Горещи новини
- /ВИДЕО/: МО на РФ показа кадри от освобождаването на Горнал
- Руската армия завърши разгрома на ВСУ в района на Курск: Как бойците освободиха региона /ВИДЕО/
- При взрив в пристанище в Южен Иран загинаха четирима души, 516 са ранени /ВИДЕО/
- САЩ намаляват подкрепата за киберсигурност за Украйна
- Три бургаски пристанища получиха престижнното еко отличие "Син флаг"
- Отборът на 61-ва Стрямска механизирана бригада е победител в шампионата по тактическа стрелба в динамични условия на Сухопътните войски
- В 61-ва Стрямска механизирана бригада се проведе заключителния етап от подготовката на ученици от клуб „Приятели на армията“
- Семинар за разпознаване и предотвратяване на заплахи, насочени към военни обекти, организира Служба „Военна полиция“
- Министърът на отбраната Атанас Запрянов и посланикът на Словения Н. Пр. Наташа Бергел обсъдиха възможностите за сътрудничество в областта на отбраната
- Министърът на отбраната Атанас Запрянов и председателят на Софийски форум за сигурност Йордан Божилов подписаха Меморандум за сътрудничество

Инженерите са завършили сглобяването на вторият от трите основни модули на космическият кораб 'Орион', който ще направи първи полет в космоса още през есента на тази година.
Новият космически кораб на НАСА 'Орион' е предназначен за далечни полети в Слънчевата система. Той ще може да лети много по далече от КК Аполо, който до сега остава рекордьор по отдалечени полети с хора на борда.
В момента на монтажно-изпитателния комплекс в Космическия център Кенеди е завършено сглобяването на служебния модул на КК 'Орион' и е започнато монтирането на обтекателите, които ще го защитават по време на спускането. Процеса на сглобяване не е бил лесен. В частност, за да се сведе до минимум количеството на механически съединения, които имат повишен риск за нарушаване на херметичноста, по време на служебния модул на 'Орион' се използват над 260 отделни заваръчни шева със сложна геометрия. Качеството на всеки един от тези шевове много прецизно се контролира с помощта на ренген.
КК 'Орион' се състои от три модула с обща стартова маса почти 17тона: - система за аварийно прекъсване на старта, служебен модул и обитаем модул. Първите два компонента са готови, остава най-сложната част - обитаемият модул. В продължение на следващите три месеца на обитаемият модул ще бъде монтирана топлозащитата - най-голямата в историята на пилотираната космонавтика за кораби от този тип.
Следва да се отбележи, че текущият служебен модул няма всички възможности на бъдещата серийна версия. Тъй като първият 4 часов полет ще бъде безпилотен, то на модулът няма да бъдат монтирани някои от системите за животоподдържане Служебния модул ще бъде изпитан на здравина, а също така ще осигури всичко необходимо за изпитателния полет и проверка на работоспособността на системите за прекъсване на старта и обитаемия модул.
В рамките на първият изпитателен полет, който е запланиран за септември 2014, КК 'Орион' ще се отдалечи от Земята на разстояние около 5800 км - това е 15 пъти по далече от орбитата на МКС. В рамките на този полет, 'Орион' ще навлезе в атмосферата на Земята с рекордно висока скорост – 32190 км/ч и неговият топлозащитен екран трябва да издържи нагряване от температури над 2000С. С подобни натоварвания досега не се е сблъсквал нито един космически кораб - подобни натоварвания са изпитвали само корабите Аполо при завръщане от Луната.
http://www.spacenewsbg.com/
Други публикации
Напиши коментар
"С подобни натоварвания досега не се е сблъсквал нито един космически кораб - подобни натоварвания са изпитвали само корабите Аполо при завръщане от Луната."
Това изречение има нужда от малко редакция. Корабите Аполо не са ли космически кораби?