Горещи новини
- /ВИДЕО 18+/: В Киев се сбогуваха с новозеландски наемник със страховит танц
- Зеленски настоява за изпращане на европейски войски в Украйна с подкрепа от САЩ
- Зеленски обяви, че Украйна се е сдобила с ракетата "Дългият Нептун". Какво отговори на това Русия?
- Москва: Зеленски нехае за призива на Тръмп за пощада на ВСУ, не признава, че са обкръжени в района на Курск
- Военна академия ще отбележи 153-тата годишнина от рождението на полковник Борис Дрангов
- Науката да е в основата на новите европейски политики в синята икономика поискаха черноморски кметове
- БТА: Проф. Христо Пимпирев представи своята книга „Христо Пимпирев. Антарктическият стопаджия“ в Дома на Европа в Сараево
- Armymedia.bg: Тържествен ритуал пред паметника на Девета пехотна плевенска дивизия по повод Празника на гарнизон Плевен
- Armymedia.bg: Курсанти от НВУ„Васил Левски“ взеха участие в честването на 145-годишнината от обявяването на Лясковец за град
- Otbrana.com: Президентът ще се съобрази с предложението за промените във върха на ВВС
Близо 800 човека от работещите в казанлъшката фирма „Аркомат“ от началото на октомвир са без работа. Практически от 30-ти септември фирмата, открита и оперираща на казанлъшка територия е затворена и най- вероятно няма да отвори отново.
Това съобщиха бивши работници от „Аркомат“, които вече си търсят нова работа. Причината за практическия фалит на фабриката за кабели за автомобилостроенето, е липсата на поръчки и преместването на проиизводството в Турция.
От мениджъмънта на завода са оставили все още като част от персонала 20 човека, предимно началници на цехове и други ръководни кадри, при положение, че събитията се променят. .
От едно от работещите на три смени, с близо 1 500 заети в производството и добра социална политика предприятие, за две десетилетия „Аркомат“ се оказа без възможност да осигури работа за своите работници и бе принудено да ги освободи.
Засега не е ясно дали фирмата ще отвори врати и след колко време на територията на Казанлък или ще остане да работи само цеха в Карлово.
Голяма част от оборудването в нея е собственост на фирмите, чийто поръчки са изпълнявани в цеховете в Казанлък.
"Аркомат" България е подизпълнител на DELPHI AUTOMOTIVE LTD - Турция и произвежда основно кабелни комплекти/снопове за автомобили на VW Group.
Според икономическия анализатор от ikonomiкa.mobi Румен Гълъбинов, "до 5-10 години компаниите с големи стойностни вериги, каквито са автомобилните, ще се изтеглят всички от България. Тенденцията от последните години е чуждестранни инвеститори да напускат страната, често продавайки бизнеса на местни играчи, които се оправят по-добре с тукашните институции и бизнес среда.". Специално за zakanlak.bg той каза, че "тук трудно се прави сериозен бизнес, а липсата на прозрачност е увеличила както рисковете за инвеститорите, така и разходите за проучване на пазара".През последните години в България са се развили няколко инвестиционни оазиса – сектори, които успяват въпреки несъвършенствата на бизнес средата. Това, по мнението на анализатора, са производствата на авточасти, аутсорсингът на услуги и ИТ секторът.
Вече обаче били налице първите признаци за изчерпване на бизнеса с авточастите.България отстъпва вече и като аутсорсирнг дестинация, тъй като нископлатените работни места, на които разчиташе, все повече се автоматизират.Има и недостиг на кадри със специфични умения"
Румен Гълъбинов уточни, че "не е достатъчно основното ни конкурентно предимство да са ниските заплати. Особено когато образователната ни система продължава да бълва неподготвени хора."
Други публикации
Напиши коментар