Още едно становище за създаване на самостоятелно Военновъздушно училище

Pan.bg 16 юни 2014 | 09:56 views (4280) commentaries(11)
img Институтът по отбрана „Професор Цветан Лазаров” подкрепя идеята за създаване на Висше военновъздушно училище, но не желае да се накърнят другите сфери на обучение в Националния военен университет „Васил Левски”

Otbrana.com

Предлагаме ви официалното становище на Института по отбрана „Професор Цветан Лазаров”, прочетено от полковник доцент д-р Атанас Начев, директор на дирекция „Развитие на въоръжението, техниката, тиловите имущества и материали” в института, на организираната преди няколко дни от Българската авиационна асоциация обществената дискусия за откриване на Висше военновъздушно училище в гр. Долна Митрополия.

„Институтът по отбрана е елемент от военно-образователната система и като такъв си сътрудничи с всички обучаващи организации на Министерството на отбраната, а също и с цивилни висши учебни заведения в страната.

Институтът подкрепя един по-гъвкав подход към авиационното образование. Спецификата в авиационните професии е изключително голяма, характеризираща се, както с високи изисквания за придобиване на трайни навици и умения у обучаемите, така и с високо качество и цена на техниката, която се експлоатира.
image
Кадрите, завършили в гр. Долна Митрополия и преминали целия си курс на обучение на едно място, които са учили по единна програма, насочена към пряката дейност на летците и специалистите, осигуряващи полетите, се реализират по-успешно като летци, инженери и техните в експлоатационната и ремонтната дейност във военните формирования.

През последните 15 години на експлоатиране на авиационната техника няколкократно се е налагало удължаване на нейния ресурс. Институтът по отбрана „Професор Цветан Лазаров” пряко участва в този процес заедно с летателния, инженерно-техническия състав на Военновъздушните сили, като разработва програми и методики за различни проверки, изпитвания и диагностика на авиационната техника. При по-нататъшната си дейност в тази насока с прилагане на съвременните смарттехнологии се изисква и повишаване на подготовката на обслужващия персонал.

Според нас към момента проблем в българската военна авиация е липсата на сертификация във всички области, свързани с авиационната дейност, от въздухоплавателните средства и персонал до летищни съоръжения. Това може да предизвика проблеми от юридическо естество, свързани с прилагане на международното законодателствно. Съвременните условия налагат прилагане на гъвкава, мобилна структура в авиационното образование с възможност за комуникации с останалите структури на обучение и повишаване на квалификацията в Министерството на отбраната и страната като цяло.

Становището на директора на Института по отбрана „Професор Цветан Лазаров” е в подкрепа на идеята за възстановяване на авиационния център в гр. Долна Митрополия, като Военновъздушно училище „Георги Бенковски”, за придобиване на комплексно авиационно образование на съвременно ниво, като Институтът не желае да се накърнят другите сфери на обучение в Националния военен университет „Васил Левски”.”
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 11

  1. #1
    DDT 16 юни 2014, 10:57
     
    0
     
    0

    По-йезуитско становище не можаха ли да измислят? Или подкрепяш безусловно или го отхвърляш.

  2. #2
    IO 16 юни 2014, 11:24
     
    0
     
    0

    С прецизна репутация - много компетентно становище, няма що!

  3. #3
    fen 16 юни 2014, 12:10
     
    0
     
    0

    ХЕМ СЪРБИ, ХЕМ БОЛИ ...ЗВУЧИ КАТО ЕКСПОЗЕ НА ДОКТОРАНТ ...ИЛИ-ИЛИ ...

  4. #4
    мурзилки 16 юни 2014, 12:34
     
    0
     
    0

    „Институтът по отбрана е елемент от военно-образователната система и като такъв си сътрудничи с всички обучаващи организации на Министерството на отбраната, а също и с цивилни висши учебни заведения в страната.@
    смях в залата! Каква образователна система, какви два лева?

  5. #5
    закривай 16 юни 2014, 13:51
     
    0
     
    0

    Личното ми мнение е, че военното обучение следва да се сведе само до профилирани специализации и курсове, след завършено образование в цивилните ВУЗ-ове.

  6. #6
    herez 16 юни 2014, 14:16
     
    0
     
    0

    Според мен, трабва да въведат кадетските програми за обучение, успешно прилагани в Германия и САЩ. Тогава всички ще са доволни.!

  7. #7
    awiator 16 юни 2014, 23:19
     
    0
     
    0

    E, разгеле сетиха се накрая, че са изручали жабетата наш'те велики стратези и радетели за благото на българските ВВС. А когато режеха живо месо и унищожаваха наред бази и традиции градени с години неуморен труд и безсънни нощи...тогава не се сетиха, че ще им е нужно военното училище и какви кадри ще трябва да бъдат изградени в него. Свърши се тя отдавна...сега нашите специалисти ходят да обучават негрите в Уганда и къде ли още не по света, а ние тук си играем на шикълки и правим дълбокомислени изводи, а сегашните авиационни специалисти се изграждат в ПУЦ-овете на частните учебни центрове с по 200 часа на едномоторен самолет от типа на Cessna 152/172 и без да са направили и една зона сложен пилотаж се качват да возят пътници на Ербъсите и Ембраерите, а кадрите на т.н. военно училище дават строеви наряди и се радват като малки деца на два полета в годината или с 20 часа нальот за годината им промиват мозъците, че могат да противостоят на какви ли не опасности застрашаващи родното ни небе и едва ли не, че ще устоят на руските агресори. Срам и смях господа...за голямо наше съжаление.

  8. #8
    Колев 17 юни 2014, 09:56
     
    0
     
    0

    Това не е становище за ВВВУ, а реклама на института.
    Добре, че има поне плахо изразена подкрепа за възстановяването на училището и то с такива увъртвания.

  9. #9
    Doppeladler до #7 17 юни 2014, 12:27
     
    0
     
    0

    Колега малко сте умешали нещата.Нашите специалисти " ходят да обучават негрите в Уганда",защото нямат друга възмъжност да работят в авиацията след напускане на ВВС поради:
    - училището не издава никакъв признат документ с който можеш да работиш в щивилната авиация ( камо ли в страна от ЕС)
    - учебната програма е изкл. остаряла и неотговаряща на съвременните изисквания (дава някакви фундаментални знания, но дотам), затова с дипломата за висше човек не може да си намери нормална работа по специалността въпреки огромното търсене на инж. в Европа.
    Изискванията при обучението на пилот за цивилната авиация не вкл. пилотаж, все пак пасажерите не трябва да разберат дори че летят, камо ли да ги шашкаш с майсторството си по ТП.
    Ако чак толкова искаме да се възстанови училището,обучението трябва да е около 3год. Висшето обр-е не е изискване за пилотите и техниците.Училището трябва да издава легитимен и признат от EASA документ,който се получава при прикл. на договорните отношения. Само така могат да се привлекат и цивилни за обучение срещу заплащане.
    Ако се запази сегашното статукво, което е по-вероятно (т.е. без легит. документ) държавата да се ангажира с изплащане на неустойка при съкращение. Иначе какъв е смисъла, учиш, служиш няколко години и те гонят на 30год. с диплома, която можеш да си я звреш само отзад. Моето мнение е, че кадрите за мижавата ни военна авиация трябва да се обущават навън. Така ще са в крак със съвременните тендеции и методи на обучение. Така ще имат и поглед как хората работят навън и ще допринесат за много нововъведения в родината ни( Те от това се страхуват най-много старите чугуни).

  10. #10
    abv 17 юни 2014, 18:04
     
    0
     
    0

    Тоя Начев изобщо да не ми ги описва такива! Като знам как отхвърли един човек, който искаше да предостави направо без пари техника за наземно обучение на летците и космонавти и му показаха, заедно с Директора на Института по отбрана пътя зад граница с думите: Подари си правата върху проекта, иначе ВВС нямат нужда от наземна подготовка...Иде ми да го...

  11. #11
    Боцмана 17 юни 2014, 19:02
     
    0
     
    0

    След няколко месеца ако ГЕРБ-аджиите дойдат на власт ще закрият армията!Мисля,че не е нужно такова училище!

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка