Горещи новини
- Новоназначени военнослужещи в Сухопътните войски завършиха обучението си по начална военна подготовка
- Военнослужещи от Сухопътните войски участваха в отбелязването на 55-ата годишнина от обявяването на Мизия за град
- Министърът на отбраната Атанас Запрянов се срещна с посланика на Италианската република Н. Пр. Джузепина Дзара във връзка с приключването на мандатa ѝ в България
- БТА: Научноизследователският кораб „Св. св. Кирил и Методий“ НИК 421 отплава от о. Ливингстън
- БТА: Капитан II ранг Радко Муевски - Започва третият етап от експедицията, научноизследователският кораб "Св. св. Кирил и Методий" се завръща към България
- Минерали срещу нищо: как Украйна беше изнудвана в Мюнхен и защо сделката със САЩ се провали
- Зеленски: Украйна не знаеше нищо за преговорите между Русия и САЩ в Саудитска Арабия и няма да ги признае
- 152-рата годишнина от гибелта на Апостола на свободата Васил Левски ще бъде почетена с военни ритуали
- МЪЛНИЯ - Летище София вече се нарича "Васил Левски" с указ на президента Румен Радев
- Bloomberg: Администрацията на Тръмп иска да постигне примирие в Украйна до Великден

Река Дунав формира един от коридорите на основната ТEN-T мрежа - „РейнскоДунавски” (вътрешноводен път р. Дунав, с пристанища Видин и Русе и интермодален
терминал в Русе на територията на Р. България). Пристанище Силистра е включено в разширената ТEN-T мрежа на територията на страната.
Пристанище Силистра е пристанище с национално значение, част от пристанищен комплекс „Русе”. Разположено е на км. 375 от устието на р. Дунав върху площ от 16 320 кв. м на разстояние 75 км от канала Черна вода - Констанца и на 200 км от голямото украинско пристанище Рени. Пристанището е обособено като пътническо пристанище и в близкото минало е поддържало целогодишно регулярна линия Силистра–Рени–Измаил–Силистра. Обработва генерални и насипни товари;
Фериботният терминал обработва Ро-Ро товари. Силистра е едно от българските речни пристанища, което позволява приставането и обслужването на морско-речни кораби и чрез р. Дунав осъществява връзка с централна Азия, Близкия и Далечен Изток и страните от Черноморския басейн. Реките Рейн, Майн и Дунав свързват Западна и Източна Европа по канала Рейн-Майн-Дунав, като по този начин дават отлични практически възможности за директни навигационни връзки между Черно
море и Северно море и удобен воден достъп до много от европейските страни и техните индустриални центрове.
Пристанището има добра транспортна връзка с националната транспортна мрежа. Жп отклонението “гара Самуил-Силистра” го включва в основната жп мрежа в
страната, а първокласният път граница Румъния/ГКПП “Силистра” – Шумен – Ямбол – Елхово – ГКПП “Лесово-Хамзъбейли”/граница Турция провежда транзитните потоци между Румъния и Турция.
На територията на община Силистра функционират и три пристанища с регионално значение:
Пристанище „Силистра-Поларис” е пристанище за обществен транспорт с регионално значение за обработка на генерални и насипни товари. Собственост е на
„Поларис 8” ООД.
Пристанище „Силистра-Лесил”, собственост на „Лесил”АД се намира на километър 381 на река Дунав с основен акционер (94%) Министерството на транспорта. Пристанището разполага с добре развита транспортна инфраструктура – железопътни и шосейни подходи; оборудвано е с необходимите специализирани съоръжения и транспортна техника за обслужване на кораби и вагони с насипи, палетизирани и контейнизирани товари. То е единственото в българския участък на р. Дунав, което е в състояние да обработва бункерови речни, речно-морски и морски кораби с товароподемност до 5000 т.
В гр. Силистра е открито първото частно пътническо пристанище по р. Дунав – „Ийст Пойнт”. Пристанището е с регионално значение, предназначено за обществен транспорт и обслужване на пътници, обработка на поща, снабдяване на корабите с вода, гориво, ел. енергия и комуникации. Общата площ е 1 690 кв. м, с едно корабно място с дължина 200 м и максимална дълбочина пред корабното място 2 м.
Откритият през 2007 г фериботен терминал и фериботна линия Силистра-Кълъраш се явява важна транзитнa точка за трафик от Турция през България за Североизточна Европа и от Украйна за южните Балкани. В последните години, без да е затварян, терминалът не работи, тъй като след 2012 г. не е имало желаещ превозвач да се възползва от изградената с европейски пари инфраструктура, вкл. ГКПП „Силистра/Кълъраш“.
Извадка от План за интегрирано развитие на община Силистра (2021-2027)
(Следва)
/www.silistra.bg/
Други публикации
Напиши коментар