Да напишем заедно историята на МиГ-21 в България - МиГ-21бис (изд.75А)

Pan.bg 03 дек 2013 | 16:13 views (5372) commentaries(1)
img МиГ-21бис (изд.75А/Лазур)

През 1990 г. е осъществена последната голяма доставка на изтребители в България. На летище Балчик прелитат 36 изтребителя МиГ-21бис (изд.75А), заедно с четири ‘спарки’ МиГ-21УМ. 18 от ‘бисовете’ остават на въоръжение във 2иае на 15-и иап, а другите 18 влизат в състава на 3-та иае (21 иап –Узунджово е реорганизиран в ескадрила, която влиза в състава на 19 иап-Граф Игнатиево).

image image

image image

image image

image image

image image

image http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_MiG-21bis_izd_75A_90.jpg

Така българските ВВС разполагат със 72 изтребителя МиГ-21бис (изд.75А/Б), а общият брой на постъпили на въоръжение единадесет модификации МиГ-21 е 226!

image image
=====================================================================================================
Да напишем заедно историята на МиГ-21 в България

На 12 ноември 1963 г. от летище Граф Игнатиево за първи път се осъществява самостоятелен полет с МиГ-21. Изтребителят МиГ-21Ф-13 е пилотиран от капитан Иван Бедрозов. 50 години по-късно Миг-21 продължава да е на въоръжение в родните ВВС.
В няколко последователни броя на списанието ще ви запознаем с различните модификации, които са се експлоатирали през годините от военната ни авиация.
Силното ни желание е да напишем тази история заедно, да съберем спомени и снимки за хората, които са обслужвали и летели на този легендарен самолет. Протягаме ръка и зов към всички приятели на военната ни авиация с молба да ни изпратите всичко, което по някакъв начин е свързано с МиГ-21 в България – снимки, спомени и каквото и да е било друго. Снимките, ако са на ‘хартиен’ носител и желаете да ви бъдат върнати – след сканирането им ще ви ги изпратим обратно. Същото се отнася и за документите и спомените.
Адрес:
Николай Димов
Централна поща
Пловдив 4000
/ДО ПОИСКВАНЕ/
Може да пишете също на e-mail: mig21.bulgaria@gmail.com
Всички събрани материали ще бъдат предадени на Музея на авиацията, а копия от тях – на авиобаза Граф Игнатиево.
Списание „Клуб КРИЛЕ”, както и сайтът www.pan.bg ще бъде благодарен на всеки приятел на авиацията, който изпрати корекции, редактиране, критика, информация или предложения.
Нека да се обединим около тази благородна (според нас) идея – МиГ-21 и хората, свързали съдбите си с него по един или друг начин, го заслужават!
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    Анонимен 04 дек 2013, 14:05
     
    0
     
    0

    Знам, че въпросът ми е крайно извън темата но ще го задам тук. Знам за тази авария станала с номер 97, но за пръв път разбирам толкова подробности. Просто ми е интересно дали при подобен тип инциденти с приводняване, самолетът бива ли изваждан от водата или остава в морето.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка