Европейската военнотранспортна авиация показа големите си възможности

Pan.bg 27 юни 2014 | 22:36 views (4145) commentaries(7)
img otbrana.com


Нашият С-27 „Spartan” бе с командир капитан Илиян Илиев и втори пилот капитан Добри Иванов. Министърът на отбраната Ангел Найденов даде висока оценка на международната летателна тренировка и съобщи, че увеличава участието на Българската армия за подпомагане на пострадалото от наводненията население в Североизточна България. Съвсем скоро военно формирование ще тръгне за Добрич.

Спирдон Спирдонов


За пръв път България бе домакин на мащабна международна летателна тренировка на европейската военнотранспортна авиация. Тя започна на 15 юни и завърши днес с Ден за високопоставени гости. Тренировката се провеждаше под егидата на Европейската агенция по отбрана в изпълнение на инициативата „Споделяне на способности”. Нашата страна е втората в ЕС, след Испания, която домакинства тренировките на летателните екипажи от транспортната авиация.

Целта

Основната цел бе да се синхронизират действията при провеждане на съвместни международни операции в отговор на кризи и да се разшири капацитетът на Европейския съюз за извършване на въздушни превози на войски, въоръжения и техника в мирно време.

Отзивите

Министърът на отбраната Ангел Найденов не скри отличните си впечатления от тренировката. Той благодари на всички участници за постигнатите цели при обработването на различните елементи на въздушната операция. Министърът съобщи, че кандидатстваме за домакинство на такова мащабно учение през 2016 г. Освен това се надяваме да излезем победители в острата конпкуренция Пловдив да бъде домакин на Офис на Европейската агенция по отбрана.

Ефектът от домакинството на тази тренировка е в две посоки, каза още министърът. Едната е в полза на престижа на България, а другата – във възможността нашите ВВС да трупат опит и да подобряват оперативната си съвместимост. В парично изражение – с такива тренировки си връщаме индиректно част от средствата, които България внася в Европейската агенция по отбрана.

Използването на транспортната авиация бе пряко свързано с актуалната обстановка в страната. Министърът припомни участието на самолети и вертолети в спасителните операции при наводненията в Североизточна България. Той съобщи още, че предстои да подпише заповед за увеличаване участието на армията ни в подпомагане на населението в Добрич.

Отличните си впечатления изразиха началникът на отбраната генерал Сименон Симеонов и команидрът на ВВС генерал-майор Константин Попов, който подчерта, че се гордее с професионализма на хората във Военновъздушните сили. Те бяха подкрепени и от представителите на Европейската агенция по отбрана.

ВИП-гостите

От българска страна днешните действия наблюдаваха министърът на отбраната Ангел Найденов, началникът на отбраната генерал Симеон Симеонов, военният ни представител в ЕС и НАТО генерал-лейтенант Галимир Пехливанов, командирът на ВВС генерал-майор Константин Папов, неговият заместник бригаден генерал Румен Радев, съветникът на върховния главнокомандващ по военната сигурност контраадмирал Георги Фиданов, командирът на 24 авиоаза, в чийто състав е и транспортната ни авиация, бригаден генерал Златко Златев и други представители на МО и Българската армия. На летище „Пловдив“ бяха дошли високопоставени генерали и служители на Европеийската агенция по отбрана и на Европейското командване на военнотранспортната авиация. Екипажите на транспортните самолети изпълниха рулиране и излитане, имаше и статичен показ на военнотранспортна техника. Нашият С-27 „Spartan” бе с командир капитан Илиян Илиев и втори пилот капитан Добри Иванов.

Участниците

В тренировката се включиха 11 държави-членки на Европейския съюз с военновъздушни сили и средства, а 7 участваха като наблюдатели. Задачи изпълняваха 800 военнослужещи и 19 въздухоплавателни средства от България, Германия, Франция, Италия, Белгия, Холандия, Норвегия, Испания, Чехия, Литва и Гърция. На летище Пловдив се пребазираха големите транспортни самолети С-130 „Hercules”, С-27 „Spartan”, С-297 „Casa” и С-160 „Transall”. Летяха и изтребители МиГ-29 и F-16.

За първи път България и Литва участват с С-27 „Spartan”, уточни подполковник Методи Методиев от Европейската агенция по отбрана. Освен това, ние участваме за първи път и с медицински екип.

Полетите

Интензивните полети се провеждаха от 17 до 26 юни във въздушното пространство на цялата страна. Освен от летище Пловдив, самолетите оперираха от Граф Игнатиево, Чешнигирово и площадката за десантиране край с. Черногорово. Изпълняваха се и полети на малки и пределно малки височини в групи, с прелитане в близост до населени места. Тренировката се провеждаше на тактически фон, максимално близък до реални бойни действия в съвременните условия. Освен от бетонните писти, транспортните самолети излитаха и кацаха от необорудвани (грунтови) полоси. Прецизното стоварване на парашутен десант, спускането на контейнери с товари и запаси за осигуряване на войските от въздуха и на хуманитарни помощи за „бедстващо население”, тактически заходи за кацане, полети в групи с различно тактическо предназначение, транспортиране на войски и товари на малка височина с преодоляване на ПВО бяха част от разнообразните задачи на екипажите. Изпълнени са около 100 задачи, каза подполковник Патрис Лонгис от Европейското командване на военно-транспортнат аавиация.

Изтребителите и зенитно-ракетните дивизиони

Нашите МиГ-29 и гръцките F-16 прикриваха от въздуха военнотранспортните самолети при внезапните атаки на „противника”. В тренировката участваха и зенитно-ракетни дивизиони на българските ВВС и самолет за ранно предупреждение (AWACS). Тренировката подобри координацията на действията на наземния инженерно-технически състав от различните държави чрез изпълнение на съвместни задачи, свързани с техническото обслужване на самолетите, палетиране на товарите, товарене и разтоварване в дефицит от време, на необорудвани летища и др.

Сухопътните войски

Близо 380 военнослужещи от Сухопътните войски участваха в мащабната тренировка, уточниха от КСВ. Около 250 от състава на 68-ма бригада „Специални сили” с ръководител подполковник Николай Николов изпълняваха задачи по десантиране на личен състав и товари, както и парашутни скокове от различни типове транспортни самолети на страните, участници в учението.

Над 130 военнослужещи и 18 броя техника от зенитно-ракетните дивизиони на 2-ра и 61-ва механизирани бригади с ръководител подполковник Димитър Хаджиев участваха в изграждането на зона забранена за полети и изпълняваха задачи по охрана на въздушното пространство. По време на мащабната тренировка се провеждаха и батальонно-тактическите учения на дивизионите.

Логистиката

Свършихме огромна логистична работа, каза по-рано командирът на ВВС генерал-майор Константин Попов. Като пример той посочи, че грунтовата писта на бившето летище Чешнегирово, която се използва по време на учението от транспортните самолети, допреди няколко месеца е била гора. Представете си какво означава да изкорениш една гора, да почистиш терена и да направиш полоса. От европейските ни партньори, бе подчертано, че българската поддръжка е много добра, а осигуряването –на много високо ниво. Всичко това, въпреки лошото време през първата седмица.

На снимката: Министърът на отбраната Ангел Найденов поздравява генералите и офицерите от европейските армии, които наблюдаваха действията на военнотранспортната авиация на летище „Пловдив”.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 7

  1. #1
    Авиатор2 29 юни 2014, 02:32
     
    0
     
    0

    Днес е деня, на който през 1948 г. беше извършен най-терористичния акт в историята на българската гражданска авиация.
    Деветима похитители с водещ бившия военен аташе в Румъния отвличат самолет по линията Варна Бургас София и убиват ген. Д.Ганев и радиста, след което навлизат в Турция, кацат и искат политическо убежище.
    Въпреки протеста на нашето правителство, похитителите не са върнати и емигрират в западни страни и Америка.
    Тази информация не е по темата, но е добре емипа на сайта да намери повече информация.

    Върнати са телата на жертвите, останалия екипаж , пътниците и самолета.

  2. #2
    apolo75 29 юни 2014, 17:49
     
    0
     
    0

    "Колега", а на нас още като малки в Божурище (Аероклуба) ни казаха причината. Не завиждай на Доблестните Офицери.

  3. #3
    Облачно с кюфтета 29 юни 2014, 19:40
     
    0
     
    0

    На учението с американците т.г., главнокомандващите и министъра казаха, че сме се справили много добре, сега казват, че сме се справили много добре, ама на парада със "сложните" метеорологочни условия един спартан или миг не мина.
    ИЗВОД:
    Късметлии сме били за пред чужденците, че е било слънчево времето, термики е нямало, било е безветрие, за да може да направят излитане!!!

  4. #4
    обиден 30 юни 2014, 08:22
     
    0
     
    0

    Колега, не се обиждай, ама като беше лошо времето, по време на учението, пак не летяхте :) Ех, тези летци....много обидчиви сте...И все пак не забравяйте, че за да вдигнете самолета/вертолета във въздуха ви трябват стотици хора на земята, за които НИКОЙ не се сети и една добра дума да каже, ама ние сме си свикнали.

  5. #5
    Preslav 30 юни 2014, 10:15
     
    0
     
    0

    Авиатор 2 - Краснов...
    Писали сме за това, но се запознай малко по-подробно, че доста бъркаш и дати и хора...
    http://www.pan.bg/view_article-53-13511-Vyzdushen-as-stava-zhertva-na-terorizym.html

  6. #6
    Авиатор2 02 юли 2014, 06:26
     
    0
     
    0

    Драги Преслав,аз не знаех преди две години за съществуването на вашия сайт и затова не съм чел материала за този терористичен акт,който е най-големия в Българската авиация.По недоглеждане действително съм сбъркал датата,за което изразявам съжаление.
    Коментатора обаче е напълно прав под него.

    Не е изсикано да се коментират политическите и морални стойности на човек,който е загинал напълно невинен от убийци,но обективността задължава да се каже,че той е служил доста години на още по-големи убийци и терористи от групата на о.з.полк.Страшимир Михалакиев.Обвързаността на полковник Б.Ганев с българското комунистическо ръководство в Съветския Съюз не може да се счете за достойно от морална и професионална гледна точка,но това е също друга тема.Много интересен факт за хората с комунистически убеждения е това,че Б. Ганев е преподавал в същия авиационен център,където са се обучавали и германски военни пилоти до 1934г.Този факт обаче нито той,нито неговите колеги,нито Ген. Захариев никога не са споменавали.Но както знаеш,вашия сайт има изключилелно високо научно и историческо ниво и затова се наложи да дам тези подробности. Знанието е сила!

    Убиецът на Директора на въздухоплаването е лично Михалакиев,а е охраняван от друг офицер Петър Грънчаров,който е държал два пистолета.

    Всичките пистолети са пренесени от съпругата на адвоката Михаил Балсамов,Херта която е германка.Грънчаров е бил със съпругата си Ваня.
    Поради неправилно пилотиране от страна на полковника,отново е бил поставен на рулея командира Шороплов,който извършва успешно прземяване на летището в Сан-Стефано.

    На борда е имало лекарка(Бобева),която е искала да помогне на тежкоранения Борис Ганев,но терористите не са позволили.

    До тази трагедия нямаше да се стигне,ако в нашата история не се бяха появили комунистите.Но такава е истинската история,друга нямаме и не можем да избираме какво минало да имаме.
    Както и бъдеще. Тези,които избраха да строят бъдеще,отново се върнаха към миналото.И колкото повече читатели на този сайт знаят това,толкова по-добре ще разбират съвременния живот.

  7. #7
    Авиатор2 02 юли 2014, 06:33
     
    0
     
    0

    В текста,който ползвах действително вместо шурвал е употребен термина "рулей".Но това няма значение,самолетите рулират на пистите.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка