Горещи новини
- /ВИДЕО/: Русия ще разположи в Беларус тактическо ядрено оръжие
- БТР-амфибии ZAHA постъпиха на въоръжение във ВС на Турция
- /ВИДЕО/: Машинист трябваше с пръчка да изгони елени, които упорито тичаха пред влака
- /ВИДЕО 18+/: В САЩ разказаха, че в Артьомовск (Бахмут) Зеленски е вкарал ВСУ в огнен капан
- /ВИДЕО 18+/: Появиха се кадри от близък бой между руски бойци и десантчици от ВСУ в Маринка
- Украински военни назоваха най-страшното руско оръжие
- CNN: Пътник на Southwest Airlines замени пилот - загубил съзнание
- Благовещение: Ангел Божий донесъл на Дева Мария благата вест - ще роди Спасителя
- /ВИДЕО/: МО на Русия показа кадри от бойната работа на разчетите на БЛА "Орлан"
- Премиерът на Испания: Трябва да се чуе позицията на Китай относно уреждането на конфликта в Украйна /ВИДЕО/

Преди няколко дни, на 23 февруари се навършиха 53 години от смъртта на летците Андон Стоев и Иван Вълчанов.
Нека не ги забравяме!
На 23.02.1970 г.при полет от летище Равнец с МиГ-15УТИ загиват старши лейтенантите Андон Коев Стоев и Иван Бойчев Вълчанов. При полет по прибори рязко падат оборотите и тягата на двигателя поради КПН. Недостатъчна височина и невъзможност за изпълнение на хоризонтален полет и маньовър със спуснат колесник.
Според Рашо Радков:
Летище Равнец 23.02 1970г. Полети ДСМУ при понижена видимост и ниска ДГ. Заход за кацане изпълнява самолет У МиГ-15 . Преди далечната дават пълни обороти светва лампа пожар с отнемане двигателя изгасва лампата ПОЖАР- летците докладват. РП м-р Душев заповядва кацане с КК 287 градуса-летцине минаван на втори кръг прелитат над главите на свои колеги, които ги наблюдават от височинния дом-много са ниско. Самолетът е бил ниско защо летците не саполучили заповед веднага кацане с гръбен вятър е загадка-явно тяхното решетие е било незабавно кацане с курс 87 градуса. Насочват се към третия завой на обратен старт-В момента на даване обороти светва лампа пожар. Пускат колестника и правят опит за свит кръг. Самолетът се завърта и се забива пред очите на състава. Загиват инструктор летец Андот Стоев Каев и обучаем Иван Бойчев Вълчанов.
Както винаги има нещо неясно- защо полк Желязков не е записъл в дневника- присветна ми лампа пожар при пълни обороти над ДПРС. и не е спрял самолета за проверка. Защо ком ескадрилата м-р Дуиев не е дал заповед спиране двигателя и веднага кацане- полосата е била на носа им при курс 87 -били са в процес изравняване.- при силен гръбен всичко излиза точно кацане на ПИК.
loading...
Други публикации
Напиши коментар