ГД ГВА стартира проект по ОПАК

Pan.bg 08 фев 2013 | 17:48 views (4997) commentaries(4)
img Подробности в бр. 3/2013 г. на сп. „Клуб КРИЛЕ”
Текст и снимки - Димитър Ставрев


Днес в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД ГВА) представи началото на реализирането на проекта „Развитие на съществуващите информационни системи в ГД ГВА, разработване на нови модули и тяхното интегриране в Единна информационно-комуникационна система „ЕИКС”, обхващаща извършваните административни услуги по отношение на издаваните лицензи, свидетелства, удостоверения и одобрения в гражданското въздухоплаване”. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК) съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд по приоритетна ос III.
Стойността на проекта е 1 026 008,92 лв., а срокът за изпълнение е 18 месеца.
Целта на проекта е да се създаде единна информациона-комуникационна среда, която ще позволи предоставянето на над 33 електронни административни услуги предоставяни от ГД ГВА. Ще бъдат създадени и 20 публични регистъра.

От новата система значително ще се улесни работата на летищата, авиокомпаниите, учебните центрове и организациите за ремонт и техническо обслужване на авиационната техника, като и хората заети в авиационния бранш – пилоти, стюарди, ръководители на полети, инженери и техници, служители по сигурността.
На пресконференцията присъстваха министър Московски, заместник-министрите Борисов и Кристиян Кръстев, главният директор на ГД ГВА Минчо Цветков, Вержиния Цанкова – ръководител на проекта, експерти от МТИТС, представители на авиационния бранш.
В отговор на журналистически въпроси Ивайло Московски, Кристиян Кръстев, Минчо Цветков и Вержиния Цанкова представиха подробности за проекта. Реализацията му ще спести значителни средства и време на всички които ползват услугите на ГД ГВА – около 52 000 часа на година за пътувания, подаване на документи, заявления и молби. Ще се подобри работата на служителите в ГД ГВА, като ще се спестяват около 4000 работни часа годишно. В резултат ще се скъсят сроковете за издаването на документите и ще се подобри ефективността на работата. Икономическия ефект ще е около 60 000 лв. годишно.
От друга страна създаването на 20-те електронни регистъра ще повиши значително информираността за състоянието на бранша и оттук безопасността на полетите.

image

image

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 4

  1. #1
    JACK 08 фев 2013, 20:47
     
    0
     
    0

    Уважаеми ръководители на ГД ГВА, кога военослужещите от ВВС /пилоти и ръководители полети/ ще бъдат бриветирани съгласно препоръките на ИКАО? Докога ще ни принуждавате да правим това в чужбина, а не в РБ?

  2. #2
    до 1 08 фев 2013, 21:10
     
    0
     
    0

    Ми щот не давате ру*вети, по-точно няма как да давате, а те са свикнали на друго ...отношение :)
    А и нали имаше някакво разбирателство на "Монката" с шефовете на ГВА, да не се бреветират действащи военни, щото после бягали .... все едно че ако не ги бреветират не му бягат изобщо, ама изобщо не бягат, научените пилоти!

  3. #3
    JACK 08 фев 2013, 22:02
     
    0
     
    0

    Ето за това ще бягаме в чужбина, а Аню да продължава да назначава пенсионерите си като цивилни служители.Преславе дай малко zoom на колажа с памперсите/ бабата и дядото/ до самолетчето, че много ме кефи!

  4. #4
    Незнайко 08 фев 2013, 23:04
     
    0
     
    0

    Интересен проект ... икономически ефект около 60 000 лв. годишно (кой знае как сметнати) при изхарчени 1 026 008,92 лв (интересно колко ще са похарчените след година и половина).

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка