Горещи новини
- В Пентагона увериха, че американските военни кораби ще продължат да навлизат в Черно море
- Американските военноморски сили търсят алтернатива на GPS
- ПАТРИОТИЗЪМ: НАМЕРИХА ПАМЕТНАТА ПЛОЧА НА ЛЕТЕЦА ЕВГЕНИ МЛАДЕНОВ, ЗАГИНАЛ С МИГ-21
- /СНИМКА/: Американски сенатор поздрави ВВС САЩ със снимка на руския Су-34
- Турският лидер обсъди с генералния секретар на НАТО Русия и Украйна, и другите горещи точки
- В САЩ не изключиха увеличаване на броя на своите военни в Украйна
- Зеленски заяви, че е обсъдил с Макрон членството на Украйна в ЕС и НАТО
- /ВИДЕО/: Каква е разликата между десанта на САЩ и въздушно-десантните сили на Русия
- Видео: Изпитание на противопожарната система на самолета-амфибия AG600
- /СНИМКИ/: Полетите на първата руска летяща кола "Циклокар" ще започнат през 2022 година

pan.bg
Самолетът бе обозначаван по различен начин - F-22 и F / A-22 - преди официално да влезе в експлоатация през декември 2005 г. като F-22A. Изтребителят е проектиран като тежък реактивен самолет от висок клас изключително за мисии за превъзходство във въздуха, като пряк наследник на F-4E Phantom II и F-15C Eagle от съответното трето и четвърто поколение. Влизането му в експлоатация е добре дошло допълнение към парка, поради продължаващите съмнения относно способността на F-15 да издържа на възникващите заплахи от висококласните руски самолети от четвърто поколение, като Су-27, Су-30 и МиГ- 31, а проучванията на Су-27, проведени от американски експерти след разпадането на Съветския съюз, потвърдиха много от най-лошите им опасения, че този самолет е по-добър от F-15. Разработването на F-22 започва през 70-те години на миналия век, по същото време, когато Су-27 направи първия си полет. Американският изтребител е проектиран преди всичко като противодействие на напредничавите съветски бойни самолети. Крахът на Съветския съюз гарантира, че Raptor ще бъде в собствената си "лига сред изтребителите", с модернизацията на Су-27 и отмяната на трите основни програми за нови тежки самолети с високо качество - МиГ-31М, Су-47 и МиГ 1.44 (pan.bg - опитно-експериментален руски прототип на изтребител от 5-то поколение), всички от които бяха съперници на F-22. F-22 беше ценен за своите усъвършенствани стелт- възможности, а неговото радарно напречно сечение (ефективна отразяваща повърхност) все още се смята за най-ниско сред пилотираните бойни самолети в света. Двигателите F119 бяха и най-мощните в света за самолет, проектиран за въздушен бой, където преди това съветските двигатели Д-30Ф6 (МиГ-31) и АЛ-31Ф (Су-27) заемаха съответно първо и второ място. Raptor е вторият изтребител в света, който използва двумерен вектор на тягата след руския Су-30. Управлението на вектора на тягата се използва за подобряване на маневреността, а F-22 си остава единственият западен изтребител, оборудван с такава система. Този самолет стана и вторият в света, оборудван с радар с активна фазирана решетка след японския F-2 поколение 4+ (японският самолет е въведен в експлоатация през 2002 г.). Това направи революция в ситуационната му осведоменост по отношение на "по-възрастните" изтребители и направи радара му много по-труден за заглушаване. Въпреки превъзходните си бойни възможности, в Raptor има няколко ключови дизайнерски недостатъка.
Л. Дойчинов
По информация на https://fighterjetsworld.com
loading...
Други публикации
Напиши коментар