САЩ изграждат космическа система за откриване на хиперзвукови летателни апарати

Pan.bg 20 яну 2022 | 15:26 views (747) commentaries(0)
Pan.bg
Американската агенция за космически разработки (U.S. Space Development Agency) SDA планира да разположи 144 транспортни (комуникационни или space transport layer) сателити и 28 сателита за проследяване в ниска околоземна орбита (НОО) до 2024 г. (pan.bg - transport layer е експериментална военна спътникова групировка, създадена от SDA, която ще служи като основа на NDSA (National Defense Space Architecture), свързвайки различни сателити един с друг и с войските). Те са предназначени да откриват маневрени хиперзвукови планиращи апарати (ХПА) по време на техния полет. Говорейки на форума на Космическите сили „Шрайвър“ на Аерокосмическия институт „Мичъл“, ръководителят на агенцията Дерек Търнър казал, че сателитите в НОО ще създадат проследяващ слой, който може да открива хиперзвукови заплахи по техните термични сигнатури в глобален мащаб. Сателитите в ниска околоземна орбита могат да открият тези слаби топлинни сигнатури по-добре от спътниците на по-високи орбити. Освен това, ако няколко спътника провеждат едновременно проследяване, много по-точно може да се определи геометричната точка на хиперзвуковата заплаха. Следващата стъпка, която ще се осъществи почти в реално време, е транспортните (комуникационните) спътници да предават данни от проследяващите спътници към Обединения център за управление за активиране на системата за противоракетна отбрана. Проследяващите сателити ще взаимодействат директно с комуникационните спътници по лазерно-оптични комуникационни канали, които позволяват бързо да се прехвърлят големи количества данни. По думите му до септември 2024 г. се планира изстрелването на 144 спътника на ниво комуникация, което ще доведе до създаването на първоначален боеспособен сателитен потенциал с формиране на мрежа за откриване от Космоса. През 2024 или 2025 г. ще бъдат изстреляни 28 спътника за проследяване, което ще доведе до глобално покритие, добавил Търнър. На илюстрацията е показана ракета-носител Falcon 9 извеждаща 49 сателита Starlink в орбита от стартовата площадка LC-39A в Космическия център „Кенеди“, Флорида на 6 януари 2022 г.
Л. Дойчинов