Горещи новини
- ДА СИ СПОМНИМ: 11 ГОДИНИ БЕЗ КОМАНДИРА НА ГАБРОВНИЦА и АС НА ТУ-134 ДИМИТЪР МЕДАРСКИ
- ГАЛЕРИЯ - 80 ГОДИНИ ОТ ГЕРОЙСКАТА СМЪРТ НА ВЪЗДУШНИЯ АС ПЕТЪР БОЧЕВ
- Девет ключови цели: кои цели в Иран Израел може да атакува
- Вучич: „Конфликтът в Близкия изток ще улесни напредването на руснаците в Украйна“
- Британски политолог: Догодина Украйна ще започне ново контранастъпление
- Генерал-майор Нейко Ненов е удостоен посмъртно с награда за 25-ата годишнина на Бригада „Югоизточна Европа“
- На Сирски е поставена задача, на всяка цена да задържи Курск
- Макрон проведе разговор с израелския премиер в навечерието на годишнината от атаката на Хамас
- САЩ и Обединеното кралство атакуват базите на хутите в Йемен
- Израел атакува командните центрове на Хамас, разположени в болницата в ивицата Газа
На 04.08.1974 г. при полет от летище Долна Митрополия със самолет Л-29 загива курсант Стефан Цанков Стефанов. Причина за катастрофата е ГТП - при маневриране в състав на двойка пилотът се удря във водача си. Управлението блокира от удара и самолетът се разбива в земята.
============================================
Спомням си деня.Ние трябваше да летим втора смяна. В края на първата смяна се извършваше тренировка за въздушен парад над София по повод 30 годишнината от 9–ти септември. Групата изписваше числото 30.
Инструктор на Стефан беше Венци Симеонов. Двойката се прибираше от зоната и воденият, Стефчо, в стремежа си бързо да се пристрои към водача е допуснал голяма скорост на сближение без да спази удвоения интервал. Искал е да прекрати сближението и да избяга на дясно и когато е бил под водача и с наклон на дясно удря самолета на Венци в носовата част с лявото полукрило.
Има два варианта. Или е заклинило управлението на елероните в следствие на удара, или Стефан се е мъчил да изведе самолета. Намерили са дясната му ръка на лоста за управление. Височината е била около 800м. и не е правил опит за катапултиране. Н.Еремиев
============================================
Спомням си деня.Ние трябваше да летим втора смяна. В края на първата смяна се извършваше тренировка за въздушен парад над София по повод 30 годишнината от 9–ти септември. Групата изписваше числото 30.
Инструктор на Стефан беше Венци Симеонов. Двойката се прибираше от зоната и воденият, Стефчо, в стремежа си бързо да се пристрои към водача е допуснал голяма скорост на сближение без да спази удвоения интервал. Искал е да прекрати сближението и да избяга на дясно и когато е бил под водача и с наклон на дясно удря самолета на Венци в носовата част с лявото полукрило.
Други публикации
Напиши коментар