СКАНДАЛ: Защо корейските FA-50 в Полша не летят вече 5 месеца.

Pan.bg 17 май 2024 | 14:00 views (881) commentaries(0)
img
пан.бг


от полски





В края на 2023 г. 12 корейски изтребителя са били на разположение на полските ВВС. Те са доставени в 23-та тактическа авиационна база в Минск Мазовецки. Машините обаче останаха приземени през последните месеци. Според Onet причината за спирането на самолетите е липсата на сертификати за пиротехника, поставена в катапултните седалки. Тези съобщения бяха отречени от Министерството на националната отбрана. Както твърди министерството, полетите от 1 януари до 14 март 2024 г. не могат да бъдат изпълнени "по формални и правни причини, а не технически". Според хора от базата в Минск, интервюирани от портала, освен ако не броим отделни полети, FA-50 не са летели от декември до началото на април.

Това няколкомесечно прекъсване на полетите на самолети за милиони долари е само част от проблемите, свързани с покупката на корейски бойни самолети. Трябва да се подчертае, че тази покупка е извършена от правителството, без да се консултират нуждите с ВВС. - Министър Блашчак искаше бърз политически успех и го постигна. Но резултатът от този така наречен успех са драматични проблеми в обучението на пилоти и несигурни перспективи за по-нататъшно използване на тези машини - казаха експерти по обучение на пилоти в интервю за Onet. Според пилотите машините са "по-скоро проблем, отколкото полза" за ВВС.
Шчечин.



Изтребители без пилоти. Пилоти без инструктори и симулатори




Досега само осем полски пилоти са завършили обучение в Южна Корея. Това обаче не означава, че могат да летят сами. Полетите все още трябва да бъдат придружени от корейски инструктор. Миналата година в базата в Минск бяха двама, в момента е останал само един. Вторият пилот трябваше да подаде оставка по финансови причини. Тъй като летенето не е възможно, симулаторите биха се оказали ефективни. Тук обаче също има проблем. Набързо подписаният договор гарантира, че ВВС ще получат симулатори FA-50, но едва през 2025 г. Освен това в поръчката не е предвиден симулатор за катапултиране на пилоти в случай на авария, което е друг проблем за пилотите.


Освен това има проблеми с обслужването на самолетите. Това може да стане въз основа на гаранционен договор, който изтича две години от датата на закупуване. Има проблем и с резервни части, евентуални ремонти и дори авиационно въоръжение, с което Полша не разполага. - Нито едно от въздушните бойни оръжия, които Полша има или възнамерява да закупи, не може да се използва в тези самолети, защото са твърде модерни - каза Мариуш Сиелма, главен редактор на месечния вестник "Nowa Technika Wojskowa", в интервю за Onet. Ситуацията беше обобщена от събеседници на портала, свързани с индустрията за инфраструктура за обучение на пилоти. - Купиха самолетите набързо и без да се консултират с пилотите, за да изглеждат добре министърът и партията преди изборите - казаха те.

източник

Wiadomości

ALERT5 снимка

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка