Горещи новини
- Пентагонът: Турция не е информирала САЩ чрез военните за плановете да започне операция в Северна Сирия
- Лукашенко създава оперативно командване на войските на границата с Украйна
- Русия: Свалихме самолет с чуждестранни оръжия
- Канцлерът на ФРГ: Войната на Русия в Украйна е провал, Путин подцени сплотеността и мощта на НАТО
- Сорос: Европа е единственият пазар на Русия, ще бъде принудена да затвори газовите находища в Сибир
- Ден на отворените врати в авиобаза Безмер за 1 юни
- /ВИДЕО/ МО на РФ: Руските военни унищожиха щурмова бригада в ДНР, която пристигна за укрепване на ВСУ
- В САЩ считат, че руският Су-47 "Беркут" е създаден за борба с американския F-22 "Raptor"
- В Русия ще реставрират първата атомна подводница на СССР
- The Drive: Американска подводница се сблъска с подводна планина заради действия на екипажа

Припомняме че на 26 април 2012 г., в 10.33 ч., при излитане за изпълнение на летателна задача на борда на учебно-боен самолет МиГ- 29, възниква пожар. По указание на ръководителя на полети, пилотите насочват самолета в безопасно направление и катапултират успешно на 1,5 км. източно от с. Голям Чардак.
Екипажът на изтребителя майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев са открити в добро здравословно състояние, без увреждания. Няма и пострадали цивилни граждани в района на инцидента.
Ето отговор на ВВС до бившия служител на авиобаза Узунджово Тодор Бойчев относно инцидента (Документът е предоставен за ползване на ПАН.БГ, за което благодарим):


Снимка на Стоян Стоянов за сп."Клуб КРИЛЕ"
Една от последните снимки на МиГ-29, борд 11 - секунди преди полета (сн.Н.Димов, сп."Клуб КРИЛЕ")
loading...
Други публикации
Напиши коментар
Важното е, че момчетата са живи и здрави.
Това е най-важно Fan!
Другото, което е важно, че не летят 180 часа на година! Да видим какъв е проблема за второто!
ТОНИ, Тагарев е отговорил на въпроса ти-техниката е съветска. Нищо, че от 60 години е такава и осигуряваше необходимата подготовка. Парите нямат значение за БА-чрез кибер сигурност към прогрес-оръдия, танкове, самолети, кораби са остарели понятия и вече не се използват в бълг. военен език.
Да,важното е ,че пилотите са живи и здрави.
Неписания закон в ВВС катапултирали пилоти повеч не летят.
Казват,че вместо на 400км/ч. те са му дръпнали носа на 390км/ч.....и заради това е опрял в бетона-земята!
Не пишете глупости, които "някои говорят". Истината е една и тя е достатъчно тежка. Не си измисляйте данни от деня на инцидента. Вредите на хората, които се занимават с авиация, а и на техните семейства. Станалото-станало! Изводите са направени вече. Няма жертви и пострадали, а само едно празно място в самолетния ни парк. Дано никой не зачеква пак темата, защото беше много неприятен случай...за всички. Проявете разум и разбиране! Предварително Ви благодаря!
Само едно празно място в самолетния ни парк? Щеше да е така, ако не беше спарка. И колко спарки има(х)ме? Две! При два самолета разчитай само на единия. Това от опит би следвало да го знаеш, нали си "запознат".
Какво демонстрирахме за 100 годишнината? Че летим както преди 100 години! Да ти се смее цял свят! Не съдя пилотите. Те това ще си го носят цял живот. Но командването на ВВС направи безумна грешка с тази излишна показност довела до загубата на самолета.
Паради, открити летателни дни.... Абсурд!
Като са искали някои да ги гледа публика да са станали актьори, а не пилоти.
ОР, донякъде си прав, но не са виновни откритите летателни дни...
В МО се корени проблема, и той няма да бъде решен скоро, ако погледнеш първата новина в рубриката Авиация...
Но наистина - най-важното е, че момчетата са живи и здрави.
Е,какво му беше на 100г. на Графа.Аз бях там и според финансовите възможности на ИАБ-то представянето беше на добро ниво.
....Паради, открити летателни дни.... Абсурд!
Американците имат открити летателни дни-Сърбите ,Румънците, Русия и т.н.
Световна практика си е.
Имах предвид, че в юбилейната си година показахме, че летим като в зората на авиацията - с много желание, но с малко умения. Излиташ като цел и падаш на 50-тата секунда, преди въобще да е започнал боя! Комшиите са припаднали от смях! Някой съмнява ли се все още в това?...
За парадите и откритите летателни дни: В Щатите, ЕСТЕСТВЕНО, правят дни на отворени врати (така му казват и са обикновено в събота и неделя), но като правило със СТАТИЧЕН показ. За въздушен показ си имат специални групи - 2 броя, но световноизвестни. Не че няма изключения, но те обикновено завършват в черната хроника и в Youtube. Второ, за такава работа се заплаща другояче, а западняците умеят да си правят сметката и не се продават за два кадъра по телевизията. Трето, за въздушния дисплей се изисква специална подготовка, както и да отговаря на определени стандарти. Редовият пилот от родните ни ВВС не поддържа такава подготовка, нито пък му се осигурява ресурс за постигането й. За сметка на това в подобни дни му се разпорежда да прави нещо извън рамките на рутинното.
Айде сега, на основание на закона за достъп до информация, запитайте МО в последните 10 години колко и какво е отпуснато допълнително за въздушни тренировки за паради и открити летателни дни. Отговор - нищо! Всичко е от летателния план за годината, в който такъв тип задачи не присъстват.
Е, как УПРАВЛЯВАМЕ РИСКА тогава?...
Надявам се изводите да са направени и това да не се повтаря повече. Защото тия самолети не са на правителството, МО, ВВС или на Графа. Те са наши!