Bloomberg: Учени в ЮАР прогнозират край на пандемията заради "омикрон"

Pan.bg 08 яну 2022 | 11:41 views (503) commentaries(0)

Появата на щама "омикрон" означава, че най-острият период на пандемията е към своя край. За това пише Bloomberg с позоваване на южноафрикански учени.

Група лекари са провели изследване в болница, където регистрирали първото огнище на „омикрон“: те анализирали записите на 466 пациенти, които са заболяли при настоящата вълна от COVID-19, и 3976 предишни случая на заболяването.

"Вълната от инфекции се придвижва с безпрецедентна скорост и причинява много по-леко заболяване от предишните щамове. Ако този модел се запази и се повтори по целия свят, е вероятно да видим пълно разделяне на показателите на заболеваемост и смъртност", казаха авторите на работа.

Щам B.1.1.529 е открит в Ботсвана и Южна Африка в края на ноември. Той съдържа десетки мутации в S-протеина, от който патогенът се нуждае, за да зарази клетките. Според изследователите, много от новите промени в генома на SARS-CoV-2 показват висока трансмисивност на този вариант и резистентност към защитни антитела на болните и ваксинираните. Смята се, че B.1.1.529 се е развил първоначално при имунокомпрометиран човек, като например инфектиран с ХИВ.

Световната здравна организация определи B.1.1.529 като „предизвикваща загриженост“ и го нарече „омикрон“ на 15-та буква от гръцката азбука. Експертите смятат, че тези, които вече са били болни и ваксинирани, също могат да се заразят, а симптомите варират от умора до главоболие и болки в тялото. Случаи на инфекция са открити в повече от 100 страни.

Източник: РИА Новости Снимка: Global Look Press / Liu Xiao / dailystorm.ru