Горещи новини
- Мерц: Иран никога не трябва да се сдобива с ядрени оръжия
- При атака на ВС на РФ е поразен офис на Boeing в Киев: Украйна заяви - „Русия атакува американския бизнес“ /СНИМКИ/
- При атака с дрон в Татарстан един човек загина, 13 са ранени
- Израелските отбранителни сили опровергават твърденията на Иран за унищожаването на F-35
- /ВИДЕО/: ВВС на Израел отново атакуват Техеран
- Израел не изключва убийството на аятолах Али Хаменей
- Axios: Израел призовава САЩ да влязат във война с Иран
- Американски политици от Демократическата партия са простреляни, двама са убити
- 100 души са убити при нападение над нигерийско село
- /СНИМКА/: Иран атакува рускоезично предградие на Тел Авив, съобщават за жертви

Заради ремонт на авиобаза Авиано (Италия) почти целият летателен състав се премества за един месец на родното летище.
По време на учението ще участват с летателна техника всички български авиобази.
Ето и новината от БТВ.
БТВ
Сцени като от филма „Топ Гън” ще „разцепят” небето над Пловдив през следващия месец. Българските асове от изтребителната база в Граф Игнатиево се подготвят за въздушни боеве срещу американския Ф-16, които могат да се видят само в киното.
Граф Игнатиево става арена на въздушни схватки през следващия месец. Пребазирането на част от авиобаза „Авиано” ще започне още в края на март, а през април за съвместни тренировъчни полети пристигат и високотехнологичните изтребителите. От Италия ще дойдат безпрецедентно за новата ни история число военен персонал и техника на съюзническа армия.
Въздушните тренировки ще се проведат на фона на заявката на военния министър за покупката на „нови” изтребители. Преди ден в Кюстендил Аню Ангелов заяви, че се обмисля закупуването на осем самолета втора употреба. Добави, че ведомството му е получило изгодни оферти. Конкурсът ще стартира следващата година, за която ще бъде отделен по-голям бюджет за въоръжените сили.
Евентуалното купуване на нови изтребители не е обвързано директно с отпадането от въоръжение на ветерата от Студената война - МиГ 21, но от следващата година България ще остане с ескадрила изтребители по-малко. Дори и да се стигне до покупка на нови самолети, те ще влязат в употреба след 2015 г.

Обучението, което ще се проведе, е съвместна тренировка с военновъздушните сили на САЩ в Европа и е планирано от миналата година. Няма връзка със сегашните събития от Близкия изток, обясни командирът на трета авиобаза в Граф Игнатиево ген. Цанко Стойков.
Българските пилоти на МиГ-29 ще бъдат тествани срещу американските Ф-16 от Авиано. Проверката ще представлява маневрен въздушен бой по двойки. Стойков добави, че ще се тренират нови тактики в подобни битки, тъй като компонентите на самите самолети са познати добре на пилотите.
С това учение българската изтребителна авиация възстановява отдавна загубена подготовка. Някои от елементите в предстоящите съвместни полети не са изпълнявани в България от близо 10 години. Част от упражненията пък са толкова натоварващи, че летците действат буквално на предела на човешките възможности.
„Това е най-ценната подготовка за един летец, истинска изтребителска подготовка. Всеки въздушен боец се стреми към подобни упражнения, защото те са като венец на усилията му. Подготовката е и като езотерично познание - няма как да го получиш, ако не ти го дадат, и то с желание”, казва зам.-командирът на трета авиобаза полковник Димитър Петров.
Той обяснява, че тренировките са нужни, защото никога не може да се разчита на 100%, че една ракета ще порази цел на 120 км. „Срещу тази ракета има човек в самолета и той ще направи всичко възможно да оцелее. Би могъл да я излъже, а когато го направи ще излъже и втората и третата. Тогава битката става между двамата пилоти”.
При маневрения въздушен бой всеки самолет се старае с поредица от изненадващи маневри да унищожи другия. Още с вертикалното излитане на изтребителите в кабината се създава претоварване от 4,5 G - това означава, че тялото става четири пъти по-тежко. При някои задачи претоварването в самолета може да достигне 9 G. Така в кабината 80-килограмов човек ще усети тежест върху тялото си от 720 килограма.
Въпреки атрактивния си характер, съвместните българо-американски полети не са с цел демонстрация и ще минат без авиофенове. Всичко това се прави, за да се подобри подготовката на летците по охрана на въздушното пространство. От приемането на България в НАТО изтребителната база не е прекъсвала денонощното бойно дежурство по охрана на въздушния суверенитет на Алианса.
Други публикации
Напиши коментар
Част Първа от рекламната кампания: Нашите ще признаят , че Фъ16 е с божествен произход и ги е смачкал 100 от 100, макар всеки третокласник да знае, че в маневрения въздушен бой дори с арабин в кабината МиГ-а ще бройка победи до безкрай.
Дано нашите момчета запазят достойнството си , заобиколят политическата препоръка да не си дават много зор и дано след тренировките отново обвият в мъгла и секретност резултатите , както се прави когато фъ-тата падат, т.е. винаги досега!
здравейте, имам един може би глупав въпрос - това "шоу" достъпно ли ще е за зрители, в смисъл в определен ден и час да отидеш еди - къде си и да гледаш?
Привет. Не. Може би ще има открит ден за журналисти.
Но ако отидеш в село Граф Игнатиево предполагам ще видиш как прелитат ниско над теб.
Защо никой не споменава миг 21? Има една малка групичка , която все още се справя прекрасно и с тази машина. Участваха в миналогодишните, ще участват и в тази тренировка!
като фен на авиацията ще ми е много интересно, а чисто като българин се притеснявам колко бройки ли имаме дето да могат да литнат ! Айде късмет на нашите !
някакви празнодумия за третокласници. всеки може да полети, но не всеки може да се бие. първото и най-важното е опитът, нальотът. нещо, което лошите чичковци с Ф-16 имат в пъти повече.
на теория всички българи са отлични политици и футболисти във форума. на практика не можем да се класираме на европейско и се вижда на какъв хал сме.
НЯМА да се допускат зрители,хората са на работа,това е учение,не авиошоу както на всички би ни се иска.
Надяваме се да можем после поне да видим някакви снимки! През последните няколко дни са някъде в района на с.Стряма,Пловдивско/по данни на наш приятел,който работи там и ги гледа по цял ден/:))),може би до пребазирането на противника ще тренират упорито!
Колкото до боеспособността на НАШИТЕ - вярвам в тях и съм сигурна,че могат да "смачкат" F-ките,но дали ще им позволят да го направят,само в това се съмнявам и аз!
Все пак им пожелаваме много,много,много мъжество и кураж да го направят! Знаем,че могат и заставаме зад тях с пълната си подкрепа!
УСПЕХ НА ВСИЧКИ,които "ще се бият" с F-16!!!
До #6: Ех, ако нальота беше определящ за успеха в маневрения въздушен бой, то пилотите от авиолиниите щяха да са ненадминати! Тук по-важно е да познаваш маневрените способности на самолета си на всички височини, да знаеш същото и за "врага", уверено да използваш прицелната система, слетян екип от водач и воден, както и да имаш поддържана летателна и физическа подготовка. До скоро.
О.Р.
Сравнението е уместно и за опита , и за увереността, за способностите на ЛА и летеца и редица изисквания. По важното е кой ще лети! Колко летци ще участват от българска страна, възрастен диапазон на "младите" и пр. Да са живи и здрави американците,защото те са една от съществените причини не малко люде да литнат на F-15 и F-16 и да врътнат някой друг час горе. Ама им се сърдя,че вече създават само едноместни ЛА и българина няма къде да види т.нар. "бяла" машина ( разбирай високотехнологична), затова да се радват късметлиите и на този факт. И пуснете тези под 30 години да се бият,защото американците се въртят между 26-29 годишни с почти 4-цифрен нальот и повече. Просто оценят способностите си, при нас това куца...другото,че МиГ-29 е корава машина, корава е и то много, но летците са все на възраст в сравнение с нормално приетите стандарти.
В случая нашите 29-ки ще играят ролята на "Агресорите", разбирай иранските мигове.
Това е било винаги. Най-разумно ще е и Су-25 да участва, че взаимодействието ни куца...
Някой знае ли точните дати на учението?
1 април - 1 май.
Су-25 ще участват ли?