Горещи новини
- България подготвя изложба „По вълните на Черно море през хилядолетията“, която ще бъде представена в Париж
- Armymedia.bg: Приветствие на командира на Сухопътните войски генерал-майор Деян Дешков към личния състав от формированиятa за ЯХБЗ по повод 19 юни- деня на военния химик
- Otbrana.com: Загиналият преди 61 години при учебен полет курсант Лазар Анастасов не е забравен
- ВА "Г.С.Раковски": Приключи успешно курсът „Поддръжка от страната домакин”
- СКС е домакин на 34-та среща на Борда на страните от лагер „Ново село“, Косово
- Военнослужещи от Сухопътните войски и Военновъздушните сили изпълниха въздушен десант
- Le Bourget 2025 Vietjet подписа меморандум за разбирателство за поръчка на 100 самолета Airbus A321neo с 50 опции
- Le Bourget 2025 SkyWest с голяма поръчка за 60 Embraer E175 плюс 50 опции
- Le Bourget 2025 STARLUX поръча още 10 самолета Airbus A350-1000
- Le Bourget 2025 Норвежкият HEMS оператор Norwegian Air Ambulance ще придобие до 8 вертолета Airbus H145

Д.Ставрев, сп.КРИЛЕ

Отбранителната компания Saab успешно осъществи по план първия полет с новия ИЧ сензор (топлопеленгатор) IRST (Infra Red Search and Track), който ще бъде монтиран на най-новата версия - Gripen E. IRST няма излъчвания и може, без да издава местоположението на самолета, в режим на електромагнитна тишина, да открива, проследява и идентифицира всякакъв тип цели.
„Първият полет с предсерийният прототип на Gripen E на IRST даде много добри резултати. Бяха засечени, проследени и идентифицирани разнообразни цели и системата се представи според очакванията. IRST е нов сензор в оборудването на Gripen, който позволява на пилотите да виждат цели на големи разстояния в няколко посоки” заяви Ханс Ейнерт, командирът на изпитателното звено на Saab.
Целта на изпитателния полет бе да се потвърди, че IRST функционира нормално и че интеграцията му на Gripen Е е успешна. Интеграцията и усъвършенстването на сензора продължа по план.
IRST е разположен в носа на самолета. Той не излъчва сигнали и може, без да издава местоположението на самолета, тихо да открие, проследи и идентифицира всякакъв тип цели и е изключително полезен срещу въздушни цели с малко напречно сечение на радарния силует, като самолетите по технологията СТЕЛТ. Сензорът гледа в предна полусфера в широк сектори регистрира топлинните излъчвания на самолети, вертолети, обекти на земята и на морската повърхност.
Други публикации
Напиши коментар
Все повече започвам да се убеждавам че Грипен е самолетът за нашите ВВС.Мисля че шведите ще са готови на отстъпки.
Сега Грипена се нарежда до Рафал с инфрачервен сензор..доста е иновативно това самолетче наистина,ако нашите политици могат да вземат "Грипен Е" хич да не се чудят ами направо една ескадрила от 10 машини за България ще е като мехлем за родните ВВС
якой ще подскаже ли от коя година нашите летци използваха топлопеленгатори на МИГ23?
koci, "Топлопеленгатори" са известни още от 30-те години на миналия век (първи опити за военно приложение - Вермахта). Нали не вярваш че шведите си падат по ретро? И какво ти говори терминът "сензор"? Да не искаш да кажеш че този на МИГ-23 е същата технология като на Грипена? В кой век живееш бе момче?