SOS: УНИЩОЖЕНА Е БЪЛГАРСКАТА УЧЕБНА АВИАЦИЯ! КОИ СА ВИНОВНИЦИТЕ ЗА ТОЗИ ПОГРОМ?

Pan.bg 31 май 2021 | 15:20 views (10017) commentaries(0)
img
Pan.bg

На 19 февруари т.г. уважаваният авиационен експерт и журналист Димитър Ставрев публикува в Pan.bg статия, посветена на тежкото състояние на българската военна учебна авиация, в частност на самолетите "Пилатус" PC-9М и L-39 в Долна Митрополия. Към датата на тази публикация в оперативно състояние бяха едва два самолета, съответно по един "Пилатус" PC-9М и един L-39. С близо 23 000 прочитания и над 6000 споделяния в социалните мрежи материалът на г-н Ставрев, озаглавен "Крах в учебната авиация. Администрацията в МО я саботира", предизвика голям обществен отзвук. Последва обществена дискусия, в която се включиха доказани професионалисти, служили дълги години в българските ВВС като ген.-майор о.р. Златко Златев, общественици, участвали в изграждането на българската военна авиация като г-н Станимир Илчев и много др.

АНАЛИЗЪТ НА ГЕН.-МАЙОР О.Р. ЗЛАТКО ЗЛАТЕВ

озаглавен "Бъдещето на учебната авиация е под въпрос" (8933 прочитания и 1600 споделяния) и публикуван на 25 февруари т.г. в Pan.bg, разкрива, че договори за поддръжка на самолетите "Пилатус" PC-9М не са сключвани от декември 2018 г., а процедурата за L-39 е прекратена, което ще доведе до срив във военното летателно обучение в България и ще постави под въпрос смисъла на съществуването на наскоро възстановеното Военновъздушно училище в Долна Митрополия. В своето становище, озаглавено

"В УЧЕБНАТА НИ АВИАЦИЯ ЛЕТЯТ ДВА САМОЛЕТА И ТО ДО МЕСЕЦ МАЙ. А ПОСЛЕ?"

(8211 прочитания и 800 споделяния) и публикувано на 19 февруари т.г. в Pan.bg, г-н Станимир Илчев посочва, че предстоящото "спиране на програмата "Пилатус" през м. май е вредно за българските ВВС и абсолютно нелогично в светлината на концепциите за модернизация на Българската армия и повишаване на нейните способности". В потвърждение на изнесените факти на 10 март т.г. Агенция "Медиапул" публикува материала

"ДОКАТО НАЛИВА МИЛИАРДИ В НОВИ ИЗТРЕБИТЕЛИ, БЪЛГАРИЯ ОСТАВА БЕЗ УЧЕБНА АВИАЦИЯ"

(около 1000 прочитания само в Pan.bg), който по същество представлява продължение на темата за критичното състояние на самолетите "Пилатус" PC-9М и L-39.

Или общо около 41 000 прочитания и 8400 споделяния в социалните мрежи само в Pan.bg (плюс още толкова в други уеб-сайтове), доказателство, че с проблема е запозната достатъчно голяма аудитория, чиято численост надхвърля границите на чисто професионалната общност.

КЪМ ДНЕШНА ДАТА

всички самолети "Пилатус" PC-9М и L-39 в Долна Митрополия остават на земята,
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
както предупреди Pan.bg и писаха последователно Димитър Ставрев, ген.-майор Златев, Станимир Илчев, агенция "Медиапул" и още много други в периода февруари – март т.г. Застрашена е подготовката на десетки пилоти и инструктори не само в Долна Митрополия, но и в авиобазите Безмер, Враждебна, Граф Игнатиево и Крумово, които преминават приучване на PC-9М преди Су-25, МиГ-29, С-27J. Под въпрос са провеждането на скрийнингов стаж и държавни изпити за курсантите от възстановеното ВВВУ "Георги Бенковски" през м. юни и юли. Междувременно на 23 май т.г.

ИЗТЕЧЕ СРОКЪТ НА ВТОРОТО РАМКОВО СПОРАЗУМЕНИЕ ЗА ИНТЕГРИРАНА ЛОГИСТИЧНА ПОДДРЪЖКА НА САМОЛЕТИТЕ "ПИЛАТУС" PC-9М и PC-12/45

Обществената поръчка за сключване на ново рамково споразумение, обявена на 9 септември 2020 г. е прекратена на 11 март 2021 г. по особено скандален начин от тогавашното ръководството на МО въпреки, че кандидатът Pilatus Aircraft е подал в срок всички изискуеми документи, изцяло в съответствие с българското законодателство.

По информация на сайта "Медиапул" в средата на август 2020 г. се провали обществена поръчка на стойност 10 млн. лв. за ремонт на 2 (два) самолета L-39ZA, защото нито Aero Vodochody Aerospace, нито "Йотов и син" подадоха оферти. Тя бе пусната на 30 декември 2019 г. Предишните две подобни поръчки бяха спечелени от Aero Vodochody Aerospace, но "Йотов и син" ги атакува пред КЗК. През април 2019 г. поръчката бе прекратена преди КЗК да се произнесе заради пропуски и неточности в условията. През април 2020 г. КЗК отхвърли претенциите на "Йотов и син", които протестираха срещу изискването ремонтът да се извърши от оригиналния производител.

Последният годишен договор за поддръжка на самолети "Пилатус" PC-9М е сключен през декември 2018 г. От тогава до днес договори не са сключвани по вина на предишното ръководството на МО, което прави период от две години и половина без доставки на резервни части и извършване на ремонти. Един значителен период от време, през който

СИСТЕМАТА ЗА ИНТЕГРИРАНА ЛОГИСТИЧНА ПОДДРЪЖКА НА САМОЛЕТИТЕ "ПИЛАТУС" PC-9М Е УНИЩОЖЕНА, А СИСТЕМАТА ЗА ЛЕТАТЕЛНО ОБУЧЕНИЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ВВС - ДИСКРЕДИТИРАНА И КОМПРОМЕТИРАНА

Питаме кои са виновниците за унищожаването на българската учебна авиация и кой има интерес от това?

Pan.bg ще публикува обективно журналистическо разследване, в което ще разкрие кои са унищожителите на авиобазата в Долна Митрополия, учебната авиация, самолетите PC-9М и L-39.

А междувременно на ход е служебното правителство, назначено от президента Румен Радев, и служебният министър на отбраната Георги Панайотов, които следва да се погрижат в спешен порядък за възстановяването на българската учебна авиация.



Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


SOS: УНИЩОЖЕНА Е БЪЛГАРСКАТА УЧЕБНА АВИАЦИЯ! КОИ СА ВИНОВНИЦИТЕ ЗА ТОЗИ ПОГРОМ?

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/5 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка