Руските "Су-24М2"

Pan.bg 18 мар 2012 | 08:13 views (3500) commentaries(0)
img
/aeronews.alle.bg/


Су-24М2В Русия често има обвинения, че закъснява модернизацията на фронтовите бомбардировачи "Су-24М". Тя беше обявена още през 2000 година и от тогава около нея има проблеми. В този период след 2000 година ВВС на Русия загубиха по различни причини 16 самолета от този тип. За съжаление имаше и катастрофи с човешки жертви.

Първите модернизирани "Су-24М2" постъпват в Липецк през 1999 година. Работата по новата инерциална система и модернизация на бордовото оборудване се правят от компанията "Гефест и Т" от Жуковски.


На самолетите вместо БЦВМ "Орбита-10" се поставя новия бордови компютър "СВП-24", приемник за спътникова свърза ГЛОНАСС/NAVSTAR, колиматорен индикатор "КАИ-24" и монитор "ОР-4ТМ". Обновен е боекомплекта на машината с нови управляеми и неуправляеми оръжия по наземни цели. Доработката е извършена в "НАПО В.П. Чкалов". До 2002 година ВВС на Русия получават общо 7 самолета и 7 самолета получават ВВС на Алжир.

Виждайки добрия пазар в чужбина АХК "Сухой" и НИИРЭК, започват своя разработка за модернизация. Старият монитор на РЛС е заменен с нов "ИТ-23М", нова жироинерциална система вместо СКВ и малогабаритна инерциална система "МИС-П", приемник за спътникова навигация "А-737" и колиматорен индикатор "ИЛС-31 (като на Су-27СМ)" вместо ППВ. Прототипът излита през 2001 година. За първи път самолетът е показан на изложението МАКС 2003. Последва дълъг период на развитие на разработката, през който са добавени цветни дисплеи от "Су-27СМ", монтиран е бордови компютър и са добавени нови системи разработвани за "Су-34". През 2007 година стартира модернизацията на самолетите на ВВС на Алжир. Едновременно с нея се провежда и модернизация на руските ВВС. На 7 декември 2007 година в Липец пристигат първите две машини от новата спецификация. В края на месеца 4 самолета пристигат в 302-ри бомбардировъчен полк от 93-та дивизия на 11-та въздушна армия в Переяславка.

По план е трябвало да бъдат модернизирани 12 машини, но заводът производител е зает с алжирските машини и това е невъзможно. През 2008 и 2009 година продължават да постъпват машини. Модернизирани са общо около 30 самолета, като 6 от тях са в Липецк и 24 в полка в Переяславка. През 2010 година е взето решение полкът в Переяславка да се закрие и всичките 24 "Су-24М2" машините да бъдат прехвърлени в авиобаза Хурба.

Стартира нова програма на модернизация, която трябва да доведе "Су-24" до нивото на "Су-34". За съжаление програмата върви вяло. Новата модификация "Су-24М3" се забавя. Причината е в огромния брои поръчки за модернизация от чужбина. Самолети получат освен Алжир, Либия около 4 броя, Сирия най-малко 12, а може би и други страни.

Коментар:


След предаването на последните самолети от 24 броя за Переяславка през декември 2009 година се появиха слухове за втори договор със срок три години от 2010 до 2012 година за 24 самолета "Су-24М3". До момента няма достоверна информация, че съществува такъв договор. – Още за Су-24

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка