Горещи новини
- Українська правда: 95% от Луганска област е окупирана, ситуацията в Донбас е изключително лоша
- Полша не получи танкове Leopard от Германия, давайки всичките си Т-72М1 на Украйна
- Руснаците ще имат право да сключат договор за военна служба до 50-годишна възраст
- Д-р Мадлена Бояджиева: Сияещото име на Бенковски ще остане със златни букви в нашата история
- Военни експерти: Тактиката за създаване на "малки котли" в Украйна започна да носи успех /КАРТА/
- САЩ доставиха на остров Борнхолм в Дания ракети HIMARS, способни да поразят Калининград /СНИМКА/
- Кулеба съобщи за "изключително лоша" ситуация за Въоръжените сили на Украйна в Донбас
- Сърбия получи отговор от НАТО на иск за бомбардировките - Алиансът обяви съдебен имунитет
- Теч на гориво от нидерландска фрегата
- В Иран е убит полковник от КСИР

Като първа стъпка бе приложено да бъдат изпратено предложение за промяна на законодателството, в частност КТК и/или и други закони, които третират изоставените кораби в български пристанища.
За съжаление, този проблем въобще не е засегнат в българското законодателство, което е очевиден пропуск, а почти всички пристанищни оператори, корабостроителни и кораборемотни заводи страдат от това, че в случай на изоставен кораб, се възпрепятства работата на терминалите, като ги вкарват в огромни разходи.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
Г-н Б. Богданов информира, че Българска морска камара е поставяла многократно този въпрос пред предни парламенти и правителства, но досега нямаше някакво реално развитие.
В. Върбанов заяви, че веднага щом получи предложението, то ще бъде разгледано от специалистите от МТИТ и веднага ще бъде придвижено за решаване по компетентност към Народното събрание. БМК се ангажира в най-кратък срок да изпрати предложението.
Отделно от това, БМК се ангажира в близко бъдеще да предложи набор от мерки, които според членовете на БМК трябва да бъдат незабавно решени.
Бяха обсъдени и следващи стъпки, както по законодателната рамка, която определя морския бизнес, така също и за устойчиво развитие на морската индустрия и като цяло синята икономика.
В. Върбанов изрази огорчение, че досега морската индустрия е била подценявана от всички досега управляващи без изключение и това е довело до драматично изоставяне спрямо наши съседни страни, като Румъния, примерно.
Той сподели, че е наясно, че наваксването на това с десетилетия изоставане ще бъде много трудно, но това допълнително го мотивира за още по-решителни действия.
Опростяване на процедурите, навлизане на електронното управление в морския сектор, модернизиране на морските и речни пристанища, нови технологии, повишаване опазването на околната среда от страна на пристанищните оператори, корабостроителните и кораборемотните заводи и др. ще бъдат приоритети сред задачите на Министерството на транспорта и информационните технологии, ни увери Върбанов.
От своя страна, БМК декларира, че ще съдейства по своя най-добър начин с компетентни и професионални мнения и предложения от своите членове и искрено се надяваме постепенно да бъде наваксвано това изоставяне.
За скъсяване на дистанцията, БМК предложи на г-н В. Върбанов да го кани на свои заседания на УС, когато се обсъждат важни въпроси за морската индустрия, което В. Върбанов прие с готовност.
/www.bcs.bg/
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/1 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...
Други публикации
Напиши коментар