Горещи новини
- Търговската служба на САЩ и Американската търговска камара гостуваха на Морско училище
- ВА „Г. С. Раковски“: Връчване на удостоверения на специализанти във факултет „Командно-щабен“
- НВИМ ПРЕДСТАВЯ ТРЕТА КНИГА ОТ ПОРЕДИЦАТА „БЪЛГАРСКИТЕ ГЕНЕРАЛИ 1878 – 1946“
- Armymedia.bg: Участието в натовски учения мотивира войника
- Armymedia.bg: Благотворителна инициатива на служители от личният състав на Военно окръжие II степен-Ловеч за опазване на паметника-чешма на загиналите във войните
- Otbrana.com: Бригаден генерал Божидар Бойков ще командва парада на 6 май
- Otbrana.com: Книга за 69 български генерали, участвали в 5 войни, представят утре
- Президентът Румен Радев ще участва в 10-ата Среща на върха на Инициативата „Три морета“ във Варшава
- Обстановката в Монтанско и Врачанско се нормализира, няма опасност за населението
- Работно посещение на министър Даниел Митов в Бавария

Собственик на холдинга е фармацевтичният бос и политик Веселин Марешки, показа проверка на „Преса“. През февруари самолетът ще направи три години, откакто не е летял. Миналата година бе свален от регистъра на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“. „В момента се извършва приемане и предаване на самолета от представители на двете фирми, което включва предаване на експлоатационната документация, извършване на технически огледи и проверки“, обясни Венелин Рачев, технически директор в отряда. Самолетът не може да изпълнява търговски полети в ЕС, защото няма типов сертификат.
Той ще може лети без проблеми в Русия, Азия и Африка. „Варнафарма холдинг“ ООД не е купила резервните части на машината. За тях Авиоотрядът обяви втори търг. Доста финансови средства са необходими, за да може дружеството да възстанови летателната годност на самолета, смята Рачев. „Години наред машината стоеше накрая на полосата. Ако литне, аз лично бих се радвал“, коментира той. Този вид самолети се използват до 40 години в Русия. Ресурсът им е 60 000 летателни часа, а нашият Ту-154 е навъртял едва 6130 и има 3500 кацания. Разходът на гориво е твърде голям - 5,5 тона на час. За сравнение нашият правителствен самолет „Еърбъс“ харчи наполовина. Тодор Живков не е летял с „Куцото Ту“, макар че самолетът е доставен по негово време, но се ползва от отряд 28 едва от 1989 г. Машината е произведена на 31 октомври година по-рано. Ако Марешки не бе купил самолета, той отиваше за скрап.
Бизнесменът: Тепърва ще си правя планове
Жулиета Цветкова
„Още не сме наясно за какво ще използваме самолета. Тепърва ще правим планове.“ Това заяви за „Преса“ Веселин Марешки. Той потвърди, че неговата фирма „Варнафарма холдинг“ е спечелила търга за продажбата на правителствения Ту-154М. Чрез същата фирма, търгуваща главно с медикаменти и козметика, бизнесменът с амбиции в политиката преди години стана собственик и на сградата на Централната поща във Варна.
Ако „Куцото Ту“ дойде във Варна, то ще е вторият правителствен самолет в морската столица. Преди три години ТУ-154, ползван от Тодор Живков, бе потопен като изкуствен риф в морето пред курорта „Св. св. Константин и Елена“ и се превърна в атракция за гмуркачи от целия свят.
(в. Преса, печатно издание, брой от 382 от 01 февуари 2013)
Галина Димова
Други публикации
Напиши коментар
този марешки действа като зайчето във вица за ташаците "първи ги къса, после ги брои"
В днешният "Труд" пише,че щял да го прави на кръчма.Един на дъното на морето,друг кръчма,а музея пак е на сухо.Толкова ли отряд 28 го е закъсал за тия 395 000 долара.Ако бате Бойко си беше спестил 2-3 ходения до Брюксел от които няма никаква полза,самолета спокойно можеше да отиде в музея.Помнете ми думата така ще изчезне и ЛАЗ-а и 19-та на 4 километър.А ние ще блеем,ще пишем по форумите и ще се заяждаме!