Летци-изтребители, спокойно, работата ви засега е в безопасност!

Pan.bg 14 сеп 2020 | 19:49 views (784) commentaries(1)
img
pan.bg
Преди няколко седмици, след като алгоритъм на изкуствен интелект победи човек-пилот в симулирана въздушна битка между самолети F-16, директорът на Пентагона по научноизследователската и инженерната модернизация Марк Луис заяви на пресконференция в четвъртък 10.09, че е по-вероятно изкуственият интелект (ИИ) да се обедини с военните пилоти, а не да ги замени. „Не виждам пилотите-хора да бъдат изведени от строя, виждам как те се усъвършенстват, разбира се, нямам предвид физически, но виждам как тяхната работа, тяхната ефективност се увеличава чрез сътрудничеството със системите за ИИ“, каза Луис. Изпитанията на AlphaDogfight през август отбелязаха финала на състезанието AI air combat на изследователската агенция на Пентагона. Тогава печално известният алгоритъм, разработен от Heron Systems, лесно победи летеца-изтребител във всичките пет "рунда", с което завърши едногодишното състезание, организирано от Агенцията за перспективни изследователски проекти в областта на отбраната DARPA (то се наблюдава от Марк Луис и подчиненият му отдел). "Ключовият извод от този проект беше, че системата за ИИ работи толкова добре, защото не се занимава толкова със самосъхранението си, а с готовност да прави неща, които човекът пилот не би направил. И това е предимството на ИИ", каза Луис. "Мисля, че рационалният отговор е да се комбинира изкуственият интелект с хората в най-добрата комбинация от двете. Така че съм почти сигурен, че и в бъдеще ще има пилоти-хора." Изпитанията на AlphaDogfight бяха подмножество на програмата Air Combat Evolution (ACE), която е едно от малкото усилия на DARPA да изследва синтезът човек-машина, заяви говорителят на агенцията Джаред Адамс в свой имейл. ACE използва съвместна въздушна битка човек-машина, за да увеличи доверието в бойната автономност, а целта е битката да се разшири до по-сложни сценарии за много самолети, за да се проправи път за живи експерименти на ниво кампания. През фискалната 2023 г. ще бъдат проведени първата поредица от тестове за период от една година с използване на тактически изтребители (в момента това е учебно-бойният самолет L-39) с пилоти на борда (от съображения за безопасност, за да се помогне в случай на възникване на проблеми). На тези пилоти ще бъдат дадени „по-високи задачи за когнитивно управление на боевете, докато самолетите им летят във въздушната битка“. В това време сензорите ще измерват пилотското внимание, стреса




и увереността в ИИ, каза Адамс. DARPA предвижда, че един човек-пилот, изпълняващ функциите на командир на мисия в пилотиран самолет, ще организира множество автономни безпилотни платформи, като всички те ще бъдат задействани по индивидуална тактика. В крайна сметка ACE ще предостави тази възможност. „По този начин ACE се стреми да създаде йерархична структура за автономия, при която когнитивните функции на по-високо ниво (например разработване на цялостна стратегия за взаимодействие, избор и определяне на приоритетните цели, определяне на най-доброто оръжие или ефект и т.н.) могат да бъдат изпълнявани от човека, докато функциите от по-ниско ниво (т.е. подробностите за маньовъра на самолета и тактиката на взаимодействие) са оставени на автономната система“, каза Адамс.„За да е възможно това, пилотът трябва да може да се довери на автономната система за водене на сложна битка в сценарии като въздушен бой в зоната на видимост, преди да премине към битка извън зрителния обхват“, каза той. Обявявайки бъдещите изпитания с тактически самолети в сряда 09.09, американският министър на отбраната Марк Еспер заяви: "Ролята на ИИ в битката е да подкрепя вземащите решенията, а не да ги замества. Ние виждаме ИИ като инструмент за освобождаване на ресурси, време и работна сила, така че нашите хора да могат да се съсредоточат върху задачи с по-висок приоритет и да стигнат до точката за вземане на решение, било то в лабораторията или на бойното поле, по-бързо и по-точно от конкуренцията." Но Еспер предупреди, че и Русия, и Китай се занимават със създаването на напълно автономни системи, и направи разлика между тях и това, което той определи като етично ориентиран подход на американската армия към ИИ. "В момента китайските производители на оръжия продават автономни безпилотни летателни апарати, за които твърдят, че могат да нанесат смъртоносни точкови удари. Междувременно китайското правителство налага разработката на стелт-безпилотни апарати от следващо поколение, които също така подготвят за износ на международния пазар", каза шефът на Пентагона.
Л. Дойчинов
По информация на https://www.defensenews.com
Снимка: https://www.dvidshub.net
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    volxov5 15 сеп 2020, 08:58
     
    0
     
    5

    защото не се занимава толкова със самосъхранението си


    ``спокойно, работата ви засега е в безопасност``

    Това е добре.

    Значи са без Работа.

    Както преди,пилот на парад,да тръгва с ляв крак и лява ръка``

    p.s

    Пак се стига до нас.
    Трябва да се каже на техниците,какво се иска от самолета и да го подготвят.

    При разбор на полетите
    Остават ,МТО служба,Медицинска заради техниците и останалите.
    Вътрешният Гарадок с пилотите в пенция.
    Добро начало.

    p.s.1

    Кога ще дойдат Еф ките с Viber ,,,,вибраторите

    ??????

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка