Студентското космическо общество от Морско училище откри 18 нови астероида за две седмици

Pan.bg 16 ное 2021 | 11:34 views (643) commentaries(0)
img Георги Николов

Български студентски и ученически екипи направиха 44 открития на нови астероиди в три наблюдателни кампании на International Astronomical Search Collaboration. Трите екипа от Студентското космическо общество във ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ от началото на ноември 2021 г. до сега откриха 18 нови астероида. Откриватели са: Антон Атанасов, Асен Асенов, Саша Ботева, Освалдо Андраде, Доротея Борисова и Димитър Димитров.

Това е само началото на наблюдателните кампании, в които участват 600 екипа от над 50 страни от цял свят. Българските открития до момента са 5% от всички открития и са направени от общо десет български екипа.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >

Работата на младежите в научноизследователските програми е трудна, отговорна и изисква много добро владеене на професионалния софтуер и прецизна обработка на астрономическите изображения. Студентите, курсантите и учениците ще имат възможност за още нови открития през останалите две седмици до края на кампаниите.

Останалите български екипи, участващи в наблюдателните кампании, са от ВВВУ „Г. Бенковски“, Математическата гимназия „Петър Берон“ във Варна, Шуменската гимназия по икономика и Хуманитарната гимназия във Велико Търново. Всички те също откриха нови астероиди.

Национален координатор на българските отбори е доц. Веселка Радева, която ръководи и Морската астрономическа обсерватория и Планетариума в Морско училище. Доц. Радева е ръководител на екипите от ВВМУ и Математическата гимназия.

/www.naval-acad.bg/

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/2 СЛЕДВАЩА СНИМКА