Тагарев: Нямам намерение да финализирам сделката за изтребителите

Pan.bg 18 мар 2013 | 11:11 views (3825) commentaries(18)
img Нямам намерение да финализирам сделката за изтребителите, заяви новият военен министър Тодор Тагарев пред БНТ. "За големи проекти трябва да има решение на НС - а в момента такова няма, така че няма да се финализира тази сделка", обясни той днес пред камерите на БНТ.

otbrana.com

За доставката на многоцелеви изтребители

Тодор Тагарев беше много лаконичен в отговор на този въпрос. Нямаше и как да бъде друго, след като такава сделка изисква много средства, които по закон трябва да бъдат гласувани от Народното събрание. Известно е, че министърът на отбраната има право да изразходва за проект до 50 млн.лв., а правителството – до 100 млн.лв. За по-големи суми думата има парламентът, какъвто във времето на служебното правителство няма. Знае се също, че екипът на предишния министър на отбраната Аню Ангелов извърши проучване на пазара, но поради подадената оставка на правителството, не успя да докладва резултатите на заседание на Министерския съвет, какъвто мандат беше получил. Така че е безсмислено този въпрос да се задава на служебния министър.

За средствата за отбрана

В момента е важно да има финансиране на отбраната на равнището на записаното в Бялата книга, т.е. 1,5 на сто от БВП, каза министърът. Засега то е по-малко. За увеличаване в момента няма да се мисли. Той обаче би искал да има един професионален дебат във връзка със създаването на готовност за увеличаване на този бюджет, ако условията позволят. Според него, за да бъде една армия на ниво, трябва да има определено разпределение на разходите: 40 процента за личния състав, 30 процента за учебно-бойна подготовка и провеждане на операции и 30 процента за научни изследвания и инвестиции. Ние сме твърде далеч от това разпределение. В момента, уточни министърът, над 70 процента от бюджета за отбрана отива за издръжка на личния състав. За инвестиции за тази година процентът е 5, което, според него, е твърде малко, за да може армията да върши своята работа след няколко години.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 18

  1. #1
    Wladi 18 мар 2013, 13:18
     
    0
     
    0

    Тагарев то е ясно ,че няма да вземеш ти ''нови'' самолети все пак си само пионка.Друг човек ще реши националната ни сигурност . Но ти можеш да спреш порочната ''реформа'' която обедени Враждебна и Крумово в 1 група така се превеждат повече пари съответно се краде много повече . Можеш да спреш продажбата на АН-26 нашите Ан са с най-малко налетяни часове в света , като гледам вместо 5 Спартана взехте 3 така че не може да ги продавате , не сте ги заменели все още ! Можеш да спреш и продажбата на Ми-24 , че май скоро няма да вземете ''Апач'' .Също не е трудно да измъкнеш едни 5млн.лв няма да крадът в МО 1 месец и бързо ще вдигнем цените Л-410 и Л-39.Можеш да спреш рязането на техника не виждам какво пречи да вдигнете един Урал на трупчета ,на 1гд. ще трябва само да му сменяте маслото и ремъците ще е по-добре от колкото да ги дават по 700лв. Има много неща който можеш да свършиш не се прави на жертава !!!

  2. #2
    ... 18 мар 2013, 13:22
     
    0
     
    0

    интересно ми е в крайна сметка какъв самолет избраха нашите експерти?.. :))

  3. #3
    Wladi 18 мар 2013, 13:41
     
    0
     
    0

    Как какъв Ф-16МЛУ ,г-н Радев направи някаква презентация с някакви схеми там абе живо чудо.Радев каза ,че при покупката на самолет 2ръка ще развиваме тренажори някави 1,2 и 3 нива , докато ако взем нов няма да ни стигнат парите за тренажори и др. . Най-интересното при презентацията Радев каза ,че самолета ако е 2ръка няма веднага да се изградят тренажори , инфраструктора и другите му нужди.Това означава че ако купим 9бр Ф-16 от Португалия за 52.2млн ще платим 469.8млн.а остатъка от 230млн. ще се освой на по късен етап(някой ще напълни семейната хазна). Това всичко говори какво ще е бъдещето на ВВС в ръцете на сегашните комадири със министъра на отбраната .

  4. #4
    ... 18 мар 2013, 13:54
     
    0
     
    0

    Неее Влади,не бъди черноглед,после излезе информация че Шведите драстично са свалили цената на грипените,италианците също са направили отстъпки за тайфуните...става интересни...ако новото правителство е умно ще вземе по една ескадрила и от 3те...ама много пари ще отидат..така ще е доста дипломатичен ход...

  5. #5
    Пламен 18 мар 2013, 14:00
     
    0
     
    0

    Ф 16 не е чак толкова лош вариант,ако наистина е наблъскан с нова електроника,върви с резервни двигатели към него и корпусът подсилен,; товароподемен е иначе и с въоражение а е и сравнително бърз, но 700 млн за 9 машини са супер много....плюс това изтърбушвани,малко намирисва на далаверките на търговците на коли втора ръка..реалната стойност на тая оферта е не повече от 450-500 млн лева,ако чупят би си струвало може би но това е временно закърпване на нещата

  6. #6
    Wladi 18 мар 2013, 14:13
     
    0
     
    0

    Е как да не бъда черноглед . Само за Ф-16МЛУ говорят ,че бил добър и т.н . Никой не пита по-старите летци как през 1999гд. нашите летци летят до Франция с Миг-23 и във ''битката'' на родните Миг-23 по нищо не отстъпват на варианта Ф-16МЛУ , значително са по-слаби от Блок 30/32 и Блок 40 но достигат равнището на МЛУ и Блок 15 . Никой не ги пита за сравнение.Никой не казва ,че Грипен и Еф2000 са 4.5 поколение а Ф-16МЛУ е 4 поколение . Ако Ф-16МЛУ който са с възможностите на Блок 52 и имат още 3500часа Португалия няма да ги продава . Незнам как ги избират тея самолети ама е добре да се свържат с Германия.След 2гд Луфтвафе ще изведъд 18 ЕФ2000 те са транш 1 и са първите постъпили в ъехните ВВС, не са модерни колкото транш 2 и 3 но не са като МЛУ от 1995гд , защо ВВС не пита за тях ? Ако ще бъде Ф-16МЛУ от Португалия или да увеличат още малко парите или да намалят парите за инфраструктура и обучение и да вземат поне 12-14бр . а не 9 бр просто няма да ни стигнат .

  7. #7
    Vov 18 мар 2013, 14:27
     
    0
     
    0

    Пламене, не разбрах точно какво означава "корпусът подсилен"?? Тия пукнатини по главния надлъжник, които бяха открити изненадващо рано преди повече от 10 години, понеже се оказало, че самолетите (Ф-16) не летеле примерно 6% от времето с претоварване над 6, а летели 15% от времето с такива претоварвания, как точно се оправят? Не сме ли виждали подобни удължавания на ресурса до какво водят?!
    Дори да не говорим за други аргументи, само тоя е достатъчен да не се споменава Ф-16.

  8. #8
    ZORO 18 мар 2013, 14:28
     
    0
     
    0

    Грипена е фаворита в тая сделка,евтин,нов,шведите потвърдиха офсета сериозно на последните разговори...плюс това ще ги модернизират до нивото E при което става доста сериозен самолет ,избора е един...другите варианти не струват

  9. #9
    Пламен 18 мар 2013, 15:22
     
    0
     
    0

    Vov,сигурно е така,не споря,но защо това така умело се премълчава от нашите експерти??? ако е така този самолет е най малкото опасен за пилотите и трябва да бъде заличен изобщо от сделката,Зоро е прав,единственият разумен избор би бил Грипена

  10. #10
    Добър ден 18 мар 2013, 18:08
     
    0
     
    0

    Wladi, чест и почитания. Малко не съм съгласен с теб. Някои твои думи ми подсказват, че май си бил на кръглата маса?! Много се изписа покрай тези самолети! И сериозна информация (донякъде) и много глупости! Докато търсим във всичко далавера и подмолни игри нещата няма да се получават! 1999г МиГ-23 не са летели зад граница. Да не би да са били СУ-25. Наш самолет никога не е летял срещу МЛУ. Каквото и да решат военните тяхната дума няма как да бъде решаваща. Политиците ще решат какво и как - както винаги е било! Нека никой не си мисли, че на военните нищо не им е ясно и някой трябва да им "отваря очите"....

  11. #11
    ___ 18 мар 2013, 18:38
     
    0
     
    0

    ...яяяя, че къде се загубиха толкова време платените кряскащи (Wladi

  12. #12
    Wladi 18 мар 2013, 19:14
     
    0
     
    0

    Не веждам кое ми е платеното ,може би че не подкрепям Радев и Попов . До колкото знам са назначени по времето на ГЕРБ така че ако някой ми е платил няма да говоря против тях .
    №10 да грешка съм годината е 1998 а учението Cooperative Partner България е представена от Миг-21бис а САЩ от Ф-16 блок 15 . Също през миналата 2012 на учението Тракийска Звезда летят родните Миг-21 и Миг-29 срещу Ф-16 блок 40 от Авиано. Определено пилотите имат някакво мнение по въпроса Ф-16 .

    Въпроса е там ,че не мога да си обясня г-н Радев защо не пита други страни за самолети а чака на него да му дадат оферта .Има много по-добри варианти от Ф-16МЛУ.САЩ имат голям запас от Ф-16 блок 25 и Блок 30 защо не ги питаме тях ?През следващите 1.5-2 гд. се очаква да се изведат първите варианти на ЕФ2000 от Германия и Англия.Италия ни предлага техните ЕФ2000 който първи застъпиха във ВВС .Унгария и Молдова предлагат Миг-29.Можем да чакаме Швеция и те ще изведат до 2-3гд. първите си Грипен . Съгласен съм с ген.Радев ,че нямаме пари ,но има и по-добри оферти за нов самолет .

    Според мен за 700-720млн.лв може да си вземат не един а два вида самолети.Ако взем Ф-16 от САЩ ще е по-евтино , колко пъти САЩ ни предлага 1 ескадрила Ф-16 .Сигурен съм ,че няма да излезнат 52.2млн.бр, Молдова нали дава Миг-29 за 4-5млн. имат и лека модернизация преди няколко гд. в Украйна едва ли ще излязат с модернизация със всичко повече от 50-60млн. даже май са много.Би било хубаво да имаме 10-12бр бивши американски Ф-16 и да допълним с още 6бр нашите Миг-29. Само желание да има.

  13. #13
    Владимир 18 мар 2013, 19:42
     
    0
     
    0

    Всичко се протаква бе хора и то по поръчка. И каква стана тя : три-четири години мотаене, брифинги, кръгли маси, софри, пенене пред журналисти и какво стана? Един самолет не можаха да изберат. Е че толкова ли е трудно бе майка му стара (поне от техническа гледна точка)?

    Сигурно сега срещу толкова много милиони левове похарчени по командировки, заплатки за десетки души има точно 3 папки в МО събрана документация по проекта.

  14. #14
    Неразбираш 18 мар 2013, 20:18
     
    0
     
    0

    Виждам безмислието на тези форуми, поради много знаещи като Wlаdi. Какъв истребител ще има България не е въпрос на емоции или информация от интернет, а на доказана необходимост от него, възможности и политически решения на държавата. Никога български МиГ-23(прехващачи) не са ходили в Франция

  15. #15
    Wladi 18 мар 2013, 22:51
     
    0
     
    0

    14:Неразбираш

    Казах извинявам се за грешката с Миг-23 !
    Добре бе човеко има списания има интернет има много начини да се поинтересуваш не само да се заяждаш.
    Ген.Радев е представил таблица за новия самолет на ВВС .
    За самолети 2ръка парите стигат за :
    Самолети,Обучение,Логистичен Пакет,Обурудване за планиране и анализ,Обурудване за ролите,Тренажори и Въоръжение .
    за нови самолети пари стигат за :
    Нови самолети обучението и вероятно по нататък Логистичен пакет и въоръжение.

    Ако ще се купуват самолети 2ръка Обучението е на 3 фази 1,2 и 3 ниво и Логистичния пакет е дългосрочен.Ако парите за обучение бъдат намалени и Логистичния Пакет не бъде дългосрочен ще останат пари.С тези пари могат да се вземат още няколко машини дали ще бъдат още няколко Ф-16 или в бъдеще стари Грипен ,ЕФ2000 или Миг-29 или за какъвто се сетите значение няма да има важното е да имаме сериозни самолети и голям брой !

    Неразбираш вземи прочети и след това ме обиждай , не се правя на интересен ,но това е информация представена от зам.-командира на ВВС бриг.ген Р.Радев човека го е обяснил ,дори каза ,че може да се увеличи броя на самолетите ако са 2ръка (Вероятно Ф-16МЛУ от Португалия).Приятна Вечер.

  16. #16
    филип 19 мар 2013, 11:24
     
    0
     
    0

    Някой обмисля ли идеята за Ф-4 Фантом от Гърция.

  17. #17
    реметалак 19 мар 2013, 16:08
     
    0
     
    0


    http://www.airforce.ru/history/france78/index.htm

  18. #18
    DDT 22 мар 2013, 13:20
     
    0
     
    0

    Wladi, преди да натиснеш долния ляв бутон "Пусни коментара", моля те, прочитай какво си написал.Не е допустимо толкова "информиран" форумжия като теб да допуска толкова много правописни и стилистични грешки, водещи почти до невъзможност на проследяване на мисълта ти. Нищо лично, просто приятелска (втора и последна) забележка. За Франция - Су-25УБК и Су-25К, летище Сент Дезие.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка