Американската армия използва автономни дронове за логистична поддръжка на войските

Pan.bg 21 яну 2021 | 23:26 views (597) commentaries(0)
img
pan.bg
Според информация, публикувана на уебсайта за федералните договори Beta.Sam.Gov на 13 януари, американската армия използва индустриални безпилотни летателни апарати, които могат да доставят припаси за бойните групи на пехотните бригади на място. Преди около две години Управлението за развитие и интеграция на възможностите за устойчиво развитие на командването Army Futures и отделът за развитие и интеграция на морската пехота започнаха сериозно да обмислят концепция, наречена "Съвместна тактическа автономна система за снабдяване по въздуха" (Joint tactical autonomous air supply system, JTAARS), с надеждата да постигнат такава възможност. Документът за развитие беше подписан три години по-късно. През 2018 г. концепцията JTAARS бе включена в оценъчния списък за Съвместна локална бойна оценка в Графенвер, Германия. Системата за обслужване се планира да бъде въведена в експлоатация до 2026 г. Дронът вече трябва да е технологично усъвършенстван, за да демонстрира способност, да тежи по-малко от 1300 фунта (589 кг) - и да може да носи до 800 фунта (362 кг) товар на бойното поле, за да осигури органична бойна поддръжка на бойните действия на пехотните бригади. RFI (Request For Information) се казва, че безпилотният апарат трябва да работи в радиус от 110 мили денем и нощем и при лоши метеорологични условия, както и да се свързва с настоящи и бъдещи системи за тактическо управление. Пакетът трябва да отнема до 15 минути, за да може да се подготви за изпращане, а двама до четирима войници трябва да могат да го вдигнат от транспортния, се казва в RFI. Това означава, че системата трябва да е лека и лесна за използване, обяснява документът. В документа се добавя, че безпилотният апарат трябва автоматично да се стартира, да се движи в условия без използване на GPS, да пусне товара, да се приземи и да се върне в началната точка. RFI обяснява, че системата трябва също така да може да избягва препятствия и независимо да избира оптималните траектории на полета и местата за кацане. Според RFI, периодът между мисиите трябва да бъде минимален, а системата трябва да бъде модулна и отворена за интегриране на различни полезни товари и необходимия софтуер, но също така трябва да бъде защитена от кибератаки. Армията и морската пехота работят по концепцията за автономно снабдяване повече от
десетилетие. Може би най-известна е оценката на безпилотния хеликоптер K-MAX на Lockheed Martin (на снимката), който може да превозва товари на въже. Два самолета са били оценявани в продължение на няколко години в Афганистан, започвайки в края на 2011 г ., но един самолет се е разбил. Службите завършиха оперативната оценка, но не използваха допълнителни възможности. Докато армията се е съсредоточила върху роботизираните конвои за снабдяване по сушата - включително развивайки способността "лидер- последовател" - автономното снабдяване се очаква да се осъществи във въздуха, преди наземните системи да осигурят поддръжката поради повишената сложност на навигацията по непредсказуемия терен и препятствията на сушата. И тъй като търговските сектори като Amazon и Google продължават да инвестират в пазара за доставка на безпилотни летателни апарати, системите, проектирани за тази задача, ще станат по-надеждни, по-функционални и по-евтини, което вероятно ще бъде от полза за американската армия. Очаква се този пазар да струва близо 29 милиарда долара до края на 2020-те години.
Л. Дойчинов
По информация на https://www.defensenews.com/land
Снимка: https://www.pinterest.com
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка