Горещи новини
- Двуместен Hawker Hunter за холандската фондация Hawker Hunter
- /ВИДЕО/: Стратегически бомбардировач В-52 на ВВС САЩ загуби опашката, но успя да кацне
- Изоставяне с графика на американския стратегически бомбардировач B-21 Raider
- Изтребителят Gripen-E на тестове не оправда надеждите на шведското министерство на отбраната /СНИМКИ/
- Италия с нова колесна САУ - започва производството на Centauro II 8х8
- Пентагонът започва разработването на ядрени реактори с малка мощност /СНИМКИ/
- Американски бомбардировачи В-1В в Европа през февруари
- Историческият музей и Музеят на солта в Поморие отвориха врати
- Бъдещето на ВВС на Швеция - 4 ескадрили Gripen E, 2 ескадрили Gripen C/D, нови крилати ракети, нови самолети за ДРЛОиУ
- ИАРА с масирани проверки на река Дунав

pan.bg
Както съобщава ТАСС с позоваване на Андрей Григориев, генерален директор на Фонда за перспективни изследвания (ФПИ), безпилотният циклолет (циклокоптер) за вертикално излитане и кацане успешно е преминал тестовете в Русия. Андрей Григориев отбелязал, че предимствата на циклолета пред хеликоптерите са по-добрата маневреност, много по-малките размери и защитените задвижващи системи. „Наскоро демонстраторът на апарата за пръв път се издигна във въздуха. Тестовете потвърдиха работоспособноста и перспективността на тази носеща схема“ - казва той. Григориев обясни, че предимствата на циклолета пред хеликоптера позволяват на апарата да работи в непосредствена близост до сгради и други препятствия. Ръководителят на ФПИ отбелязва, че циклолетът ще бъде представен на обществеността на Международния военно-технически форум "Армия-2020". Научно-техническият съвет на ФПИ е одобрил проекта за създаване на демонстратор за вертикално излитане и кацане на безпилотен летателен апарат с циклични движители в края на 2018 г. Опити за създаване на самолети с такива движители са правени от началото на 20 век. Първият в света такъв самолет, проектиран от инженер Евгений Сверчков, е построен в Русия през 1909 година. Летящите прототипи започнаха да се появяват едва през последното десетилетие в изследователски центрове в Австрия, Китай, САЩ и Южна Корея. Корейците например са разработили циклолет с размер около един метър и тегло 20 kg. Както е показало математическото моделиране, по редица ключови параметри циклолетът също надминава и мултикоптерите, които са подобни по компановка. По-специално, със същите размери и тегло при излитане, циклолетът изисква много по-малка мощност на двигателя при почти два пъти по-голяма маса на полезния товар.
Л. Дойчинов
По информация на https://www.popmech.ru/weapon/news
loading...
Други публикации
Напиши коментар
"с циклични движители" С циклични двигатели,а не движители.