Горещи новини
- ГЩ, Украйна: Напрежение в Кураховското и Покровското направление
- Бойци на ГУР повредиха руския миночистач "Олександър Обухов"
- Британското разузнаване: През септември руснаците претърпяха рекордни загуби във войната в Украйна
- ДА СИ СПОМНИМ: 11 ГОДИНИ БЕЗ КОМАНДИРА НА ГАБРОВНИЦА и АС НА ТУ-134 ДИМИТЪР МЕДАРСКИ
- ГАЛЕРИЯ - 80 ГОДИНИ ОТ ГЕРОЙСКАТА СМЪРТ НА ВЪЗДУШНИЯ АС ПЕТЪР БОЧЕВ
- Девет ключови цели: кои цели в Иран Израел може да атакува
- Вучич: „Конфликтът в Близкия изток ще улесни напредването на руснаците в Украйна“
- Британски политолог: Догодина Украйна ще започне ново контранастъпление
- Генерал-майор Нейко Ненов е удостоен посмъртно с награда за 25-ата годишнина на Бригада „Югоизточна Европа“
- На Сирски е поставена задача, на всяка цена да задържи Курск
списание „Клуб КРИЛЕ”, Николай Димов
На 4 и 5 юни екип на списание „Клуб КРИЛЕ”, както и други медии и авиационни фотографи, бяха преки свидетели на активната дейност на част от родните ВВС, действащи от летище Балчик.
Всъщност от това чудесно и стратегическо разположено българско летище се действаще едновременно на няколко фронта – морската подготовка на летците от Безмер, Долна Митрополия и Крумово, допускане на младите летци от групата за интензивна подготовка до първи самостоятелни полети над море и експериментални стрелби по морски мишени от екипажи на Су-25 и Ми-17. След интензивните полети и стрелби на 4 юни на кратка, но вълнуваща церемония, бяха връчени нагръдните знаци „Военен пилот – Втори клас” на младите ни многоцелеви пилоти.
На всички поканени медии направиха впечатление отличната организация от страна на командването на ВВС и ентусиазма и авиационния дух, които царяха на летище Балчик. Защото, както заяви командирът на ВВС генерал-лейтенант Румен Радев пред личния състав по време на връчването на нагръдните знаци, летище Балчик не е само бетон, а място, където хиляди български летци, техници и специалисти са оставили нещо от себе си през годините на интензивна летелна дейност, целяща укрепване на бойната авиация за осигуряване надеждна охрана на българското небе.
И сега, когато нашите Военновъздушни сили изживяват едни от най-трудните моменти във вековната си история, когато на риск за оцеляване е поставена изтребителната ни авиация (положение, до което се е стигна най-вече ‘благодарение’ на безотговорното отношение на политиците), се вижда колко ефективно се ползва наличната изправна авиационна техника. Основната цел е създаване, поддържане и надграждане на способности, както и запазване на приемствеността между поколенията. Особено успешна е новата методика за подготовка на младите летци, на които след края на курса ще им са необходими само около 25 летателни часа, за да се приучат и да бъдат допуснати до бойно дежурство на МиГ-29. При стария начин на обучение са били необходими 300 часа!
През следващите месеци за осигуряване на летателна дейност и носенето на бойното дежурство в рамките на Единната система за ПВО на НАТО ще се разчита единствено на инженерно-техническия състав (ИТС) на ВВС, който по инициатива и отговорност на командването на ВВС ще удължи ресурса на част от МиГ-21, МиГ-29 и Су-25. И това не влиза в преките задължения на този състав. ВВС отговарят за подготовка на летци и за генериране на способности. За ресурса отговарят структури от МО, подчинени на министър Ненчев. И тези неща трябва да си дойдат на мястото. В противен случай ние трябва да разчитаме на съюзниците от НАТО, но ще загубим най-важното, което притежаваме – летателен и ИТС, атака също и национално самочувствие.
[
В поредица от няколко репортажа на сайта ще се опитаме да ви потопим в атмосферата на полетите и на дейностите на техническата стоянка и на полигона „Шабла” през тези два горещи летни дни.
На 4 и 5 юни екип на списание „Клуб КРИЛЕ”, както и други медии и авиационни фотографи, бяха преки свидетели на активната дейност на част от родните ВВС, действащи от летище Балчик.
Всъщност от това чудесно и стратегическо разположено българско летище се действаще едновременно на няколко фронта – морската подготовка на летците от Безмер, Долна Митрополия и Крумово, допускане на младите летци от групата за интензивна подготовка до първи самостоятелни полети над море и експериментални стрелби по морски мишени от екипажи на Су-25 и Ми-17. След интензивните полети и стрелби на 4 юни на кратка, но вълнуваща церемония, бяха връчени нагръдните знаци „Военен пилот – Втори клас” на младите ни многоцелеви пилоти.
На всички поканени медии направиха впечатление отличната организация от страна на командването на ВВС и ентусиазма и авиационния дух, които царяха на летище Балчик. Защото, както заяви командирът на ВВС генерал-лейтенант Румен Радев пред личния състав по време на връчването на нагръдните знаци, летище Балчик не е само бетон, а място, където хиляди български летци, техници и специалисти са оставили нещо от себе си през годините на интензивна летелна дейност, целяща укрепване на бойната авиация за осигуряване надеждна охрана на българското небе.
И сега, когато нашите Военновъздушни сили изживяват едни от най-трудните моменти във вековната си история, когато на риск за оцеляване е поставена изтребителната ни авиация (положение, до което се е стигна най-вече ‘благодарение’ на безотговорното отношение на политиците), се вижда колко ефективно се ползва наличната изправна авиационна техника. Основната цел е създаване, поддържане и надграждане на способности, както и запазване на приемствеността между поколенията. Особено успешна е новата методика за подготовка на младите летци, на които след края на курса ще им са необходими само около 25 летателни часа, за да се приучат и да бъдат допуснати до бойно дежурство на МиГ-29. При стария начин на обучение са били необходими 300 часа!
През следващите месеци за осигуряване на летателна дейност и носенето на бойното дежурство в рамките на Единната система за ПВО на НАТО ще се разчита единствено на инженерно-техническия състав (ИТС) на ВВС, който по инициатива и отговорност на командването на ВВС ще удължи ресурса на част от МиГ-21, МиГ-29 и Су-25. И това не влиза в преките задължения на този състав. ВВС отговарят за подготовка на летци и за генериране на способности. За ресурса отговарят структури от МО, подчинени на министър Ненчев. И тези неща трябва да си дойдат на мястото. В противен случай ние трябва да разчитаме на съюзниците от НАТО, но ще загубим най-важното, което притежаваме – летателен и ИТС, атака също и национално самочувствие.
[
В поредица от няколко репортажа на сайта ще се опитаме да ви потопим в атмосферата на полетите и на дейностите на техническата стоянка и на полигона „Шабла” през тези два горещи летни дни.
Други публикации
Напиши коментар
Ами то може и с 2,5 часа да ги допусне Радев, големия въпрос е какво става след това? С общо 300часа курсантски нальот и високопарни приказки за способности и колко сме велики става до време. Нашите 25 часа се равняват на техните 120, това сме го чували и затова сме на тоя хал, сега вече 25 са равни на 300. Добре вървим. С тия темпове скоро без да летим ще сме най-добрите в НАТО.
"При стария начин на обучение са били необходими 300 часа! "
Стискам палци на Радев. Дано с неговата си упоритост и непримиримост да доведе нещата до положителен край. Място за отстъпление няма, зад нас е България.
Не съм авиатор, ама нещо ми се вижда не в ред. Щом за шофьор категория В са необходими 31 часа (учебни) практическа подготовка, нещо тези 25 летателни часа ми се виждат малко. Може и да не съм прав, но си мисля, че все пак боен пилот се ства доста по-трудничко от шофьор категория В.
Леле, колко разбирачи, хейтъри, тролове и какви ли не кухи кратуни са се навъдили! Имам усещането, че си мислят, че може ли да си пусне компютъра и да пише на него се. превръщат в най-големите специалисти!
Единия ми сравнява 1 час във въздуха с 1 час зад волана на автомобил.
Друг разбирач сравнява 25 часа необходими за приучване на нов самолет, с общ нальот . Ами нали точно толкова са необходими за да изпълниш изискването за приучване, според документите(200 часа).
Ех, какви сте ми мишоци !
На всички, които се занимават(професионалистите) или само се интересуват от авиация (феновете) им е безпределно ясно, че тези 25 часа са крайно недостатъчни, дори и без да са отваряли компютъра или без да им се налага да са хейтъри и други разбирачи, както твърдиш... Просто хората споделят мнение - нищо повече.
лошо.лошо.Радев,с 25 часа нальот ще трепиш хора.бог да ви пази колеги.
Ей мишленце #5, гризкай си новите документи с които можеш да се приучиш на нов самолет с 25часа и не се меси в материя която не ти е ясна.
Тези глави не са ви само за равновесие. С тези 300 часа те просто се учат да летят и достигат заветното ниво, с което могат да се научат да летят на друг тип самолет. И ако мога да използвам сравнението на маргинала от по-горе с автомобилите - научили са се 300 часа на учебната кола, а после с 25 часа ще се научат на личната. Сега ясно ли е?
Аха, разбрах - по-рано са били 300 часа основна подготовка (да се научат да летят) и после още 300 часа за да усвоят нов за тях тип самолет. А га цялата уйдурма става за общо 325 ч. Ами тогава, защо по-рано е било 300+300 - щото сте били по-тъпи, по неуки, по-неставащи ли или пък по-некадърни да си въведете по-късо обучение?
Е, благодаря, че знаещите ме просветиха. Ама понеже съм си маргинал (както един ме е описал), та да попитам - какво стана с IFF - а, щото гледам носите "бойното дежурство в рамките на Единната система за ПВО на НАТО". Значи вече сте с НАТО -съвместими транспондери, така ли?
МЪКОооооо знаеш незнаеш, но пишеш. Защо ли, защото потвърждаваш старата истина, че българина разбира от всичко, дори и от футбол :)
Та по въпроса за документите, стари или нови - явно не си ги чел когато е трябвало. Та да говорим по темата -приучване на самолет, кога завършва това богоугодно дело. Явно не правиш никаква разлика между приучване(което обикновено е около 12-14 часа на съответния тип самолет) и достигащо до подготовка - маршрут на средна височина. никой не включва тук бойното използване и техника на пилотиране в зониа на малка, височина, сложен пилотаж и т.н.. Тези последните са към усъвършенстването на подготовката.
Никой не твърди , че с 25 часа ще станат момчетата асове, но с тези 25 часа и предишен нальот от порядъка на 300-350 часа са достатъчна основа да се развиват и да се усъвършенстват.
Мъкаааа, мъкаааа - чети документите, че документ самолет не кара, но документ от затвора вади :)
Боже, боже колко мъка има във ВВС!!!! Пази ги боже тия млади момчета, тия писатели и читатели на документи да не ги изтрепят с голата си амбиция да се покажат колко са велики на света с теоретичните си познания. Аман от началници с английски, с опит колкото курсантите завършили училището преди "революцията" .
До Мъко моя:
Като си разбирач и капацитет, защо не вземеш да напишеш едно отворено писмо до медиите и Министерството относно гледната си точка и да споделиш с тях авторитетното си мнение и челният си опит по тази тема??? С този тон на кашишки старшина не подобава на служител на ВВС, колкото и да си убеден в правотата си. Но ти си КАПАЦИТЕТ И МОЖЕШ ДА СИ ГО ПОЗВОЛИШ... Извинявай, не се сетих веднага. Може да мислиш, че другите са мишоци, но това не те прави повече специалист.