Горещи новини
- Военнослужещи от 61-а Стрямска механизирана бригада на СВ участваха в учението DANUBIAN WHISPER 24 в Румъния
- Кой манипулира сателитните снимки на израелската авиобаза Неватим с F-35I поразена от ирански ракети? (ГАЛЕРИЯ)
- САЩ ще похарчат 1,2 милиарда долара за защита срещу атаките на Иран и хутите
- САЩ обясниха отказа си да свалят руски ракети над Украйна
- International Armored Group откри първия си завод в България за бронирани машини и дронове (ГОЛЯМА ГАЛЕРИЯ)
- Министър Атанас Илков прие посланика на Украйна Н. Пр. Олеся Илашчук
- Първите доставки втечнен природен газ за България пристигнаха на терминала в Александруполис
- Румен Радев: Подобряването на свързаността между България и Румъния е от ключово значение за икономическото развитие на региона
- Държавният глава Румен Радев проведе среща с изпълнителния директор на германското предприятие „Diehl Defence”
- Израел нанесе нова серия от въздушни удари по Бейрут
На 18.05.1969 г. при полет от летище Балчик с МиГ-17 загива майор Златан Иванов Желязков.
В края на 60-те години на ХХ век стават актуални полетите на около 30 метра височина над морето денем и нощем(!), след като израелските пилоти успешно изпълняват такива мисии срещу Египет през 1967 г.
За изпълнението на тази трудна задача изтребителните ескадрилите от вътрешността на страната периодично се пребазират на летище Балчик. Точно при такъв нощен полет на малка височина над морето загива и първокласният пилот майор Желязков.
Непосредствена причина за катастрофата е загуба на пространствена ориентировка при полет на малка височина нощем над море.Способстваща причина за катастрофата е нарушена методика на възстановяване на подготовката след домашен отпуск.
Майор Златан Желязков Той е известен на ветераните от авиацията с изпълнението на пет поредни катапултирания с МиГ-15 над морето. Рекордът е надминат само от бойния пилот офицерът Дочо Гечев Генковски, извършил над 10 такива катапултирания.
В края на 60-те години на ХХ век стават актуални полетите на около 30 метра височина над морето денем и нощем(!), след като израелските пилоти успешно изпълняват такива мисии срещу Египет през 1967 г.
За изпълнението на тази трудна задача изтребителните ескадрилите от вътрешността на страната периодично се пребазират на летище Балчик. Точно при такъв нощен полет на малка височина над морето загива и първокласният пилот майор Желязков.
Непосредствена причина за катастрофата е загуба на пространствена ориентировка при полет на малка височина нощем над море.Способстваща причина за катастрофата е нарушена методика на възстановяване на подготовката след домашен отпуск.
Майор Златан Желязков Той е известен на ветераните от авиацията с изпълнението на пет поредни катапултирания с МиГ-15 над морето. Рекордът е надминат само от бойния пилот офицерът Дочо Гечев Генковски, извършил над 10 такива катапултирания.
Други публикации
Напиши коментар