Горещи новини
- Air Canada поръча 18 Boeing 787-10 Dreamliner, ще лети с всички варианти на 787
- Соф Кънект вече е член на две престижни бизнес организации в България
- Отзвук: Морски клъстър България (МКБ) участва в семинар в Бургас
- В Брюксел: Годишна среща на FAMENET и семинар за крайбрежните региони и иновативния енергиен преход на синята икономика (9-11 октомври)
- Airbus ще инсталира нови твръди платна на кораб, който използва за транспортиране на части за самолети
- БТА: От началото на войната в Украйна българските ВМС са унищожили 4 плаващи мини в наши води, каза контраадмирал Кирил Михайлов
- Фестивалът на пясъчните фигури в Бургас ще работи до 1 октомври
- Контраадмирал Михайлов благодари на водолазите, които извършиха подриваване и унищожаване на импровизираното взривно устройство при Тюленово
- ФОТО-ГАЛЕРИЯ: Участниците във водолазното учение „Тритон -2023“ демонстрираха способности за обезвреждане на боеприпаси и морски мини
- Нов германски HUSAR в небето: Rheinmetall ще достави на Bundeswehr-а разузнавателен БЛА LUNA NG

Улеснява се транзитът на товари от и към Украйна. Работи се по идентифициране на проекти и се търсят краткосрочни инвестиции, които могат да бъдат изпълнени в непродължителен срок за т. нар. Коридори за солидарност.
Това стана ясно по време на осемнадесетото заседание на Комитета за наблюдение на ОПТТИ 2014-2020, което се проведе в периода 28-29 ноември в Стара Загора.
„До края на програмата остават 13 месеца, през които се предприемат спешни действия, за да не се допусне загуба на финансови средства“, заяви Мартин Георгиев, директор на дирекция „Координация на програми и проекти“ в МТС и ръководител на Управляващия орган на ОПТТИ.
Той посочи, че водената политика от Министерството на транспорта и съобщенията е свързана с изменение на програмата чрез фазиране на големите проекти в железопътния сектор.
Вече са издадени разрешения за строеж за проектиране и модернизация на тягова подстанция Чирпан в участъка Оризово – Михайлово, както и за реконструкцията на стрелките на жп гара Зимница и рехабилитацията на контактната мрежа в жп гарите Зимница и Стралджа.
В изпълнение е и проектът за модернизация на тяговите подстанции Варна и Разград, изграждане на тягова подстанция Русе и въвеждане на системата SCADА, като се очаква дейностите да се финализират в края на 2024 г.
При пътните проекти бе отчетено, че тунел „Железница“ на АМ „Струма“ е с общ напредък по целия проект от 97%. Това включва Лот 3.1 Благоевград-Крупник, Лот 3.3 Кресна-Сандански и тунел Железница.
Поради няколко активирани свлачища в района е прието проектно решение за справяне с тези процеси и е получено предварително съгласие от Министерството на регионалното развитие и благоустройството за извършване на геозащитни мерки.
По време на Комитета за наблюдение бяха одобрени методология и критерии за подбор за откриване на нова процедура, за внедряване на интелигентни транспортни системи, както и подобряване на безопасността и сигурността на транспорта по вътрешните водни пътища и пристанища.
Планираните проекти са на приблизителна стойност 10 млн. лв. и ще бъдат финансирани по Приоритетна ос 4 на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“.
Мартин Георгиев посочи, че до края на 2023 г. трябва да се сертифицира над 40% от бюджета на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.
В рамките на дискусиите Георгиев отбеляза, че Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 е одобрена от Европейската комисия на 3 октомври 2022 г. В новата програма като основен приоритет в жп сектора е заложено завършването на жп линиите Елин Пелин – Костенец и Волуяк – Драгоман, както и модернизация на жп отсечките от София до сръбска и македонска граници.
/www.mtc.government.bg/
loading...
Други публикации
Напиши коментар