Горещи новини
- Армията на Пакистан неутрализира 54 бойци на границата с Афганистан
- Генералният комисар на UNRWA на ООН: „Децата в Газа гладуват“
- Баку съобщава за престрелка на азербайджанско-иранската граница
- WSJ: Исландия може да поднови преговорите за присъединяване към ЕС заради политиката на САЩ
- Иран обявяви 28 април за ден на траур заради експлозията на пристанище Шахид Раджаи /ВИДЕО/
- ЧАСТ 3: ИМА ЛИ ПРОМЕНИ В КОРАБНИЯ СЪСТАВ НА ДУНАВСКАТА ФЛОТИЛИЯ СЛЕД СРЪБСКО-БЪЛГАРСКАТА ВОЙНА?
- Armymedia.bg: ЗОВ ЗА ПОМОЩ!
- Armymedia.bg: Зенитно-ракетни специалисти завършиха обучението си в 12-а авиационна база
- МО РФ: Руската армия нанесе удари по складове за боеприпаси на ВСУ със снаряди за РСЗО HIMARS
- САЩ обмислят разполагането на изтребители F-35A в Южна Корея
В априлското издание на списанието "Air International" е публикувана информация за стойността на един летателен час на някои типове американски самолети и колко от тях са в боеготово състояние.
Тип на ЛА / Стойност на летателен час в долари / Процент на боеготовите самолети:
- Разузнавателен самолет U-2 / 30813 / 80;
- БЛА RQ-4B / 49089 / 74 (Block 30);
- F-22A / 68363 / 69;
- F-15C / 41921 / 73;
- F-16C / 22514 / 74;
Средно за ВВС на САЩ - 73 %

RQ-4B

F-22A

F-15C
F-16C
Други публикации
Напиши коментар
Тъкмо се чудих къде да постна една тази статия, мисля, че тук е подходящо.
Понеже на няколко пъти, потребители тук в сайта попитаха за експлоатационните разходи около Грипен и Ф16. Спомних си, че много отдавна бях чел нещо в тази насока и прерових наново архивите.
Статията е стара от 2007г и се говори за възможният избор на Хърватия между ф16 и Грипен.
Аз не мога да преценя дали статията е била обективна и точна,към съответният момент, и дали тези съотношения са все още актуални.
Затова я предоставям тук, да я разгледате.
Ако екипа прецени, че има някаква стойност няма да изтрие поста или ще я качи в сайта.
F-16 vs. Gripen - Croatian Air Force
http://www.nacional.hr/en/clanak/34674/f-16-vs-gripen-croatian-air-force-to-spend-800-million-for-new-wings
Блaгодaря зa стaтиятa Тъндър, и aз не могa дa преценя до колко сa срaвними изнесените цифри. Прaви впечaтление голямaтa рaзликa в нужния технически персонaл зa обслужвaне нa двaтa сaмолетa.
Благодаря за статията.Парте са много важни.Всички искаме да караме но не може.Аз съм за .Не мисля, че самолети трета ръка са подходящи.Все пак , аз съм само авиофен.
Разликата в обслужващия персонал идва от това, че шведите не дават пълната технология на обслужване и ремонт на самолетите! Докато при F-16 получаваш тая технология и можеш независимо от американската страна да си ремонтираш самолетите, то при шведите дори и за най-малките повреди се изисква намеса от тяхна страна! Това е изключително голям минус на тяхната оферта. Доколкото съм запознат те не са склонни изобщо да я променят в това отношение, което пък нас ни заробва на непрестанна зависимост от тяхна страна. Виж, ако това се промени, тогава офертата им придобива съвсем различни измерения. Въпросът е дали нашите преговарящи ще успеят да го извоюват!
Ако американците предиставят цялата технология за ремонт на ф-16 ще си отрежа ....'незнам кое'!!!
...Russian Suhoj-35 and MiG-29 aircraft, whose operational expenses are triple that of the western aircraft!
Цитат.
Един курсант, не си запознат с офертата, така че не говори и не се заричай! Явно си млад, ще ти трябва "не знам кое"-то!
Що ми се струва, че не се мисли за целите и задачите, а за това да има самолетчета и някой да хвърка с тях. ПВО, вертолети, прашки. Май няма останали български военни стратези. Не пазаруваме за НАТО, а за България без и след него.
airborne hour on the F-16 Block 52 comes to 3,700 dollars.
Малко по-нагоре пише - F-16C / 22514
Ако умножим двете стойности ще сме доста близо до истината, май...