Горещи новини
- Тайното оръжие на американския флот: Нов боен кораб LCS-25
- Хусите са изстреляли осем балистични ракети и 14 дрона в Саудитска Арабия
- Сеул увеличава разходите за поддръжка на американските войски в Южна Корея
- Руското посолство за катастрофата с хеликоптер в Централноафриканската република
- Готова ли е Русия за война с Турция
- В Москва обявиха готовността на РФ да защити ДНР и ЛНР в случай на нападение от украински войски /СНИМКИ/
- Сирийската армия, с подкрепата на ВКС Русия, успешно отвоюва от бойците нова част от Идлиб /КАРТА/
- Днес на Летище Пловдив- руски Ан-12 и британски C-130J Hercules (ГАЛЕРИЯ)
- В Киев потвърдиха готовността си - очакват само указа на Зеленски за начало на войната в Донбас
- БМКЦ с конкурс за застрахователни услуги , включително за моторните кораби "Героите на Одеса" и "Героите на Севастопол"

pan.bg
АН-30 ВЕЧЕ Е В КИЕВ
Снимки - официална фейсбук страница на 16-та Траг
Днес флагманът на военно-транспортната авиация – самолет Ан-30/055 от състава на 16 Траг бе успешно пребазиран с украински екипаж от летище София на летище Жуляни (Киев, Украйна) за последващо изпълнение на капитално-възстановителен ремонт (КВР).
След излитането в 08.58 часа (местно време) от летище София, екипажът на самолета поздрави българските ВВС с няколко зрелищни „наклона” и продължи по маршрута на полета. В 12.10 часа (българско време) самолета кацна на летище Жуляни. Срокът за изпълнение на КВР е до 12 месеца.
Договорът
Припомняме, че в Украйна ще бъде извършен капитално-възстановителен ремонт и възстановяване на летателната му годност. Всичко ще бъде в изпълнение на договор между българското МО и украинското държавно предприятие „Укриинмаш”, който бе подписан на 6 октомври 2020 г.
Рамковото споразумение пък УД-12-53 с единственият участник в тръжната процедура - украинската външно-търговска компания "Укриинмаш" бе подписано на 5 юни 2020 г. То бе между българското Министерство на отбраната, в лицето на министър Красимир Каракачанов и "Укриинмаш", в лицето на генералния директор Олег Орлов, за осигуряване летателната годност на самолет Ан-30.
Рамковото споразумение е за срок от 36 (тридесет и шест) месеца за осигуряване летателната годност на самолет Ан-30 рег. знак 055, зав. № 0802, което
включва:
1. Извършване на капитално-възстановителен ремонт (КВР) на самолет Ан-30 и оборудването от неговата комплектация (под оборудване се разбира агрегати, възли,
блокове и детайли).
2. Увеличаване на назначения (общ технически) ресурс на самолета по кацания и назначения (общ технически) срок на служба (общ технически календарен срок на
експлоатация) с цел осигуряване на пълния междуремонтен ресурс и междуремонтен срок на служба (междуремонтен срок на експлоатация), назначен след завършване на КВР.
3. Извършване на КВР на два броя авиационни двигатели АИ-24ВТ и комплектуващите ги изделия;
4. Извършване на КВР на един брой пусков авиационен двигател РУ19А-300 и комплектуващите го изделия;
5. Извършване на КВР на два броя въздушни винтове АВ-72Т серия 02А.
6. Ремонт на оборудване от комплектацията на самолета, ремонт и доставка на авиационно-техническо имушество (резервни части, консумативи и
разходни материали), описани подробно в документацията към процедурата и техническа спецификация ТС Л22.3029.18 според която междуремонтният ресурс е не по-малко от 7 години и не по-малко от 2000 часа.
1. Подизпълнител Държавно предприятие "Завод 410 ЦА" (гр. Киев, Република Украйна), ще
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
2. Подизпълнител "ТЕРЕМ-ХОЛДИНГ" ЕАД (гр. София, Република България), ще изпълнява Доставките/Услугите по чл. 1, ал. 1, т. 10-11 от Споразумението.
Сумата е 6 224 574,68 лв. без ДДС, 7 469 489, 50 лв. с ДДС.
Припомняме, че публичното заседание за отваряне на офертите за участие в обществена поръчка с предмет „Осигуряване летателната годност на самолет Ан-30“ се проведе на 09.12.2019 г. в сградата на Министерство на отбраната (МО) в гр. София на ул. „Иван Вазов“ № 12, ет. 5.
За последно Ан-30 летя през август 2016 г., когато успешно бе облетян. Полетите бяха част от програмата за удължаване на срока на служба на самолета до края на 2017 година. Извършените мероприятия позволиха да се удължи ресурса и на винтовете, основните двигатели АИ-24ВТ и допълнителния дв-л РУ19А-300.
Тактико-технически данни
Страна производител: Съветски съюз
Първа доставка: 1978 г.
Разпереност, m: 29,20
Дължина, m: 24,26
Носеща площ, квадратни метра: 72,45
Маса празен, kg: 12 920
Стартова маса, kg: 21 000
Маса на фотооборудването, kg: 461
Максимална скорост, km/h: 480
Крейсерска скорост, km/h: 430
Таван, m: 8300
Далечина на полета, km: 2980
В българските ВВС - Ан-30 - борд 055
Допълнителна информация
Моноплан горноплощник, модификация на Ан-24 и Ан-26, специално предназначена за аерофотоснимки и аерогеодезически работи. Самолет с два турбовитлови двигателя Ивченко АИ-24ВТ с излетна мощност 2х2974 kW/2820 ehp с впръскване на вода. Крейсерска мощност 2200 ehp. Витлата са тип АБ-72Т, четирилопатни, металически, с изменяема стъпка, реверс на тягата, автомат за флюгиране. В гондолата на десния двигател има спомагателен реактивен двигател Ру19А-300. самолетът има полумонококова целометалическа конструкция. В средната част на тялото има пет остъклени фотолюка, през които се правят планови и перспективни аероснимки. Кабината на щурмана е изнесена в носа и оформена като добре остъклен канцел, а метеорологичната РЛС е в капковиден обтекател пад тялото.
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/6 СЛЕДВАЩА СНИМКА






loading...
Други публикации
Напиши коментар
Здравейте колеги,
моите уважения към този прекрасен авиационен ветеран, но кому е нужно това харчене на огромна сума народна пара за самолет който просто няма
място в съвременните ни ВВС?!
Open sky е отдавна прекратено- сега кой ще разузнаваме, какво ще снимаме....
Отговор на коментар: #1
нали нЕкои от ввс-оод трябва да се нагуши
Отговор на коментар: #1
Не е задължително фото и видеоснимките да са на военни обекти.