Непознатите истории на авиацията

Pan.bg 22 фев 2021 | 17:21 views (370) commentaries(0)
img pan.bg
Източник: Музей на авиацията - Крумово

Днес ще Ви разкажем за един българин, посветил голяма част от живота си на развитието на въздушните спортове и безмоторното летене в България.

Владимир Соколов е роден на 5 септември 1900г. в София. След завършване на гимназиалното си образование постъпва като шлосер в ЖП работилницата в столицата. Това, което предопределя целия му жизнен път е неговата любов към авиацията. Тя отвежда 20 годишния младеж в Хановер, Германия, където в продължение на 4 години следва аероинженерство. След завръщането си в България, постъпва на работа в Дирекцията на въздухоплаването като редактор и уредник на периодичното издание „Бюлетин на въздухоплаването“, а от 1927г. на списание „Въздушен преглед“. Издания, проследяващи съвременните тенденции в развитието, както на военната авиация, така и на бележещите все по-голям напредък спортно и безмоторно летене. Самият той е сред първата група ученици взели изпит „А“ в създаденото от Георги Дреников през 1935 г., училище по безмоторно летене. През 1937 г. защитава успешно третия си безмоторен изпит „С“ в Полша, а на следващата година получава своя бревет за „моторен пилот на спортни и туристически самолети“. На 27 юни 1938 г. Владимир Соколов лети с известния безмоторен пилот Ото Бройтигам от Божурище до летище Пловдив. След 5 часа и 3 минути летене и изминаване на 150 км. двамата се приземяват успешно.

През 1936г. Владимир Соколов е сред основателите на Софийския клуб за безмоторно летене, който продължава да развива безмоторния спорт и след 1944г. Към клуба е създадена и работилница, където под неговото ръководството, младите ентусиасти строят безмоторници. Основан изцяло на самодейни начала, членовете на клуба са предимно работници и ученици. Владимир Соколов взема дейно участие в подготовката и редактирането на устава на Българския аероклуб. След упоритото му настояване, командването на ВВС, официално отпуска на аероклуба безмоторни самолети, материали за поправка, и съоръжения за поддържане и обслужване на материалната част.
Признание за сериозните му теоретични и практични познания е привличането му през 1951г. със заповед на Командващия ВВС в комисията, дала оценка на заслугите на първия български авиоконструктор Георги Божинов и откупуването от държавата на самолета, построен от него през 1926г.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка