Учените откриха в Антарктида нов тип живот, напълно различен от земния /СНИМКИ/

Pan.bg 26 май 2020 | 21:27 views (1483) commentaries(0)
img pan.bg

В този студен свят няма нито едно влечуго или земноводно, а на някои места не е валяло 2 млн. г. Въпреки това там се съхраняват около 80% от световните запаси от сладка вода. Това е Антарктида. Най-невероятното и мистериозно място на нашата планета, но и най опасно е. Без храна и специално оборудване човек не може да издържи и седмица.

image

През последните сто години добре проучихме повърхността на Антарктида, но най-интересното е на дъното. Учените предположиха, че вътре няма нищо интересно и има само лед, но това е далеч не е така. Оказа се, че отдолу има огромно езеро, с радиус 15 000 метра, т.е. а дълбочината достига почти 1200 метра.

image

Той е открит в близост до руската станци Восток и в чест на тази станция езерото е наречено също Восток. Изследователите трябваше да пробият около 3500 метра лед, за да намерят тази находка.

image

Удивително е, че водата в тези тежки условия изобщо не замръзва - при температура от -90 градуса по Целзий, а слънчевата светлина никога не е проникнала там.

Дори при такива условия и тук откриха живот. Учените са открили нов тип бактерии, които са напълно различни от нашите - на Земята. Причината за това развитие е изолацията. В продължение на 2 милиона години бактериите са били напълно изолирани от външния свят и са се развивали самостоятелно. По-късно са открити 3000 живи същества, живели в езерото Восток. Между другото, подобни езера съществуват под повърхността на Марс, което означава, че е възможно и на Марс да има живот.

Учените смятат, че под леда на цялата Антарктида има стотици такива езера, Следователно в близко бъдеще ще имаме същите нови открития, като Восток.

Източник: yandex Снимка: thumbor.my.ua