Горещи новини
- Военнослужещи от 61-а Стрямска механизирана бригада на СВ участваха в учението DANUBIAN WHISPER 24 в Румъния
- Кой манипулира сателитните снимки на израелската авиобаза Неватим с F-35I поразена от ирански ракети? (ГАЛЕРИЯ)
- САЩ ще похарчат 1,2 милиарда долара за защита срещу атаките на Иран и хутите
- САЩ обясниха отказа си да свалят руски ракети над Украйна
- International Armored Group откри първия си завод в България за бронирани машини и дронове (ГОЛЯМА ГАЛЕРИЯ)
- Министър Атанас Илков прие посланика на Украйна Н. Пр. Олеся Илашчук
- Първите доставки втечнен природен газ за България пристигнаха на терминала в Александруполис
- Румен Радев: Подобряването на свързаността между България и Румъния е от ключово значение за икономическото развитие на региона
- Държавният глава Румен Радев проведе среща с изпълнителния директор на германското предприятие „Diehl Defence”
- Израел нанесе нова серия от въздушни удари по Бейрут
=============================================================================
На 27.06.1962 г. при полети от летище Габровница с изтребител МиГ-19С загива капитан Румен Христов Николов МиГ - 19С. Причина за катастрофата е ГТП - невъзможност за извеждане от пикиране. След катапултиране при отварянето на парашута пилотът изпада от коланите поради лошо закопчаване.http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_MiG-19.JPG
=============================================================================
На 28.06.1966 г. при вдигане по тревога от летище Габровница за разпознаване на транспортния самолет-нарушител загива капитан Иван Дончев Василев. Самолетът е съветски Ан-12. За идентифициране на бавно летящия транспортен самолет пилотът МиГ-21ПФ намалява скоростта, при което следва срив на изтребителя на малка височина, недостатъчна за успешно катапултиране. Седалката не се отделя от летеца почти до земята.http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10010/thumb_normal_10-6.jpg
=============================================================================
На 28.06.1952 г. загиват летците лейтенант Цанко Ангелов Карауланов и лейтенант Димитър Николов Димитров със самолет Лаз-7. Причина за катастрофата е ГТП поради недисциплинираност и несъгласувани действия на пилотите. Удар в земята. http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10010/thumb_normal_Untitled-17%7E8.jpg
=============================================================================
На 28.06.1960 г загива мл. лейтенант Андрей Димитров Богданов с изтребител МиГ-15 от летище Равнец. Причина за катастрофата е груба ГТП. Несвоевременна намеса на РП. Удар в радиокола при кацане. http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_mig15bis-5.jpg
=============================================================================
На 30 юни 1948 г. от летище Варна излита самолет Ju 52. Командир е самият директор на Българска гражданска авиация Борис Ганев. В екипажа влизат и Любен Шорoплов като втори пилот, Недялко Недялков - телеграфист и бордовият механик Мазнев. На борда на самолета се качва терористична група от 7 души, водена от уволнения офицер Страшимир Михалакиев - бивш колега и приятел на Борис Ганев. Една от жените в състава на групата успява да качи на борда пистолет, с който Михалакиев застрелва телеграфиста Недялков и тежко ранява Борис Ганев. Целта е бягство в Турция. Командването на самолета се поема от Михалакиев, който се опитва да приземи Ju 52 край Цариград. Успява да стори това с помощта на техника Мазнев, който по нареждане на тежко ранения си командир Ганев съдейства на Михалакиев при приземяването.
Този случай е трагедия за младата българска гражданска авиация, защото е загубено най-важното - доверието. Всичко трябва да се започне от самото начало. Мерките за сигурност вече придобиват първостепенно значение.
В Турция е заведено дело за незаконно проникване на турска територия и деветимата терористи не са върнати в България, а са осъдени (може би формално) и по-късно освободени. http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_ju52-2jpg.jpg
=============================================================================
на 30.06.1960. г.при полети от летище Безмер с МиГ-15 загива капитан Кирил Димитров Куцаров. Причина за катастрофата е ГТП - изпадане в сложно положение. Катапултиране при голяма скорост. Седалката се удря в стабилизатора. изтребителят пада в околностите на с. Дражево, Ямболско.http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10010/thumb_MIG-15UTI.jpg
=============================================================================
На 27.06.1962 г. при полети от летище Габровница с изтребител МиГ-19С загива капитан Румен Христов Николов МиГ - 19С. Причина за катастрофата е ГТП - невъзможност за извеждане от пикиране. След катапултиране при отварянето на парашута пилотът изпада от коланите поради лошо закопчаване.http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_MiG-19.JPG
=============================================================================
На 28.06.1966 г. при вдигане по тревога от летище Габровница за разпознаване на транспортния самолет-нарушител загива капитан Иван Дончев Василев. Самолетът е съветски Ан-12. За идентифициране на бавно летящия транспортен самолет пилотът МиГ-21ПФ намалява скоростта, при което следва срив на изтребителя на малка височина, недостатъчна за успешно катапултиране. Седалката не се отделя от летеца почти до земята.http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10010/thumb_normal_10-6.jpg
=============================================================================
На 28.06.1952 г. загиват летците лейтенант Цанко Ангелов Карауланов и лейтенант Димитър Николов Димитров със самолет Лаз-7. Причина за катастрофата е ГТП поради недисциплинираност и несъгласувани действия на пилотите. Удар в земята. http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10010/thumb_normal_Untitled-17%7E8.jpg
=============================================================================
На 28.06.1960 г загива мл. лейтенант Андрей Димитров Богданов с изтребител МиГ-15 от летище Равнец. Причина за катастрофата е груба ГТП. Несвоевременна намеса на РП. Удар в радиокола при кацане. http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_mig15bis-5.jpg
=============================================================================
На 30 юни 1948 г. от летище Варна излита самолет Ju 52. Командир е самият директор на Българска гражданска авиация Борис Ганев. В екипажа влизат и Любен Шорoплов като втори пилот, Недялко Недялков - телеграфист и бордовият механик Мазнев. На борда на самолета се качва терористична група от 7 души, водена от уволнения офицер Страшимир Михалакиев - бивш колега и приятел на Борис Ганев. Една от жените в състава на групата успява да качи на борда пистолет, с който Михалакиев застрелва телеграфиста Недялков и тежко ранява Борис Ганев. Целта е бягство в Турция. Командването на самолета се поема от Михалакиев, който се опитва да приземи Ju 52 край Цариград. Успява да стори това с помощта на техника Мазнев, който по нареждане на тежко ранения си командир Ганев съдейства на Михалакиев при приземяването.
Този случай е трагедия за младата българска гражданска авиация, защото е загубено най-важното - доверието. Всичко трябва да се започне от самото начало. Мерките за сигурност вече придобиват първостепенно значение.
В Турция е заведено дело за незаконно проникване на турска територия и деветимата терористи не са върнати в България, а са осъдени (може би формално) и по-късно освободени. http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_ju52-2jpg.jpg
=============================================================================
на 30.06.1960. г.при полети от летище Безмер с МиГ-15 загива капитан Кирил Димитров Куцаров. Причина за катастрофата е ГТП - изпадане в сложно положение. Катапултиране при голяма скорост. Седалката се удря в стабилизатора. изтребителят пада в околностите на с. Дражево, Ямболско.http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10010/thumb_MIG-15UTI.jpg
=============================================================================
Други публикации
Напиши коментар