ЕМКО поиска шокови съкращения във ВМЗ-Сопот. Синдикатите не са съгласни.

Pan.bg 11 яну 2013 | 15:33 views (2329) commentaries(1)
img Купувачът на ВМЗ Сопот поискал шокови съкращения

Единственият кандидат-купувач на ВМЗ Сопот, българската фирма ЕМКО, е предложил съкращения на повече от 2000 души малко преди да внесе офертата си в Агенцията за приватизация.
„Собственикът г-н Гебрев е поискал от синдикатите в предприятието да се съгласят с тези шокови съкращения още преди сделката, т.е. да останат около 1200 работници". Това съобщи лидерът на КНСБ Пламен Димитров в петък след обяд в Стара Загора. Според него тази оферта категорично е неприемлива и противоречи на приетата от парламента стратегията за приватизацията на военните заводи.
Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев е потвърдил, че ще държи да се спазва решението на депутатите. „Очакваме оферта, която отговаря на стратегията и колективния трудов договор във ВМЗ, условията за приватизацията са непроменими и синдикатите не могат и не искат да ги променят”, добави Димитров.
„Новият шеф на Мини-Марица-изток Теодор Дребов и директорският борд вече са пуснали три четвърти от спрените обществени поръчки, но имат още редица сериозни проблеми, и субективни, и обективни”, коментира синдикалният лидер и ситуацията в най-голямото въгледобивно дружество у нас. Според него новият екип на мините наследил истински батак от предишното ръководство, който не можел толкова лесно да се оправи. Освен това намалените заявки от американската ТЕЦ „КонтурГлобул” са оставили в годишния план дупка от 2,5 млн. тона непроизведени лигнитни въглища.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    Kiro Kirov Kirivistiyaka 11 яну 2013, 19:12
     
    0
     
    0

    Не искам да наливам масло в огъня, искам всички работещи в Сопот да имат работа, но трябва да си кажем нещо право в очите. Икономиката ни е безумно слаба, а държавните компании се оправляват престъпно, все едно не може да излязат на загуба и да фалират.

    Например в железопътната инфраструктура изследване на холандска фирма в края на 2010 г. (което бе използвано от Световната банка) показа, че НКЖИ ще е най-рентабилна, когато на 1 км железен път има средно 2 – 2,2 служители. Простата сметка показва, че са необходими 7000 служители, а там работят 14 800 души.

    България е тотално забатачена, частният ни сектор е много слаб, бизнес средата никаква, не виждам как ще се оправим скоро ;( Подобни трагедии ще следват във всички държавни компании една след друга...

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка