Горещи новини
- Не може да бъде: На 70 става великият Крис Рия. Да го чуем ...
- На днешния ден е роден Тодор Александров български революционер, лидер на ВМРО
- Унгарските ВВС изпълняват голямата програма за модернизацията си Zrinyi 2026
- USS Montana (SSN 794) е спусната на вода
- Според военен експерт в Русия имат достъп до тайните на американската Tomahawk
- USS Donald Cook влезе в състава на АУГ на Charles de Gaulle
- /ВИДЕО/: Камерата на Perseverance NASA е заснела странни обекти на Марс
- Военен експерт: Донбас може да "охлади горещите глави" във въоръжените сили на Украйна в случай на провокация
- The Washington Post: Байдън планирал да нанесе два удара по Сирия
- Броят на жертвите при катастрофата с хеликоптер в Турция нараства

Източник: Музей на авиацията - Крумово
Безмоторното летене е най-лесният и бърз начин за обучаване на моторни летци, особено в годините на ограничения за българската авиация, наложени от Ньойския мирен договор. Първият курс по безмоторно летене за любители на въздушните спортове е проведен през септември 1930 година под ръководството на летеца майор Георги Дреников на хълма Църква до село Симеоново край София. През 1935 година майор Дреников се обучава в германското безмоторно училище Грюнау край гр. Хиршберг в Силезия, където взема лиценз за безмоторен летец клас „С“. След три часов полет с планера „Грюнау Бебе 2“, майор Дреников получава и лиценз за инструктор по безмоторно летене. С получените официални права, той организира, открива и ръководи училището за безмоторно летене „Рилски Орел”. Първите практически занятия се провеждат на „Бърдото” край град Брезник от 20 август до 14 септември 1935 г. Направени са 1535 полета и 35 ученика взимат успешно изпита си.
На 1 февруари 1935 г. е основан Софийският клуб за безмоторно летене. Съвсем скоро след създаването му, членовете на клуба започват строежа на два безмоторника. Те правят и оглед на подходящи местности за летателни упражнения, за изграждане на малък хангар за безмоторниците, и за жилищно помещение за обучаваните. Докато бъде подбрано подходящо място, Настоятелството на клуба решава да проведе обучението на курсистите си на летище Божурище. На 26 април 1936 г. започват първите летателните занимания под ръководството на летецът Добри Доневски, който е и председател на летателния комитет на клуба. В тях взима участие и Георги Дреников - Началник на училището за безмоторно летене „Рилски орел” и Председател на безмоторния клуб. Той демонстрира новия безмоторник „Комар”, построен в ДАР- Божурище. Извършени са две летения - при първото, Дреников се откачва на 150 м. височина, но каца, тъй като не успява да намери възходящо течение. При втория опит се откачва на 200 м. височина и чрез въздушното течение достига до 350 м. Целия полет продължава 11 минути, от които 7 минути на 150 м. над точката на откачване. За първи път в България се наблюдава реене във възходящи термически течения.
На 4 август 1936 година по време на XI олимпийски игри в Берлин с
loading...
Други публикации
Напиши коментар