Горещи новини
- Кой манипулира сателитните снимки на израелската авиобаза Неватим с F-35I поразена от ирански ракети? (ГАЛЕРИЯ)
- САЩ ще похарчат 1,2 милиарда долара за защита срещу атаките на Иран и хутите
- САЩ обясниха отказа си да свалят руски ракети над Украйна
- International Armored Group откри първия си завод в България за бронирани машини и дронове (ГОЛЯМА ГАЛЕРИЯ)
- Министър Атанас Илков прие посланика на Украйна Н. Пр. Олеся Илашчук
- Първите доставки втечнен природен газ за България пристигнаха на терминала в Александруполис
- Румен Радев: Подобряването на свързаността между България и Румъния е от ключово значение за икономическото развитие на региона
- Държавният глава Румен Радев проведе среща с изпълнителния директор на германското предприятие „Diehl Defence”
- Израел нанесе нова серия от въздушни удари по Бейрут
- Президентът Румен Радев: Българската нация продължава да черпи вдъхновение от делото на цар Самуил и от самоотвержения труд на учените, които изследват богатата ни история
На 1 юли 1998 година украински самолет Ил-78 (UR-UCI) с десетчленен екипаж се разбива на 7.2 км от летището на Асмара, столицата на Еритрея. Самолетът е нает от авиокомпания "Ер София" и е излетял от Бургас, натоварен с оръжие. Единственият чужденец от екипажа е Красимир Маргитов, бивш офицер от ВВС на България, випуск 1982….
Има много версии за причината за катастрофата, като официално се казва, че самолетът се е разбил в хълм при снижение за кацане при лоши атмосферни условия…
Ето какво пише по това време нашата преса:
СМЪРТОНОСЕН ПОЛЕТ ВЗЕ 10 ЖЕРТВИ. Петък, 17 т.м., 2 часа по Гринуич (5 часа наше време). Товарен украински Ил-78 се готви да се приземи на летището в Асмара, столицата на Еритрея. Приближавайки на около 7 км от полосата за кацане, взрив разтърсва машината. Експлозията е страшна. Никой не остава жив на борда. Според говорителя на Украинското външно министерство на извънредните ситуации Олег Биков на самолета е имало 9 души от украинския екипаж и един човек, който е придружавал товара.
Каква е националността му и какъв е бил товарът на борда, не се казва. Споменава се само, че военнотранспортният Ил-78 е извършвал полет от България за Еритрея. Той наистина е бил нает през февруари от частната българска авиокомпания "Ер София" и е излетял от летището в Бургас. На борда на взривения самолет е имало и българин - е следващата новина, която обикаля световните информационни агенции. Името на овъгления ни сънародник още не се знае. Няколко семейства в България тръпнат от ужас. Ден след трагедията в Асмара в централния офис на "Ер София" твърдят, че още нямат информация кой е изгорелият колега. Според юриста на авиокомпанията г-н Явор Нотев не се знаел и какъв е товарът на катастрофиралата машина.
Вероятно загиналият българин е Николай Вутов с дългогодишен стаж като борден радист, е предположението на нашата полиция. За щастие споменатият човек се оказва жив и здрав. За нещастие обаче един от загиналите наистина е нашенец и това е Красимир Маргитов. Това съобщава с нота до нашето външно министерство украинското посолство в България. Жертвата е борден радист с изключителен професионален авторитет, роден е през 1958 г. и има две деца.
Каква е причината за трагедията в Асмара?http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_%D0%B8%D0%BB-76-78.jpg
Никой, разбира се, още не може да каже със сигурност. Тя ще се изясни едва след информацията от черната кутия и официалното становище на правителствената комисия на Украйна, която разследва инцидента. Неин председател е министърът на извънредните въпроси на Украйна Валери Калченко. На мястото на произшествието е заминала 25-членна група от украински експерти. В Бургас също пристигна тричленна група от украински специалисти за собствено и независимо разследване.
Версиите за трагедията са различни. Според едната тежки метеорологични условия са причинили катастрофата. Но защо тогава екипажът не е поискал аварийно кацане в резервния аеродрум в Джибути? Другата версия предполага, че самолетът е уцелен с ракета. Много вероятно било тя да е изстреляна от военната база край Адис Абеба. Според третото предположение взривът е избухнал вътре в машината и се дължал на пренасяното оръжие. Едно обаче вече е напълно ясно: на борда на Ил-78 наистина е имало оръжие. По неофициални данни става дума за автомати и картечници "Калашников", зенитни установки и патрони за тях. Нещо много важно за авиацията - на споменатия Ил-78 е качен свръхтовар.
Това е установила вътрешната проверка на летище Бургас. Машината е излетяла от него в четвъртък в 22 ч., въпреки че товарът не е бил съпроводен със задължителния документ "лоуд шийт". Диспечерската смяна просто отказала да го издаде. Вместо обявените предварително 42 т. леко стрелково оръжие и гранати на борда на самолета били качени допълнително зенитни установки. Според документите всички оръжия са произведени във военните заводи в Сопот. Тъй като нормата за товар била значително надвишена, самолетът не получил от авиодиспечерите разрешение за излитане.
Осведомени твърдят, че след разговор с шефове от "Ер София" украинският екипаж взел решение да излети на своя отговорност въпреки претоварването. След катастрофата украинското военно министерство реши да прекрати всички полети с Ил-76 и Ил-78.
Има много версии за причината за катастрофата, като официално се казва, че самолетът се е разбил в хълм при снижение за кацане при лоши атмосферни условия…
Ето какво пише по това време нашата преса:
СМЪРТОНОСЕН ПОЛЕТ ВЗЕ 10 ЖЕРТВИ. Петък, 17 т.м., 2 часа по Гринуич (5 часа наше време). Товарен украински Ил-78 се готви да се приземи на летището в Асмара, столицата на Еритрея. Приближавайки на около 7 км от полосата за кацане, взрив разтърсва машината. Експлозията е страшна. Никой не остава жив на борда. Според говорителя на Украинското външно министерство на извънредните ситуации Олег Биков на самолета е имало 9 души от украинския екипаж и един човек, който е придружавал товара.
Каква е националността му и какъв е бил товарът на борда, не се казва. Споменава се само, че военнотранспортният Ил-78 е извършвал полет от България за Еритрея. Той наистина е бил нает през февруари от частната българска авиокомпания "Ер София" и е излетял от летището в Бургас. На борда на взривения самолет е имало и българин - е следващата новина, която обикаля световните информационни агенции. Името на овъгления ни сънародник още не се знае. Няколко семейства в България тръпнат от ужас. Ден след трагедията в Асмара в централния офис на "Ер София" твърдят, че още нямат информация кой е изгорелият колега. Според юриста на авиокомпанията г-н Явор Нотев не се знаел и какъв е товарът на катастрофиралата машина.
Вероятно загиналият българин е Николай Вутов с дългогодишен стаж като борден радист, е предположението на нашата полиция. За щастие споменатият човек се оказва жив и здрав. За нещастие обаче един от загиналите наистина е нашенец и това е Красимир Маргитов. Това съобщава с нота до нашето външно министерство украинското посолство в България. Жертвата е борден радист с изключителен професионален авторитет, роден е през 1958 г. и има две деца.
Каква е причината за трагедията в Асмара?http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10180/thumb_%D0%B8%D0%BB-76-78.jpg
Никой, разбира се, още не може да каже със сигурност. Тя ще се изясни едва след информацията от черната кутия и официалното становище на правителствената комисия на Украйна, която разследва инцидента. Неин председател е министърът на извънредните въпроси на Украйна Валери Калченко. На мястото на произшествието е заминала 25-членна група от украински експерти. В Бургас също пристигна тричленна група от украински специалисти за собствено и независимо разследване.
Версиите за трагедията са различни. Според едната тежки метеорологични условия са причинили катастрофата. Но защо тогава екипажът не е поискал аварийно кацане в резервния аеродрум в Джибути? Другата версия предполага, че самолетът е уцелен с ракета. Много вероятно било тя да е изстреляна от военната база край Адис Абеба. Според третото предположение взривът е избухнал вътре в машината и се дължал на пренасяното оръжие. Едно обаче вече е напълно ясно: на борда на Ил-78 наистина е имало оръжие. По неофициални данни става дума за автомати и картечници "Калашников", зенитни установки и патрони за тях. Нещо много важно за авиацията - на споменатия Ил-78 е качен свръхтовар.
Това е установила вътрешната проверка на летище Бургас. Машината е излетяла от него в четвъртък в 22 ч., въпреки че товарът не е бил съпроводен със задължителния документ "лоуд шийт". Диспечерската смяна просто отказала да го издаде. Вместо обявените предварително 42 т. леко стрелково оръжие и гранати на борда на самолета били качени допълнително зенитни установки. Според документите всички оръжия са произведени във военните заводи в Сопот. Тъй като нормата за товар била значително надвишена, самолетът не получил от авиодиспечерите разрешение за излитане.
Осведомени твърдят, че след разговор с шефове от "Ер София" украинският екипаж взел решение да излети на своя отговорност въпреки претоварването. След катастрофата украинското военно министерство реши да прекрати всички полети с Ил-76 и Ил-78.
Други публикации
Напиши коментар
Нямах възможност да работя много време с него. Но и малкото полети, които изпълнихме като екипаж бяха достатъчни да се усети добротата, високата професионална компетентност и голямата човечност на Краси. Вечна му памет!!!