Бр.ген. Иван Лалов: Качествените учения през годината повишиха значително подготовката ни

Pan.bg 15 яну 2015 | 15:32 views (5442) commentaries(15)
img Качествените учения през годината повишиха значително подготовката ни
Бр. ген. Иван Лалов, командир на 3-та авиобаза, пред сп.”Клуб КРИЛЕ”
Интервю на Николай ДИМОВ


image

- Г-н генерал, бързо ли се адаптирахте към новата длъжност като командир на единствената в страната ни изтребителна авиобаза?
- В продължение на петте години, когато бригаден генерал Цанко Стойков беше командир на 3-та авиобаза, аз бях негов заместник и за мен цялостната дейност в базата бе позната до детайли (бил съм също заместник-командир по летателната и по бойната подготовка). Дефакто встъпих в длъжността дори преди официално да бъда назначен по време на съвместната летателна тренировка „Тракийски орел 2014” (Тhracian Eagle 2014) с американските ВВС, образно казано в движение.

- Как премина настоящата година, в какви учения участвахте? С какво те допринесоха за повишаване летателната и тактическа подготовка на базата?
- Обикновено досега базата е участвала в 1-2 мащабни международни учения, но през текущата година те бяха три – „Тракийска звезда 2014” (26 май – 4 юни с изтребители F-16 от 148-то авиокрило на Националната въздушна гвардия на американския щат Минесота), „Тракийски орел 2014” (в периода 10 август до 12 септември с F-15 от 493-та летателна ескадрила на ВВС на САЩ в Европа) и ежегодното учение за работа на екипажите в среда на радиоелектронни смущения „Рамшайнгард 8” (22 септември до 3 октомври, като тази година пожелаха да участват съвместно и самолети от ВВС на Италия- 3 ударни самолети Tornado и 3 многоцелеви изтребители Eurofighter Typhoon, като с тях извършихме и съвместни полети извън рамките на учението). Изпълнихме множество мисии, като италианските пилоти останаха много доволни и изявиха желание през следващата година да направим отново съвместна летателна тренировка.
През трите учения обикновено започвахме с тактически прехвати, последвани от маневрен въздушен бой (един срещу един, един срещу двойка или двойка срещу един). Обикновено завършвахме с по-сложни комбинирани задачи (т. н. Combined air operations),,. към края на учението, когато сме натрупали повече опит, като определяме определен район, две групи с поне по две двойки състав и обект за прикриване, като всяка от двойките има поставени индивидуални задачи за изпълнение. Трябва да се отбележи и участието на екипажи с L-39, които изпълняваха въздушно визуално разузнаване. Първоначално тяхното участие не беше




предвидено в първите планиращи конференции, но командването на ВВС взе решение за тяхното участие и задачите бяха препланирани, като се включиха и мисии с L-39. Те действаха от летище Граф Игнатиево и се представиха много добре. L-39 служеха и като атакувани самолети при тактическите прехвати и маневрения въздушен бой, неща, които до сега не бяха извършвани. Това се оказа много полезно и за самите инструктори от Долна Митрополия, защото видяха в практика какво се прави в авиобазата по време на международните учения и да са наясно как да готвят курсантите и младите офицери, които летят при тях.
На практика със смяна на командването на базата и на ВВС започна да се въвежда новата концепция на генерал Радев за полагане на повече усилия за постигане на способности. До сега поради липса на ресурси, което все още е проблем, летателната подготовка целеше поддържаме едно ниво на подготовка, без да можем да го усъвършенстваме. Сега идеята е още в учебната група младите пилоти да получат на учебен самолет всички възможни подготовки, включително маневрен въздушен бой, тактически прехвати и стрелба по земни и морски цели. Така младите летци много по-бързо ще се приучат на новия за тях самолет в бойните части, което ще спести значителни средства и ресурс. И това не е нещо съвсем ново. Когато завърших военновъздушното училище, аз имах почти всички видове подготовки на L-29 – сложен пилотаж, полети в сложни МТУ, бомбомятане и стрелба с НУРС по земни цели.

image
МиГ-29 в едно от многобройните учения през 2014 г.

В много направления ученията допринасят за повишаване на летателната и тактическата подготовка (ЛТП) на българските летци. Поради споменати по-рано ограничения по ресурс и наличие на изправна авиационна техника (АТ) ние не можехме да организираме такива по-мащабни летателни тренировки само със самолети от нашите авиобази. На първо място нашият летателен състав може да изпълнява много по-различни задачи в по-реална обстановка, включително и работа в смесени групи с единен замисъл. Примерно двойка МиГ-29 с двойка F-16 и F-15 срещу примерно Су-25 и МиГ-21 и други варианти.
По време на ученията значително се повишава натренираността на ръководителите на полети. Те придобиват опит в работа в една интензивна обстановка с наситено въздушно пространство, за което се изисква една много добра подготовка за правилното разпределение на пространството с цел осигуряване безопасността на полетите при заемане на зоните и завръщане, осигуряване на действията.Същото важи и за ръководителите на полети по бойно управление, тъй като ние самостоятелно не можем да им осигурим достатъчно полети за да придобият натренираност при насочване за тактически прехвати или маневрен въздушен бой и т. н.
Това е едното направление. В логистично отношение хората в тази област са слезли вече до ниво капитан при приемане на гостите, настаняването им и осигуряването с наша техника, разбира се, където е възможно, тъй като тя не е винаги съвместима. ИТС (инженерно-технически състав), участва в някои от ученията в занятия (ръководени от американски инструктори) по извършване на подготовка за повторен полет на F-16. Това би било много полезно при т. н. Cross- border operations (бел. ред. трансгранични операции в рамките на мисията Ер полисинг”) – примерно да можем да приемем в случай на нужда на наше летище гръцки F-16, да го обезопасим и да го подготвим евентуално за повторен полет или да изчакаме пристигането на група за техническо обслужване от ВВС на Гърция. Проблем в това отношение е, че нашите хора са подготвени, но нямаме необходимото оборудване на летището. Примерно цистерни, с които може да зареждаме западни самолети или агрегати за запуск и други технически средства. Така ИТС и логистиците от базата имат необходимата подготовка, но ако на нашето летище кацне западен самолет, няма с какво да го обслужим Предполагам, че тези планове стоят някъде в МО и очакват средства за финансирането им от някоя програма на НАТО или САЩ. Работи се по подновяване на сертификата на системата за аварийно спиране, както и за удължаване на пистата в двете направление. Има придвижване и на проектите (финансирани от НАТО) за построяването на ескадрилен оперативен център за гостуващите изтребители, както и за стоянка за приемане на големи транспортни самолети.

image

- Какви бяха оценките на чуждестранните гости за екипа на вашата авиобаза?
- Оценките на всички гостуващи ВВС бяха много добри. Като се започне от приемането и осигуряване на тяхната работа на земята (разполагане на АТ, осигуряване на складови помещения, настаняване на личен състав) и на действията им във въздуха. Изключително са доволни от съвместната работа с нашия летателен състав и от възможността да летят ‘срещу’ много добре подготвени екипажи на МиГ-29 и МиГ-21. Те не са очаквали и да бъдат безпроблемно управлявани на английски език от нашите ръководители на полети и от останалите наземни пунктове за управление.

- Очаква ли се 2015 г. да бъде толкова натоварена с учения, както бе 2014 г?
- Новата 2015 г. се очертава да бъде още по-напрегната по отношение на ученията. В международен аспект ще бъдат проведени две летателни тренировки с ВВС на САЩ, предстои да се уточнят ученията с ВВС на Израел и Италия. Новото е, което ще се случи за първи път, е участието на наша двойка МиГ-29 в едноседмично учение с полските ВВС. Очакваме и техни МиГ-29 да дойдат за стрелбите в Шабла, както и потвърждение за участие на сръбските ВВС също с МиГ-29. Отделно е потвърдено и участието за стрелбите на словашките ЗРВ.
Надявам се тази година да направим не експериментални, а бойни стрелби с управляеми ракети с летци, които до сега не са стреляли. Стрелби по земни цели ще проведат и екипажи на L-39.
Ще участваме и в редица национални учения при много по-реалистичен сценарий на провеждане, както в осигуряване на други учения. Така например МиГ-29 ще се включи в летателна тренировка на транспортната авиация, нещо което направихме за първи път тази година.

image
МиГ-21 - отново на разположение в родните ВВС през 2014 г.

- Какво ще кажете по отношение на техниката – имаме ли достатъчно изправни изтребители в летателна годност и дали са ресурсно обезпечени?
- Конкретно участието на нашите изтребители в ученията през 2015 г. и ежедневната летателна подготовка са планирани на база на сега съществуващата АТ и наличен ресурс, така е не би трябвало да имаме проблем.
Извън компетенцията на базата е по-натъшното удължаване на ресурса на изтребителите ни и на двигателите. Известно е, че има предложение за намаляване на военния бюджет, а още сега МО има финансови задължения за неплатени, но извършени ремонтни дейности. Рамковото споразумение за МиГ-29 също изтича през 2015… За съжаление ограниченият ресурс няма да позволи през следващата година да готвим младите летци, както и да продължим подготовката на вече приучили се летци в по-сложни условия и видове подготовки. Така ние ще осигурим носене на бойно дежурство (БД), участието в ученията, но за съжаление не можем да увеличим бройката на летците, които ще участват в тях. А за мен това е много важно, за да се намали голямата натовареност на носещите БД, както и да осигурим приемственост. Защото тези, които носят БД са сравнително малко на брой, умората и натовареността при тях е огромна, не получават заслужените компенсации – въобще това е един много важен въпрос, по който може да се говори дълго…
Очертава се проблем с част от двигателите на МиГ-21 и не можем да въведем повече летци в строя, летящи на този самолет. Ако се осигури финансиране и възможност да се вкарат допълнително МиГ-29 в строя, то ние ще можем да приучим поне още няколко млади летци.

- Срещате ли трудности с координиране и управление на дейността в Учебна авиационна група „Георги Бенковски”, както и със съвместяване работата с групата от авиобаза Безмер?
- Винаги, когато една база е разположена на две летища, съществуват известни трудности. Разбира се, документалната и бюрократичната работа е отрицателната страна. Допълнително положението малко се усложнява сега, когато се смени ръководещияг състав на Учебната група - старият командир се пенсионира, заместник-командирът успешно се справя, но няма още назначени титуляри на основните длъжности. Но с излизането им в регистъра се надявам съвсем скоро да назначим подходящите офицери на съответните места.
Едно от предимствата, че Учебната група е в състава на базата, е, че много лесно върви планировката на ЛП в Долна Митрополия на младите летци от Граф Игнатиево, които аз искам да развивам и по-късно да преминат на Миг-21 и МиГ-29. Сега предстои ние да обучим техни инструктори да водят подготовки за маневрен въздушен бой, морска подготовка и полети нощем в сложни МТУ, след което и те ще подготвят курсанти и млади летци. Така нещата се уеднаквяват – досега инструкторите там са канализирали подготовката на курсантите предимно да излитат и кацат и образно казано „да се крепят във въздуха”.
По специална разработена програма една група от десет летци ще минат всички видове подготовки до 2016 г. на Pilatus и L-39, за да достигнат нивото на на първокласен летец – тоест да могат да летят в прости и сложни условия, да водят маневрен въздушен бой и да нанасят удари по морски земни цели. Така те много по-лесно ще се приучат на боен самолет, като необходимите летателни часове ще намалеят поне наполовина, а това води до спестяване на много средства и ресурс.
С колегите от Безмер се сработихме бързо. Съществуващите проблеми не са в ежедневната дейност, а са от друго естество, основно от липсата на добри условия при нас за настаняване. Летателният състав ползва помещения във Височинния дом, но ИТС изкара полетите през лятото в палатки до стоянката, от където действат техните Су-та. През зимния период ще са в ИКП-то. Битовите условия също не са добри, особено през зимата, когато в помещенията за спане за отопление се разчита единствено на електрически печки. За съжаление плановете за построяване на нова сградна база за настаняване на личен състав са само на хартия.
Съществуват много възможности да работим заедно с безмерци и да използваме, това, че са пребазирани тук. Примерно Су-25 да ни дават цели при отиване и връщане от задачи, а ние да ги охраняваме. Така задачи, които до сега сме изпълнявали само по време на учения, може да започнем да ги правим и в ежедневната летателна дейност. Тези идеи сме ги заложили за 2015 година.

- Какво е вашето мнение за придобиването на нов многоцелеви изтребител? Належащо ли е МиГ-29 да остане на въоръжение, когато придобием нов тип самолети?
- Наложително е придобиването на нов многоцелеви изтребител, но не за базата, а най-вече за самата държава. Защото с него ние защитаваме въздушния суверенитет на страната, осигуряваме националната сигурност и участваме в Единната система за ПВО на НАТО, тоест изпълняваме и съюзническите ангажименти. Носим голяма отговорност – 24-часово бойно дежурство седем дни в седмицата с 15- минутна готовност за излитане независимо от МТУ, включително и с кацане на запасно летище, както и работа извън въздушното пространство на България. Всичко това поставя изключително високи изисквания към ЛС, които сега със съществуващата АТ не можем да постигнем поради няколко причини. Първо – броят на изправни самолети е недостатъчен и второ, оборудването на изтребителите е такова, че ние не можем да изпълняваме всички задачи в пълен обем. Примерно, ако се наложи кацане на гражданско или чуждо летище, това може да направим само в прости условия. Така, че наличието на нова АТ е изключително и належащо. Залегналото в плановете на предишния министър на отбраната придобиване на осем изтребителя е крайно недостатъчно като количество и е съобразено само с наличните финансови ресурси. Но в никакъв случай не отговаря на поставените задачи, споменати по-горе, както и невъзможност да се подготвят достатъчно на брой летци за носене на БД и с придобити способности да използват в пълен обем възможностите на новия многофункционален изтребител. Трябва да е ясно, че процесът на придобиване на нови самолети е дълъг и само процесът до достигане на пълни оперативни способности изисква период минимум от две години и то при положение, че всеки пилот прави поне 100 часа нальот годишно. И това се отнася за летци, които имат вече необходимата подготовка и нальот. Това налага през този период да използваме и МиГ-29 за изпълнение на поетите отговорности.
Трябва да е ясно, ако искаме да носим поетите пред НАТО ангажименти, трябва да бъдат осигурени съответните необходими средства. И това не са празни изисквания, а точно описани условия. Така например, без да бъда абсолютно точен в цифрите, за да се приучи на F-16 летец с 200 часа нальот на друг изтребител са му необходими примерно 800 часа, ако е с 600 – 400, а при добра подготовка с нальот 800 часа – ‘само’ 200!

image
Част от техниците в авиобазата

- Все още ли са активни руските самолети в близост до нашето въздушно пространство и през есента на 2014 г.?
- Няма някаква закономерност в активността на руски самолети в близост до нашето въздушно пространство, нито пък във връзка с кризата между Русия и Украйна. От началото на годината имаме около 20 излитания по реални цели, основно на изток и то особено в началото на годината – февруари и март. Нашите действия са обусловени от процедурите и стандартите на НАТО да реагираме при приближаване на чужди военни самолети до нашите граници. Руските военни самолети обикновено летят над акваторията на Черно море, в международното въздушно пространство и се следят от изтребителите на съответните държави, чиито въздушни граници доближават.

- Ще успеем ли да продължим в пълен обем мисията по Ер Полисинг и през 2015 г.?
- Мисията по Ер Полисинг е най-най-важната задача поставена за изпълнение от НАТО. И тя е мисия, която е действаща, не като някои способности, които тепърва трябва да придобием и се изпълнява в цялата система на НАТО. Моята основна задача като командир на базата е на първо място е да осигуря носенето на БД по „Ер Полисинг“. Всяка останала подготовка на ЛС, дори и участието ни в международни учения, е пряко или косвено с изпълнението на тази основна задача. Така че мисията по Ер Полисинг е била и си остава приоритетна за авиобазата.

- Има ли напрежение в екипа на авиобаза Граф Игнатиево по отношение на пенсионната реформа? Има ли текучество на кадри и как би се решил този проблем?
- За съжаление съществува такова напрежение в състава в авиобазата. Когато нещата не се казват директно или няма яснота за определени решения, това води до опасение сред военнослужещите за тяхното бъдеще. Навремето подобно напрежение имаше, когато се казваше, че ще съкратим т. г. „толкова и толкова военнослужещи”, а след това следваше опровержение. Следващият етап беше „идилията” с промени в КСО. И фактите са налице – само за последните два месеца се уволниха 36 военнослужещи от авиобазата, сред които трима подготвени летци за носене на БД. И най-тревожно е, че около 20 души са от ИТС - офицери, офицерски кандидати и сержанти, техници на самолети, инженери по специалности, с много добра подготовка и опит. Това поставя под въпрос как ще се осъществява приемствеността с по-младите. Те имат знанията, но нямат опита на по-старите кадри, които обслужват АТ на старта и в еПОВР, които на практика знаят как се проявят определени откази и могат своевременно да ги установят и отстранят.
И всичко това е така, защото няма яснота. Аз като командир правя всичко възможно да убедя състава, че дори да има промени в годините за пенсии, особено по-старите кадри, ще могат да ги придобият в базата. Очертава се сериозен проблем, защото тези, които идват, им трябва време да придобият необходимия опит, докато „техникът в тях узрее”.

image
Учения и с италианските ВВС

- Какви са предизвикателствата пред базата и лично пред вас през 2015?
- Основното предизвикателство е да съхраня личния състав такъв, какъвто е, и да осигуря приемствеността, за да може базата да изпълни поставените задачи. Имайки такъв състав авиобаза Граф Игнатиево ще изпълни първостепенната задача по носене на БД по охраната на въздушното пространство на Република България и мисията по Ер Полисинг, както и в участието в международните учения.
Стремежът на командването през следващата година е да подготви летателен, инженерно-технически и друг осигуряващ състав, който да заеме овакантените места. За авиационната техника няма да говоря, защото при силно ограничено количество резервни части и средства ИТС прави почти невъзможното, с цената на много усилия и себеотдаване, самолетите да летят безопасно. От там нататък, това което зависи от ВВС и МО, като отпускане на средства за удължаване на ресурса, за ремонтни дейности и осигуряване на резервни части, не зависи от мен.
Аз като командир нямам лични предизвикателства, освен тези, които са пред базата. Командването сме притеснени от малкия нальот на летателния състав и много често оставам до края и на нощните полети, дори и да не съм планиран, за да бъда в помощ, ако се наложи.

- Какво ще пожелаете на личния състав на 3 авиобаза по случай новата 2015?
- Пожелавам традиционното – да са живи и здрави те и техните семейства! Пожелавам и изключително висок боен дух в тази сложна обстановка, в която се намираме – в условията на малък нальот, ограничени резервни части и ресурс, за да могат да съхранят в себе си желанието и амбицията да работят все така упорито и безпроблемно, както беше през текущата година.

image
По време на полети
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 15

  1. #1
    Pesimik-Tehnik 15 яну 2015, 17:18
     
    1
     
    0

    Само една дума за ВВС - БРАВО ! Тази авиация няма нищо общо със Симеоновата и Миховата. Браво на всички!

  2. #2
    Tehnik v Balchik 15 яну 2015, 22:21
     
    2
     
    0

    За по-рано си чел само по форумите,келеш.

  3. #3
    bob 16 яну 2015, 00:22
     
    0
     
    0

    Генерале, време е за пенсия на всички летци. Днешната авиация е по-малка от ОСО клубовете. Всички от бранша знаем как беше едно време, техника бол, кадри -бол, мотивация-искрена. Сега сте само "учебна цел"..а не въздушни стражи.

  4. #4
    Днешен & Днешна 16 яну 2015, 02:30
     
    0
     
    0

    Да си днешен е нещо несравнимо по-добро от някогашен (Боб на име някой си да вземем за пример). Този същият Боб може да не помни даже добре какво точно е бил. А утрешен е още по-добре. Хей, Боб (# 3), ти да не ни се завръщаш от бъдещето! На Вас ти пиша.

  5. #5
    Днешен & Днешна 16 яну 2015, 03:24
     
    0
     
    0

    Аз лично категорично не го разбирам този Боб (№ 3). Обикновено по-старите окуражават по-младите. Дядо ми така правеше и съм му признателен. Боб вероятно избива свои лични комплекси. Прави го анонимно. Не е единствен в днешното трудно за всички време. За съжаление.

  6. #6
    Позивна Дедо ви 16 яну 2015, 09:30
     
    0
     
    0

    Чест прави на командира!
    Едно от малките искрени интервюта с един истински човек. Вътре говори с болка за напускащите и за проблемите на ВВС.
    А имаше генерали дето не им пукаше двама ли напускат, 20 ли наведнъж. Браво и за мнението му за новия изтребител и за нуждата от МиГ-29. Точно попадение. Успех генерале и напред на нашите орли. Ще има оцеляване от трудната ситуация.

  7. #7
    bob 16 яну 2015, 10:20
     
    0
     
    0

    /до днешен&днешна/
    явно не си и помирисвал керосин, и си мислиш че НАТО ще ни направи модерна авиация...братушките даваха момче, даваха нови самолети, а "братята" американците само вземат...в миналото се летеше, сега само се говори. Сега летим на самолетите от "миналото" МИГ-29, а в лелеяното ти бъдеще, можем само да четем за българската авиация
    Не съм анонимен, колегите много добре знаят кой съм...доколкото разбирам от твоя nikname си от новите двуполови евроориентирани

  8. #8
    bob 16 яну 2015, 10:37
     
    0
     
    0

    до днешен&днешна

    ето младеж/ка, да видиш нивото на "миналото" и да не се задоволяваш със днешното
    https://www.ataka.tv/%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE/%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BB%D0%BE%D1%88-%D1%81%D0%BE%D0%B1%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D1%83%D0%BD%D0%B8%D1%89%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B0%D1%80%D0%BC%D0%B8%D1%8F-c7569.html

  9. #9
    Днешен & Днешна 16 яну 2015, 12:16
     
    0
     
    0

    Боб (№ 3) беше написал в оригиналния си постинг: " Днешната авиация е по-малка от ... " .

    "Днешна"-та, "авиация"-та, Боб (№ 3) !
    Виждаш ли сега, откъде идва нуждата да се употребява женски род ? А в Авиацията (българските ВВС) има не е един днешен пилот и широк кръг негови близки, които без да миришат постоянно керосина, заинтеросавани са и те също по темата. Пилоти-жени също има. По света, вече и у нас. Нали не греша, факт е ! Нека да имат и те това право и задължение, да коментират. Открит Интернет-форум е това тук. Приеми, Боб, че има днешна Авиация (български ВВС) с не един настоящ пилот и от нейно име ти се намеква нещо.

    Ps. Със сексисткото си подсъзнание, Боб, ако беше настоящ ще те отстранят много бързо от строя. Чалга в строя не бива. Има нови стандарти на мислене и поведение и те не са само по линия на НАТО. Иначе, бъди жив и здрав и не се изказвай набързо и емоционално. Финално изречение. Браво за това, което си бил, щом ще го потвърдят много хора, както сам казваш !!!

  10. #10
    Днешен & Днешна 16 яну 2015, 12:28
     
    0
     
    0

    Боб (# 3), написал си една дума на англ. ез. в твоя постинг # 7 и то грешно. Пише се "nickname", а не "nikname". Боб ти казват, а не Борис или Борил в края на краищата. Това задължава.

  11. #11
    Teraflop 16 яну 2015, 12:54
     
    0
     
    0

    Искрено ще се радвам,ако е така.

  12. #12
    bob 16 яну 2015, 13:36
     
    0
     
    0

    Днешен&днешна, явно новите стандарти приемат наличието на брой самолети колкото за една ескадрила за национална АВИАЦИЯ. А колкото до днес служещите да са живи и здрави и да дочакат пенсиите си /незнайно на колко години/ и да се изпъват "мирно" пред генералите, да ги слушат за модернизацията на армията, за новите самолети, за "приятелите" от НАТО ...и добре е че БОГ пази България, даже и от самите българи...за сега.

  13. #13
    Pesimik-Tehnik 16 яну 2015, 14:07
     
    0
     
    0

    До #2
    Tehnik v Balchik В армията съм започнал от 1983г. колега. Да не се окаже, че ти си келеш.

  14. #14
    Днешен & Днешна 16 яну 2015, 14:56
     
    0
     
    0

    До Боб (# 12).

    Първи цитат (16 Януари 2015 г., 00:22 ч.), Ранният Боб (# 3): "Генерале, време е за пенсия на всички летци ... . Днешната авиация е ... . Сега сте само "учебна цел"... . "

    Втори цитат (16 Януари 2015 г., 13:36 ч.), Еволюиралият вече Боб (# 12): "А колкото до днес служещите да са живи и здрави и да дочакат пенсиите си / незнайно на колко години / и да се ... ".

    Браво за израстването ти, Боб !!! Само скудоумието не подлежи на развитие. Просто се беше поддал на емоция и егоизъм в началото. И малко политиканство. Всеки човек е малко егоист, но трябва редовен самоконтрол, особено когато се изявяваме публично.

    Останалото (във връзка с цифрите и числата, включително досежно Авиацията и парите) е много дълбока тема. Всеки случай, бита кауза е да се мисли по-най-опростен начин, че много на брой самолети резултират автоматично в ниво на сигурност - лична, квартална, общинска, провинционална, национална, регионална, глобална. Пак ти казвам, дълга тема е това, ако искаме да бъдем достатъчно задълбочени. Боб, не се поддавай на страхове или малодушие, само защото не сме 70-те години на миналия век или не е 1990 г. понастоящем. Имам предвид конкретно филма, излъчен от съответната телевизия, към който услужливо предостави на цялата аудитория линк под формата на твоя коментар # 8 по-горе. Филмираните кадри са напълно достоверни. Дикторският текст на моменти е напълно неадекватен, изведен от съответния времеви, респ. исторически контекст. Меко казано, филмът е манипулиращ, но го изгледах няколко пъти заради достоверните и истинските кадри. Но не и заради озвучаването в по-голямата му част, което е много спорно мисля.

  15. #15
    Орле 16 яну 2015, 16:17
     
    1
     
    0

    Ние младите летци очакваме подкрепа от вас, по-старите - а то...
    Перпоръчвате ни старите времена.
    Ама те отминаха отдавна - имаше бол пари, керосин, полети - дадени са, имало е голяма авиация.
    Сега реалностите са други, тъжни. Ама това не пречи ние да се борим, за да оцелее не само ВВС, но и България.
    А вие - или бъдете с нас, или не говорете и не ни пречете. Написаното да звучи като покана за обединение. Лек ден.

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка