чрез специализирана подготовка на българските военнослужещи в различни военновъздушни бази на територията на САЩ, по график и програми, използвани при подготовката на пилотите от американските Военновъздушни сили.

В началото българските пилоти ще преминат 9-седмично обучение по специализиран английски език, което ще се проведе в Центъра за езиково обучение във Военновъздушна база „Лекланд“, Сан




Антонио, Тексас. След успешното завършване на курса ще започне основната им подготовка по приучване за изпълнението на полети на самолет Ф-16. Тя ще продължи около 3 години и 4 месеца.

Обучението на българските военнослужещи ще включва няколко основни етапа и ще премине в тренировъчните центрове за летателна подготовка на ВВС на САЩ, които са на подчинение на т. нар. Командване за обучение и подготовка (Air Education and Training Command) и са дислоцирани в южните централни и западни части на страната. Пилотите ще преминат пълните програми за подготовка на витломоторен самолет Т-6 Тексан и на реактивен самолет Т-38 Талон, който ще гарантира успешното преминаване на самолет Ф-16. Продължителността на обучението на тези два самолета е приблизително една година. Основният и най-продължителен етап от подготовката на българските пилоти ще бъде по приучване на самолет Ф-16. По време на обучението си в САЩ те ще преминат и специфични подготовки, които включват тренировки на хипербарна камера (Physio Hypoxia Training) и на центрофуга, които ще гарантират тяхната физическа годност и издръжливост на високи претоварвания при обучението на самолет Ф-16.

***
Майор Стоян Петков е началник на щаба на изтребителна авиационна ескадрила в авиобаза Граф Игнатиево. Завършил е през 2007 г. Националния военен университет „Васил Левски“, специалности „Летец пилот за ВВС“ и „Организация и управление на ОТФ от ВВС“. През 2009 г. е завършил обучение по програмата на САЩ за подготовка на ръководни кадри за авиацията във Военновъздушна база „Кълъмбъс“, Мисисипи, САЩ, а през 2017 г. - Командно-щабния колеж на ВВС във Военновъздушна база „Максуел“, САЩ. Притежава класна специалност „Военен пилот“ - 1-ви клас.

Капитан Александър Велинов е заместник-командир на четвърто изтребително авиационно звено в изтребителна авиационна ескадрила в авиобаза Граф Игнатиево. Завършил е през 2014 г. Националния военен университет „Васил Левски“, специалност „Организация и управление на ТП от ВВС - Летец-пилот“. През 2017 г. е завършил обучение по програмата на САЩ за подготовка на ръководни кадри за авиацията във Военновъздушна база „Кълъмбъс“, Мисисипи, САЩ. Притежава класна специалност „Военен пилот“ - 3-ти клас.

Капитан Тодор Тодоров е старши пилот в първо изтребително авиационно звено на изтребителна авиационна ескадрила в авиобаза Граф Игнатиево. Завършил е през 2014 г. Националния военен университет, специалност „Организация и управление на ТП от ВВС - Летец-пилот“. Притежава класна специалност „Военен пилот“ – 2 – ри клас.

Старши лейтенант Симеон Георгиев е старши пилот в трето изтребително авиационно звено на изтребителна авиационна ескадрила в авиобаза Граф Игнатиево. Завършил е през 2015 г. Националния военен университет „Васил Левски“, специалност „Организация и управление на ТП от ВВС - Летец-пилот“. На служба в Българската армия е от юли 2015 г. Притежава класна специалност „Военен пилот“ - 2-ри клас.

И четиримата пилоти владеят английски език като нивото им в съответствие със стандартизационното споразумение на НАТО STANAG е 3-3-3-3.


източник

пресцентър МО
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 3

  1. #1
    Ицо 06 юни 2020, 08:42
     
    12
     
    5

    Смях 4 бойни пилота и ще ги обучават 3 години това е подигравка.

  2. #2
    САМО НАПРЕД 06 юни 2020, 09:48
     
    9
     
    4

    Отговор на коментар: #1

    ЩЕШЕ ДА Е СМЕШНО,АКО НЕ Е ТЪЖНО.....!

    И ЩЕ $€ ЗАВЪРНАТ ОТ u$a КАТО "бойни" пилоти

    ГОТОВИ ЗА П€Н$ИЯ - NEW nato АПЗта!

    А ДО ТОГАВА В БУЛГАРИ$ТАН ЩЕ СА СЕ СМЕНИЛИ 1-2 ПРАВИТЕЛСТВА И ДАЛАВЕРАТА С КенеF-16 ЩЕ
    $€ ЗАМЕТЕ И ЗАБРАВИ.....!

    ПРЕХОДЪТ ПРОДЪЛЖАВА!

    ПРОСТ НАРОД-СЛАБА ДЪРЖАВА!

    ОВЧИ НАРОД- МУТР€Н$КА "държава" БУЛГАРИ$ТАН :

    Ч€РВ€НОТО $€ЛО-РАЙ ЗА МУТРИТ€ И мангалите!

    БОГ ДА ПАЗИ БЪЛГАРИЯ!

  3. #3
    Borislavov 06 юни 2020, 18:23
     
    5
     
    1

    Ицо, още снощи се смях до сълзи! За 3 години да хванеш едно цигане от маалъта, ще се научи да лети с "най-модерния изтребител", какво остава за бойни пилоти, летели с МиГ-29. Като си спомня за колко време в СССР летците от 18 ИАП, 2 ИАЕ Габровница минаха на МиГ-21ПФ, който 100% е по-труден за пилотиране от кенeF-16, при положение, че още НЯМАШЕ УЧЕБЕН МиГ-21! Сигурен съм, че не е наред тази работа. Каква е целта да ги обучават, все едно не са виждали самолет? Един 3-месечен курс за изучаване на самолета и хайде на "спарката". Поне кенеF-ът има двуместен вариант...
    Хептен за балъци ни вземат...

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка