ВВС САЩ: Полетите на Ту-95 край Аляска ни изтощават, мотаят се с часове, репетират ракетни удари

Pan.bg 15 юни 2021 | 19:54 views (3564) commentaries(0)
img
pan.bg

Интензивните полети на ВКС и морската авиация на Русия край Аляска съсипват американската военна авиация. За да се противопоставят на това, изтребителите F-22 Raptor трябва непрекъснато да се поддържат в бойна готовност и да се изпращат в небето за дълго време, което струва много скъпо на ВВС на САЩ, оплакаха се американските военни. В тона време Русия използва турбовитловите самолети Ту-95 - икономичен и идеален за дълго патрулиране.

Интензивността на полетите на бойната авиация на ВКС и ВМФ Русия над Тихия океан достигна своите максимални показатели за целия период след края на Студената война. Стратегически бомбардировачи Ту-95, противоподводни самолети Ту-142 и други летателни апарати редовно се появяват в зоната на покритие на американските радари за противовъздушна отбрана, разположени в Аляска.

Тъй като зоната за идентификация на ПВО е международно въздушно пространство, руските самолети са там законно, но американските военновъздушни сили не могат да игнорират присъствието им близо до американските граници - особено Ту-95, който може да носи крилати ракети с ядрени бойни глави.

Налага се във въздуха да се вдигат най-модерните изтребители F-22 Raptor - от тях има две ескадрили в най-северната американска авиобаза Елмендорф-Ричардсън - или една седма от всички производствени образци. Освен това бойната готовност на изтребителите в Аляска е най-високата в страната - над 50 процента - и поддържането й на това ниво също изисква немалко работа.

- Руските самолети - например Ту-95 - напротив, имат ниски експлоатационни разходи и са идеални за дълги полети. Те се мотаят с часове в зоната за идентификация на нашите радари - оплака се началникът на Северното командване на ПВО на САЩ генерал от ВВС Глен Ванхерк. Думите му са цитирани от MilitaryWatch.

Руските самолети демонстрират военна мощ, репетират ракетни удари и събират разузнавателни данни. Близо до Аляска американците не могат да разчитат на помощта на партньорите си от НАТО - те трябва сами да се справят. През 2020 г. американските военновъздушни сили разположиха изтребители F-35 в Елмендорф-Ричардсън, но от тяхната бойна готовност има още много да се желае.

Основната работа по ескортиране на руски самолети пада върху F-22, чийто полетен час струва 44 хиляди долара, а сложността на междуполетното обслужване е най-висока в съвременната авиация: 30 човекочаса на полетен час.

Източник: rg.ru Снимка: Алексей
Даничев/РИА Новости / cdnimg.rg.ru

Превод и редакция: pan.bg
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка