Горещи новини
- В Орловска област се разби хеликоптер, последваха мощни експлозии /ВИДЕО/
- БА ще участва в серия многонационални военни учения обединени в Bulgarian Defender - 25
- Новата модулна Patria TREMOS съчетава най-добрите характеристики на различни минохвъргачни системи
- Германският канцлер обяви готовност да защитава Литва, сравни отбраната на Вилнюс с отбраната на Берлин
- Румънският Конституционен съд отхвърли жалбата срещу резултатите от президентските избори
- Най-новият севернокорейски разрушител се преобърна при спускането му на вода
- Многонационалното учение „Решителна сила 25“ ще се проведе във Военна академия
- Самолет се разби в жилищен район на Калифорния, 15 къщи се запалиха
- ВА „Г.С. Раковски”: Специалност „Киберсигурност” с награда
- Босна и Херцеговина възнамерява да закупи хеликоптери AW-119Kx от САЩ

След като през април беше открита линия от София до Белград, от 1 юли ще има и до Загреб
Възможностите за пътувания по въздух до държавите от Западните Балкани се множат. Ако доскоро това можеше да се случи основно с прекачване през някоя западноевропейска столица, то от тази година вече има две директни линии. От 1 юли тръгват директните полети от София до Загреб на нискотарифната хърватска авиокомпания Dalmatian. За намеренията на компанията да открие полети до България стана ясно още в края на миналата година. Според сайта на компанията полетите до София през летния сезон ще са три пъти седмично – вторник, четвъртък и събота, а цените ще започват от 29.99 евро. Информацията е била потвърдена и от летище София.
Един дълъг старт
Директните полети между българската и хърватската столица бяха договорени в края на април между премиерите на двете страни Пламен Орешарски и Зоран Миланович.
Dalmatian е първата нискотарифна компания за балканската държава, която започва работа след дълга подготовка. Проектът на основателя и изпълнителен директор Желко Ромич, предлагащ консултации при стартиращи проекти в авиацията и говорител по авиационни конференции, започва през далечната 2006 г. През годините на хърватска почва не липсваше известен скептицизъм около проекта. На сайта на авиокомпанията все още няма достатъчно информация за самолетите, които ще използва. Преди време излезе информация, че тя ще ползва на лизинг самолет на датската North Flying.
Превозвачът описва себе си като "нова порода нискотарифен хибрид, основана, за да преследва растящите възможности на един развиващ се пазар на къси и дълги разстояния". Не крие и намерението си да се разгърне и при дългите презокеански полети.
Сега от началото на юли компанията съобщава през сайта си, че започва с 12 дестинации, повече от които необслужвани от други авиокомпании от хърватската столица. Компанията съобщава, че ще лети от Загреб до Хамбург, Рим, Милано, Прага, Варшава, Дюселдорф, Женева, Ларнака, Щутгарт, Цюрих, Виена и София. Пускането на полетите ще е постепенно.
Едни по-достъпни Балкани
Полетите на Dalmatian обаче ще разширят възможностите за бързо придвижване в рамките на Балканите с още една през тази година. От началото на април сръбската Air Serbia възобнови спрените си преди 15 години полети до сръбската столица Белград. Освен до София сръбският авиопревозвач започна и полети до Варна, а разгръщането му включваше още Будапеща, Варшава, Киев и Бейрут.
Полетите на Air Serbia от София до белградското летище "Никола Тесла" означават и нови възможности за връзки към дестинациите в Европа като Париж, Амстердам, Прага, Рим, Милано, Копенхаген, Стокхолм, Щутгарт, Дюселдорф, Берлин, Цюрих, Брюксел и Москва. Разрастването на сръбската компания стана възможно, след като през август базираната в Абу Даби Etihad придоби 49% от Jat Airways (превозвача на бивша Югославия). През октомври 2013 г. беше ребрандирана и от 26 октомври смени името си на Air Serbia. Сделката предвижда още арабската авиокомпания да менажира сръбската през следващите пет години. През есента на миналата година беше обявено, че Air Serbia ще започне реорганизиране на флота си като част от стратегията за експанзия, ръководена от арабския партньор.
Други публикации
Напиши коментар