От мястото на събитието: Морска подготовка и експериментални стрелби на ВВС от летище Балчик – 1

Pan.bg 07 юни 2015 | 00:58 views (7302) commentaries(14)
img списание „Клуб КРИЛЕ”, Николай Димов

На 4 и 5 юни екип на списание „Клуб КРИЛЕ”, както и други медии и авиационни фотографи, бяха преки свидетели на активната дейност на част от родните ВВС, действащи от летище Балчик.
Всъщност от това чудесно и стратегическо разположено българско летище се действаще едновременно на няколко фронта – морската подготовка на летците от Безмер, Долна Митрополия и Крумово, допускане на младите летци от групата за интензивна подготовка до първи самостоятелни полети над море и експериментални стрелби по морски мишени от екипажи на Су-25 и Ми-17. След интензивните полети и стрелби на 4 юни на кратка, но вълнуваща церемония, бяха връчени нагръдните знаци „Военен пилот – Втори клас” на младите ни многоцелеви пилоти.
На всички поканени медии направиха впечатление отличната организация от страна на командването на ВВС и ентусиазма и авиационния дух, които царяха на летище Балчик. Защото, както заяви командирът на ВВС генерал-лейтенант Румен Радев пред личния състав по време на връчването на нагръдните знаци, летище Балчик не е само бетон, а място, където хиляди български летци, техници и специалисти са оставили нещо от себе си през годините на интензивна летелна дейност, целяща укрепване на бойната авиация за осигуряване надеждна охрана на българското небе.
И сега, когато нашите Военновъздушни сили изживяват едни от най-трудните моменти във вековната си история, когато на риск за оцеляване е поставена изтребителната ни авиация (положение, до което се е стигна най-вече ‘благодарение’ на безотговорното отношение на политиците), се вижда колко ефективно се ползва наличната изправна авиационна техника. Основната цел е създаване, поддържане и надграждане на способности, както и запазване на приемствеността между поколенията. Особено успешна е новата методика за подготовка на младите летци, на които след края на курса ще им са необходими само около 25 летателни часа, за да се приучат и да бъдат допуснати до бойно дежурство на МиГ-29. При стария начин на обучение са били необходими 300 часа!

През следващите месеци за осигуряване на летателна дейност и носенето на бойното дежурство в рамките на Единната система за ПВО на НАТО ще се разчита единствено на инженерно-техническия състав (ИТС) на ВВС, който по инициатива и отговорност на командването на ВВС ще удължи ресурса
на част от МиГ-21, МиГ-29 и Су-25. И това не влиза в преките задължения на този състав. ВВС отговарят за подготовка на летци и за генериране на способности. За ресурса отговарят структури от МО, подчинени на министър Ненчев. И тези неща трябва да си дойдат на мястото. В противен случай ние трябва да разчитаме на съюзниците от НАТО, но ще загубим най-важното, което притежаваме – летателен и ИТС, атака също и национално самочувствие
.


[
В поредица от няколко репортажа на сайта ще се опитаме да ви потопим в атмосферата на полетите и на дейностите на техническата стоянка и на полигона „Шабла” през тези два горещи летни дни.


image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image


image
image
image
image
image

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 14

  1. #1
    Мъкаааа 07 юни 2015, 11:27
     
    15
     
    2

    Ами то може и с 2,5 часа да ги допусне Радев, големия въпрос е какво става след това? С общо 300часа курсантски нальот и високопарни приказки за способности и колко сме велики става до време. Нашите 25 часа се равняват на техните 120, това сме го чували и затова сме на тоя хал, сега вече 25 са равни на 300. Добре вървим. С тия темпове скоро без да летим ще сме най-добрите в НАТО.

  2. #2
    Кърти миФки 07 юни 2015, 13:18
     
    0
     
    0

    "При стария начин на обучение са били необходими 300 часа! "

  3. #3
    Бошнаков 07 юни 2015, 16:30
     
    9
     
    1

    Стискам палци на Радев. Дано с неговата си упоритост и непримиримост да доведе нещата до положителен край. Място за отстъпление няма, зад нас е България.

  4. #4
    ГКС 07 юни 2015, 16:39
     
    8
     
    1

    Не съм авиатор, ама нещо ми се вижда не в ред. Щом за шофьор категория В са необходими 31 часа (учебни) практическа подготовка, нещо тези 25 летателни часа ми се виждат малко. Може и да не съм прав, но си мисля, че все пак боен пилот се ства доста по-трудничко от шофьор категория В.

  5. #5
    Леле ! 07 юни 2015, 17:41
     
    5
     
    11

    Леле, колко разбирачи, хейтъри, тролове и какви ли не кухи кратуни са се навъдили! Имам усещането, че си мислят, че може ли да си пусне компютъра и да пише на него се. превръщат в най-големите специалисти!
    Единия ми сравнява 1 час във въздуха с 1 час зад волана на автомобил.
    Друг разбирач сравнява 25 часа необходими за приучване на нов самолет, с общ нальот . Ами нали точно толкова са необходими за да изпълниш изискването за приучване, според документите(200 часа).
    Ех, какви сте ми мишоци !

  6. #6
    hristov3000 07 юни 2015, 20:05
     
    6
     
    0

    На всички, които се занимават(професионалистите) или само се интересуват от авиация (феновете) им е безпределно ясно, че тези 25 часа са крайно недостатъчни, дори и без да са отваряли компютъра или без да им се налага да са хейтъри и други разбирачи, както твърдиш... Просто хората споделят мнение - нищо повече.

  7. #7
    той 07 юни 2015, 21:07
     
    4
     
    0

    лошо.лошо.Радев,с 25 часа нальот ще трепиш хора.бог да ви пази колеги.

  8. #8
    Мъкаааа, много мъка има 07 юни 2015, 21:15
     
    5
     
    0

    Ей мишленце #5, гризкай си новите документи с които можеш да се приучиш на нов самолет с 25часа и не се меси в материя която не ти е ясна.

  9. #9
    дедо 07 юни 2015, 22:16
     
    1
     
    2

    Тези глави не са ви само за равновесие. С тези 300 часа те просто се учат да летят и достигат заветното ниво, с което могат да се научат да летят на друг тип самолет. И ако мога да използвам сравнението на маргинала от по-горе с автомобилите - научили са се 300 часа на учебната кола, а после с 25 часа ще се научат на личната. Сега ясно ли е?

  10. #10
    До № 9 - Дедо 07 юни 2015, 22:32
     
    4
     
    0

    Аха, разбрах - по-рано са били 300 часа основна подготовка (да се научат да летят) и после още 300 часа за да усвоят нов за тях тип самолет. А га цялата уйдурма става за общо 325 ч. Ами тогава, защо по-рано е било 300+300 - щото сте били по-тъпи, по неуки, по-неставащи ли или пък по-некадърни да си въведете по-късо обучение?

  11. #11
    ГКС 07 юни 2015, 22:37
     
    3
     
    0

    Е, благодаря, че знаещите ме просветиха. Ама понеже съм си маргинал (както един ме е описал), та да попитам - какво стана с IFF - а, щото гледам носите "бойното дежурство в рамките на Единната система за ПВО на НАТО". Значи вече сте с НАТО -съвместими транспондери, така ли?

  12. #12
    Хей МЪКО моя ненагледна! 07 юни 2015, 23:56
     
    3
     
    3

    МЪКОооооо знаеш незнаеш, но пишеш. Защо ли, защото потвърждаваш старата истина, че българина разбира от всичко, дори и от футбол :)
    Та по въпроса за документите, стари или нови - явно не си ги чел когато е трябвало. Та да говорим по темата -приучване на самолет, кога завършва това богоугодно дело. Явно не правиш никаква разлика между приучване(което обикновено е около 12-14 часа на съответния тип самолет) и достигащо до подготовка - маршрут на средна височина. никой не включва тук бойното използване и техника на пилотиране в зониа на малка, височина, сложен пилотаж и т.н.. Тези последните са към усъвършенстването на подготовката.
    Никой не твърди , че с 25 часа ще станат момчетата асове, но с тези 25 часа и предишен нальот от порядъка на 300-350 часа са достатъчна основа да се развиват и да се усъвършенстват.
    Мъкаааа, мъкаааа - чети документите, че документ самолет не кара, но документ от затвора вади :)

  13. #13
    Миг - 29 08 юни 2015, 19:02
     
    1
     
    0

    Боже, боже колко мъка има във ВВС!!!! Пази ги боже тия млади момчета, тия писатели и читатели на документи да не ги изтрепят с голата си амбиция да се покажат колко са велики на света с теоретичните си познания. Аман от началници с английски, с опит колкото курсантите завършили училището преди "революцията" .

  14. #14
    hristov3000 08 юни 2015, 19:44
     
    1
     
    0

    До Мъко моя:
    Като си разбирач и капацитет, защо не вземеш да напишеш едно отворено писмо до медиите и Министерството относно гледната си точка и да споделиш с тях авторитетното си мнение и челният си опит по тази тема??? С този тон на кашишки старшина не подобава на служител на ВВС, колкото и да си убеден в правотата си. Но ти си КАПАЦИТЕТ И МОЖЕШ ДА СИ ГО ПОЗВОЛИШ... Извинявай, не се сетих веднага. Може да мислиш, че другите са мишоци, но това не те прави повече специалист.

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка