Горещи новини
- Sabah: Турция поиска от САЩ да ускорят процеса на доставка на изтребителите F-16
- Военен експерт: Руските въоръжени сили се научиха как бързо да откриват позициите на HIMARS в Украйна
- Естония и Финландия планират да интегрират системите си за брегова отбрана
- Генерален щаб на Украйна: Руснаците правят неуспешни опити да пробият Харков
- Зеленски създаде съвет за деокупация на Крим
- Латвия прехвърли хеликоптери Ми-17 и Ми-2 на Украйна
- Бивш министър-председател на Чехия: Можем да говорим за правилния момент за прекратяване на военните действия в Украйна
- Британските военни се съмняват в способността на руската армия да действа едновременно в Донбас и Южна Украйна
- Путин се похвали с нови оръжия, въпреки рекордните загуби на Русия във войната
- Ливански анализатор: Русия ще получи 1000 БЛА от Иран

Източник: Музей на авиацията - Крумово
На 8 юни 1898 г. в Кюстендил е роден Кирил Якимов Петков. Завършва ВНВУ през 1920 г. Служи до1923 г., когато е съкратен по силата на Ньойския договор. Установява се в САЩ, където завършва аероинженерство в Мичиганския университет.
В България се завръща през 1930 г. и постъпва на работа в конструкторското отделение на Държавната аероплана работилница(ДАР) – Божурище. През 1933 г. е назначен за началник на отделението. Първата самостоятелна конструкция на инж. Кирил Петков е прототип на самолет ДАР-7 С.С., който проектира през 1933 г. Самолетът е биплан, с черупковидно тяло (монокок ), със закрита кабина, с двигател „Джипси –мажор“ 130 к.с. Летателните изпитания са извършени от пилота Тодор Рогев, след което работата по него се спира.
Следващата самостоятелна конструкция на инж. Кирил Петков е самолет ДАР-8 „Славей“– учебно- тренировъчен двуплощник със смесена конструкция, с двигател „Валтер Мажор“ 130 к.с. Летателните изпитания показват много добри летателни характеристики. Построени са 12 самолета за нуждите на Въздушни войски.
От 1936 г. инж. Кирил Петков е началник на техническата контрола в работилницата, преподава и в Аеропланното училище в Казанлък. През 1943 г.е назначен за началник на техническия контрол към Въздушни войски, където служи до пенсионирането си през 1946 г.
Последното войнско звание е полковник.
Умира на 26 март 1964 г. в София.
loading...
Други публикации
Напиши коментар