Пада изискването за висше образование на „ръководител на полет”

Pan.bg 21 мар 2014 | 16:25 views (2294) commentaries(5)
img Pik.bg

След недоволство от страна на ГЕРБ и компромис от страна на парламентарния шеф Михаил Миков депутатите приеха измененията в Закона за гражданското въздухоплаване, внесени от Камен Костадинов.
Пред видимо пълната пленарна зала, единствено с депутати от опозицията, Миков обяви, че самото гласуване ще бъде утре, което предизвика вълна от недоволство от страна на бившите управляващи.
След като председателят на НС склони, но с уговорката, че това повече няма да се случва, народните представители пристъпиха към гласуване. 73-ма депутати се обявиха против тези промени, „За" тях бяха 72-ма, а един се въздържа, което практически означава, че измененията не се приемат.
„Аз разбирам, че колегите от ГЕРБ са се събудили към 10 часа, към 11 часа са дошли на работа и сега са настроени към гласуване", отбеляза социалистът Кирил Добрев и поиска прегласуване. Именно това доведе до приемане на измененията в Закона за гражданското въздухоплаване с 83 гласа „За", 69 „против" и 1 „въздържал се".

Приетите промени предвиждат отпадане на изискването ръководителите на полети да бъдат само лица с висше образование. С предлаганото изменение се постига съответствие с изискванията, прилагани от останалите държави - членки на Европейския съюз, Европейската конференция за гражданска авиация (ЕКГА), страните членки на ЕВРОКОНТРОЛ и Международната организация за гражданска авиация (ИКАО).
България е единствената страна в Европа (ако изключим Гърция), която е въвела изискване в законодателната рамка на авиационния сектор кандидатите за професията „ръководител на полети" да имат завършено висше образование. Важен е и постоянно нарастващият въздушен трафик над Европа и света, който води до необходимостта от увеличаване на специалистите в авиационната сфера - пилоти, авиационни инженери и ръководители на полети.

За региона, в който се намираме - този на Югоизточна Европа, нарастването на въздушния трафик се очертава да бъде с най-голям процент. Предлага се да отпадне изискването за попълване, изпращане и одобрение на полетен план за полети извън контролираното въздушно пространство.

Причината за съществуването на изискването за провеждане на вътрешни полети в неконтролираното въздушно пространство само с полетен план е осигуряването на дейностите по търсене и спасяване, в случай на инцидент или катастрофа. Тези дейности не са задължителни в останалите държави - членки на Европейския съюз за полети без полетен план.

Екипажите на въздухоплавателни средства (ВС), желаещи да бъдат обект на търсене и спасяване е необходимо да попълнят и изпратят полетен план, както и да получат одобрение на полетния си план от органите за обслужване на въздушното движение (ОВД).

Поради факта, че в неконтролираното въздушно пространство на България се изпълняват полети за авиационно химическа работа (АХР) и нетърговски полети с ВС под 5,7 тона, провеждани от авиацията с общо предназначение, при наличие на визуални условия, подготовката, пускането и обработката на полетен план води до създаване на формални ограничения и допълнително натоварване на летателния състав и органите за ОВД.

Законопроектът предлага метрологичното обслужване да не бъде част от основния предмет на дейност на Държавно предприятие „Ръководство на въздушното движение". Това са дейности, които се извършват от Българския институт по метрология. Законопроектът предвижда увеличение на числеността на управителния съвет на Държавно предприятие „Ръководство на въздушното движение".

Предложението е управителният съвет да се състои от петима членове. Причините за това са обемът от работа в рамките на държавното предприятие и необходимостта от осигуряване на възможно най-добра и обхватна експертиза при управлението на предприятието.

С петима членове решенията се вземат по-трудно и има по-голям контрол, аргументира се Петя Раева от ДПС, която прочете мотивите на вносителя - колегата й Камен Костадинов.

Станислав Иванов от ГЕРБ излезе на трибуната и я критикува, че прочела, каквото й написали от партията. В защита на Петя Раева излезе Йордан Цонев, който каза, че не приема критики от ГЕРБ защо се четат от трибуната мотиви към закон, още повече, че в предишния мандат днешната опозиция сричала. Пишете си изказванията, настоя Йордан Цонев, обръщайки се към депутатите от ГЕРБ.

Лъчезар Иванов от ГЕРБ пък е против да се отнеме образователното изискване за „ръководител".

По думите му никой не би отишъл да се лекува при лекар без образование. Петя Раева обясни, че това е изискване в ЕС. Тези ръководители на полети не се вземат ей така, има изпитни комисии, които им проверяват дееспособността, обясни депутатката от ДПС.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 5

  1. #1
    Гадател 21 мар 2014, 21:02
     
    0
     
    0

    Е сега ваче ще си набутат и по тъпите и мързеливи от родата в РВД-то ,на които не им се чете.

  2. #2
    Аврам 24 мар 2014, 00:07
     
    0
     
    0

    Да живее простотията ДПС и БСП. Тия тикви нещо не са се разбрали. Морския обещава Авио-училище,а в същото време-простаци за ръководители. Ей, ще си объркате тъпия електорат бе пичове, малко остава.

  3. #3
    Митко Ганев 26 мар 2014, 13:59
     
    0
     
    0

    „Законопроектът предвижда увеличение на числеността на управителния съвет на Държавно предприятие „Ръководство на въздушното движение".” – пише в публикацията. Значи и в РВД ще стане както навсякъде в милата ни татковина: „Много вожд, малко индианец!”. Но така е и в армията: на 1 летящ самолет има по трима генерали от ВВС; на 1 боен кораб има по 5 адмирали от ВМС, на 1 боеспособно съединение от Сухопътните войски има по 4 генерали с червени лампази. Ако погледнем и в дворчето на МВР, нещата не са по-различни.
    Предлагам да отпадне образователният ценз за следните „апетитни” длъжности в България:
    1. Депутати (то май там и сега няма такова изискване);
    2. Лекари (защо ли им е да учат висше, като могат да цицат от НЗК и с осмокласно образование);
    3. Инженери (и да имат, и да нямат – работа за тях тук няма);
    4. Министри и заместник-министри (тъй и тъй полза от тях няма, а решенията им се вземат в партийните централи);
    5. Лидери и техните заместници в партиите (едно изискване за образователен ценз би било дискриминация по образователен признак на някои от масовите партии у нас; дори и бай Тошо не блестеше с особени образователни постижения);
    6. Командири на подводници (и без това нямаме такива).
    Същевременно да се въведе задължително висше образование на: сервитьори и готвачи (за да могат да четат и да смятат); салонни управители на заведения, в които пушенето е забранено (за да обясняват на посетителите какви са медицинските аспекти на проблемите с тютюнопушенето); контрольори в системата на Пътна полиция и градския транспорт (за да не пишат актове на нарушители, живеещи на ул. „Ханко Брат” примерно); пенсионери (за да могат правилно да разпределят мижавия си пенсионен бюджет така, че с 50 лв. да изкарат 30 дни); компаньонки на повикване (за да могат безпроблемно да правят компания на високообразовани клиенти); магистрални проститутки (за да обслужват по-добре клиентите от Евросъюза, където, както знаем, хората не винаги се справят добре с българския език)... Списъкът може да бъде продължен.
    А преди няколко дни един обикновен човечец сподели в мрежата, че ако за получаване на шофьорска книжка се въведе изискване за средно образование, няма да се налага насила да караме мангалите да ходят на училище... Май е доста прав, само не искам да съм на мястото на бедните даскали в средните училища.

  4. #4
    РП 26 мар 2014, 16:43
     
    0
     
    0

    Изследванията доказват,че продесията ръководител полети е най-натоварената психически.Не случайно РПта над 40години се броят на пръсти,много от тях са със стомашни проблеми,други посягат посериозно на алкохола,а съм чувал и за наркотици за да могат да се запазят в кондиция.Ако един такъв човек не може да изкара едно висше образование,не бих си поверил живота не него.Не винаги трянва да гледаме Европа,а да помислим дали не може да сме по-добри,вярно че е по-лесно да копираме като папагали.

  5. #5
    herez 26 мар 2014, 20:49
     
    0
     
    0

    Висшето образование-трябва да остане Задължително за РВД-та! Но, годините(30г.)за кандидатстване
    мисля че, трябва да ги вдигнат.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка