Горещи новини
- Британско разузнаване: Русия увеличава използването на касетъчни бомби РБК-500
- Още по темата: Артилеристи от 2-ра тунджанска механизирана бригада проведоха съвместно учение с американци на учебен полигон „Ново село”
- Пловдивски полицаи преминаха курс за повишаване на професионалните умения за безопасно управление на автомобили в екстремни условия
- Трима души, загубили се в планината, са спасени при съвместни действия на полицаи и горски служители, със съдействието на община Сърница
- Reuters: Хенри Кисинджър почина на 100-годишна възраст
- Бербок: изчезването на Украйна от фокуса на общественото мнение е фатално
- Хусите позволиха на членовете на екипажа на Galaxy Leader да поговорят със семействата си
- В Северна Корея за първи път от 67 години хора на избори гласуваха с "не"
- В американския конгрес заявиха, че в администрацията на САЩ няма план за Украйна
- ТАСС: Самолетът на Лавров е пристигнал в Скопие през Гърция, а не през България, заради Захарова
Каква е истината коментира Pan.bg.
Припомняме че всички "Кугър"-и (от общо 12) са закупени и оборудвани с противообледенителна система на винта. Това оповестиха и специално за "КРИЛЕ" от авиобаза "Крумово" току що.
СИСТЕМАТА НЕ РАБОТИ В МОМЕНТА ЗАРАДИ ЛИПСА НА РАМКОВО СПОРАЗУМЕНИЕ за поддръжка на вертолетите "Кугър". Едно такова рамково споразумение би трябвало да включва доставки на резервни части, консумативи, технически бюлетини и ремонти, обучение, както и извършване на инспекции и генерални ремонти и калибриране на апаратура. За сключването на рамково споразумение за поддръжка на вертолетите "Кугар" би трябвало да се проведе прозрачен търг по Закона за обществени поръчки, а не специална обществена поръчка, какъвто бе случаят с "Аления Аеронаутика". ПРОБЛЕМЪТ Е В ТОВА, ЧЕ ВСЕ ОЩЕ НЕ СА ЗАКУПЕНИ НОВИ КАБЕЛИ ЗА СИСТЕМАТА, КОИТО СА РЕСУРСНИ.Провеждането на прозрачен търг за Рамково споразумение за поддръжка на вертолетите "Кугър" е задължение на Министерството на отбраната, респективно дирекция "Инвестиции в отбраната", а не на ВВС на България. За съжаление провеждането на този търг се забави вече почти година и половина. Запознати твърдят, че забавянето е в полза на частна българска фирма от Пловдив, която планира да получи сертификати и лицензи от френската Eurocopter за извършване на инспекции на вертолетите "Кугър" в България и за целта и е необходимо време. Нима обаче забавянето и отлагането на един търг във времето трябва да поставя на изпитание толкова много хора днес?
Истината е, че и от началото на 2012 г. летят само 3 (от общо 12) "Кугър"-а - борд 701, борд 703 и борд 712. А не както по БТВ оповестиха 5 броя.
Останалите, без борд 705 който има големи проблеми, чакат също 500 часови регламентни прегледи.
Сделката с френската компания "Еврокоптър" бе сключена през януари 2005 г. в София за закупуване на 12 нови военнотранспортни хеликоптера S 532AL Cougar Mk.I. Първата от 12-те машини AS 532AL е предадена на българските ВВС през август 2006 г, а последната – през ноември 2010 г. Скъпоструващата сделка е на обща стойност 358 млн.евро.
Бордни номера от 701 до 712, базирани в авиобаза Крумово.
Екипът на Pan.bg се разграничава от публикуваните в пресата твърдения, че скъпоструващите вертолети не са оборудвани докрай с необходимите системи, защото върху експертите е бил упражнен политически натиск. Ние подкрепяме ВВС на България и тяхното ръководство и поздравяваме бригаден генерал Златко Златев и полковник Евгени Белкинов за проявеното мъжество и доблест при помагането на бедстващото население от с. Бисер.
Ето и информацията от БТВ относно хеликоптерите:
Към бедстващото село са тръгнали и пет военни хеликоптера „Кугър”. Пред медиите обаче премиерът Бойко Борисов съобщи, че хеликоптерите не са пригодени да работят зимни условия, защото нямат системи против обледеняване и рискът да паднат е много голям. Това затруднява мисията им. Премиерът, който пътува към бедствието добави: „Щяхме да паднем и ние”.
Борисов обясни, че пилотите на хеликоптерите са поели с риск за живота си.
Машините могат да летят на не повече от 60 метра и то с бавна скорост. Борисов обясни, че с хеликоптерите стават за пустинята и лятото да се пътува до морето с тях, а цената им е над половин милиард (хеликоптерите "Кугър" бяха закупени по програма за модернизация на армията от правителството на НДСВ, когато военен министър бе Николай Свинаров, кабинетът "Станишев" имаше ангажимент за доизплащането на сделката - бел.ред.).
До този момент във военновъздушните сили е подадена информация за бедстващи хора в селата Стойково, Родопи и Бисер. В спаителната операция ще се включи и транспортният хеликоптер МИ 17, който военните използват често за спасителни операции при бедствия.
Все още не е ясно колко време ще отнеме спасителната операция по въздух, защото заради лошото време само пътят на хеликоптерите от Пловдив до Харманли отнема 40 минути.
loading...
Други публикации
Напиши коментар
Успех на Крумово в това наистина лошо време Дано да помогнат
Да ви информирам, че в момента летят 5 вретолета Кугър!
И добавка...как един път борисов не каза БРАВО на тези хора, които спасиха човешки животи, а само глупости............отвратен съм, честно...
Бъди търпелив!Утре ще купи пържолки!
Пържолки за стария и вечно гладен политически пес Аню Ньойски!!!
Как пък в един форум, където пишат нормални хора не срещнах 1/един/ положителен коментар за нашето премиерско недоразумение на природата? Неговият потоп от безотговорност потопи цялата държава.
На 6 август 2007 г. по аналогичен начин беше потопено градчето Цар Калоян. Тогава загинаха осем души, след като се скъса стената на микроязовир.
Колко дежа-вюта трябва да имаме, за да се промени нещо?!!
Ами изхода е ясен. Остава народът да си намери водач, или сам да си бъде водач...