"Мотор Сич" години наред е продавал самолетни двигатели на Иран, на фирми под санкции

Pan.bg 25 мар 2023 | 01:14 views (726) commentaries(0)
img
пан.бг





Вячеслав Богуслаев, снимка Getty Images


"Мотор Сич" години наред продаваше самолетни двигатели на санкционирани фирми от Иран - "Схеми"
Петък, 24 март 2023 г., 19:40 ч. - Олексий Павлиш


Украинското стратегическо предприятие "Мотор Сич" под ръководството на Вячеслав Богуслаев, който е заподозрян в работа за Руската федерация и в съвместна дейност, е продавало авиационни двигатели на санкционирани компании от Иран.

Това се посочва в материала на "Схемите".

Журналистите разполагат с документи, които показват, че компанията "Мотор Сич" е продавала стоки с двойна употреба на Иран, който беше под санкциите на САЩ и ЕС, но дори преди въвеждането на ограничения от Украйна.

„А именно авиационни двигатели AI-9 и TV3-117. Такива модели се монтират както на малки транспортни самолети, така и на военни хеликоптери, по-специално тип Ка-52, който се използва от Русия във войната срещу Украйна.

Една от иранските компании в санкционния списък на NSDC, с ръководството на която Богуслаев и неговите подчинени активно общуваха, е свързана с държавната военна индустрия на Иран. А също така, заедно с друга санкционирана компания от Иран, участва в разработката на безпилотни самолети Шахед-171 и Шахед-136, с които руската армия масово атакува украински градове“, – пишат „Схеми“.

В процеса на анализ журналистите откриха още една компания от Иран, с която Мотор Сич търгува, но срещу която все още няма наложени санкции.

Въпреки че в него са същите хора, които са се преместили от санкционираните ирански предприятия, а сега работят просто под друга „знак“, подчертават разследващите.

Журналистите отбелязват, че в офиса на дългогодишния президент на Мотор Сичи Богуслаев служители на реда са открили документални доказателства за сътрудничеството на Мотор Сичи с компании, срещу които западните държави вече са наложили санкции по това време.

Така "Схеми" откроиха три ирански фирми, с които украинската корпорация "Мотор Сич" си сътрудничи от години:

Проектиране и производство на авиационни двигатели (съкратено: DAMA), друго, със същото име - Turbine Engine Manufacturing Industries (TEM);
Iran Aircraft Industries (IACI);
Иранска промишлена компания за производство на самолети (HESA).

„Design and Manufacturing of Aeroengines, понастоящем номер 68 в списъка със санкции на NSDC, е иранска компания, която според Агенцията за национална сигурност е участвала в изследването, разработването и производството на UAV Shahed-171. Европейският съюз наложи санкции срещу тази компания през 2012 г. През 2022 г. Съединените щати ще се присъединят към тях“, се казва в статията.

"Схеми" пишат, че ръководството на "Мотор Сичи" е било наясно, че директната търговия с Иран е опасна за бизнеса, така че Богуслаев лично предложил да се привлече беларуски посредник - "Белвнешпромсервис".

„В същото време беларуската фирма, предложена като посредник, отдавна е под санкции в САЩ за търговия с военно-промишления комплекс на Сирия и Иран.

Според източници на "Схеми" с достъп до данни за преминаване на границата Олег Дзюба, тогавашният ръководител на отдела за външноикономическа дейност на "Мотор Сичи", е посетил Беларус поне веднъж по време на тристранната среща в Минск - от 14 до 18 юни. , 2021 г.

"Бохуслаев, самият президент на Мотор Сичи, посети тази страна няколко пъти тази година", пишат следователите.

„Забележително е, че Богуслаев продължи да търгува с Иран дори по време на пълномащабната инвазия. Всъщност със същите хора като преди, само със сменени фирмени знаци“, добавят разследващите, посочвайки контактите на Мотор Сичи с New Aviation Technology и Система (NATS).

През април 2022 г. ръководителят на тази малко известна фирма беше натоварен да представлява интересите на украинското предприятие „в Ислямска република Иран за популяризиране и продажба на продукти и услуги на Motor Sichi, предоставяйки помощ по въпросите на участието в търгове и състезания."

Според документите, с които разполага "Схеми", шефът на фирмата НАТС, която не е санкционирана, преди това е сътрудничил с Богуслаев в продължение на седем години, представлявайки вече споменатата компания Проектиране и производство на авиационни двигатели (ДАМА или ТЕМ).

Прочетете също: Недосегаемият "дядо" и неговото въображение. Как Богуслаев и Мотор Сич работеха за Русия

Напомняме ви:

На 23 октомври Службата за сигурност на Украйна съобщи за ареста на президента на АО "Мотор Сич" и ръководителя на отдела за външноикономическа дейност на тази компания: те са заподозрени в сътрудничество и помагачество на държавата-агресор. Според материалите на разследването тези длъжностни лица са действали в тайно споразумение с близки до Кремъл представители на руската корпорация "Ростех".

На следващия ден, 24 октомври, Шевченковият съд в Киев ги остави в ареста за два месеца (до 20 декември). Още през ноември съдът конфискува цялото имущество на Богуслаев на стойност почти 1 милиард UAH.

Разследващи журналисти на "Схеми" публикуваха доказателства, че Вячеслав Богуслаев има руски паспорт. Адвокатът на Богуслаев потвърди, че той наистина има руски паспорт.

В началото на ноември държавата отчужди "Мотор Сич" и го предаде на Министерството на отбраната.

източник


Українська правда
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка